Personumer

Men är ju bara att byta OS om man vill och lägga in annat men funderar på om det verkligen är problemet? Kontakta och hör med hjälpcenter, kan tänka mig kan bero på flera olika andra anledningar.
Jag kunde tex inte skanna NFC chippet i svenska passet för var fel tidszone, ändrade tidszone så funkade det.
Haft problem lägga in bankid på dator utomlands men inställd på svenskt så fungerar.
Ja även att byta språk kan hjälpa ibland.
Vissa appar går inte att installera med svenska språk och när jag byter till engelska går det.
Sen fungerar den när jag byter tillbaka till svenska.
Även tidzon som du skrev.

Svar nej, ;)
Jag har en HP Laptop om jag önskar köra Windows
Turning your Chromebook into a Windows laptop defeats the purpose of owning a Chromebook in the first place.
Chromebook har ju intelprocessor, är ju en vanlig pc med annat OS förinstallerat?
Dock är det nog ett säkrare os gällande virus och annat då Linuxbaserat.
Aldrig hållt i en men kollar specifikationer nu och samma processor och hårdvara som andra pc-laptop vad jag kan se.

Själv är jag väl windowsmänniska mest pga lättanvänt och kompatibelt med det mesta utan extra krångel.
Har på datorerna Windows men på mining riggarna Linuxbaserat OS då det är stabilare för det.
Har ju även en Mac och börjat vänja mig lite men är ju begränsad på den, men vanesak.
Köra ett och samma operativsystem på allt gör livet enklare, man skall dock vara lite försiktigare med windows då det är mer utsatt för attacker och virus.
Jag kör ju utan antivirusprogram då jag tycker dom är ett virus i sig men kör backup och formaterar hd ofta.

Min grabb säger att kör du farsan med din Crome- Book när du surfar, annars kan du köra din vanliga HP Laptop (Windows) som du kan ha bank ID på utan problem. det fina Med Linux och Crome-book är just stabiliteten och säkerheten enligt honom. Har ju nallen med mobilt bank Id samt även Swedbankdosan, men var mest ett konsterande att Bank ID med Linux inte är så djäkla enkelt. Grabben avrådde och han är ju ganska vass i just detta

Min grabb säger att kör du farsan med din Crome- Book när du surfar, annars kan du köra din vanliga HP Laptop (Windows) som du kan ha bank ID på utan problem. det fina Med Linux och Crome-book är just stabiliteten och säkerheten enligt honom. Har ju nallen med mobilt bank Id samt även Swedbankdosan, men var mest ett konsterande att Bank ID med Linux inte är så djäkla enkelt. Grabben avrådde och han är ju ganska vass i just detta
Är ju ofta därför många väljer Linux eller en Mac pga säkerhet då Windows är det osäkraste utåt.
Inte pga dåligt utan pga majoriteten använder och hackers riktar in sig på.
Kanske @Nam Falang kan ge klarhet gällande Linux och bankid då han jobbar med nätverk och använder Linux som bas vad jag förstått på hans inlägg.

Fick gå in och kolla, swedbank bankid compatible med Linux och skall inte vara några krångligheter.
Jag satt en halv dag och krångla med mitt e-id och var pga tidszone då jag är i Thailand så var jag tvungen ändra till svensk sen funka det att registrera.
Bara se till så du laddar ner Nexus, annat bankidprogram än Windows.

Screenshot_20230523_112538_Chrome.jpg

Senast ändrad:
Är ju ofta därför många väljer Linux eller en Mac pga säkerhet då Windows är det osäkraste utåt.
Inte pga dåligt utan pga majoriteten använder och hackers riktar in sig på.
Kanske @Nam Falang kan ge klarhet gällande Linux och bankid då han jobbar med nätverk och använder Linux som bas vad jag förstått på hans inlägg.
Ja vi använder Linux på våra flesta servrar men ute på klient är det Windows. Har inget behov av bankID installerat på servrarna :)
Vad gäller mobila OS så är även Android Linux. Apple iOS är också ett slags nix system. Självklart går det att få in bankID på olika OS men om Google har släppt en version till Chrome book har jag faktiskt ingen aning om. Jag kör bankID i min mobil (iPhone) men har även en bankdosa som ligger i skåpet hemma och inte använd på väldigt länge.
Mobilt bankID är galet smidigt i Sverige. Kan smidigt logga in på alla möjliga siter och appar.

Ja vi använder Linux på våra flesta servrar men ute på klient är det Windows. Har inget behov av bankID installerat på servrarna :)
Vad gäller mobila OS så är även Android Linux. Apple iOS är också ett slags nix system. Självklart går det att få in bankID på olika OS men om Google har släppt en version till Chrome book har jag faktiskt ingen aning om. Jag kör bankID i min mobil (iPhone) men har även en bankdosa som ligger i skåpet hemma och inte använd på väldigt länge.
Mobilt bankID är galet smidigt i Sverige. Kan smidigt logga in på alla möjliga siter och appar.
Ja mobilt bankid är smidigt om man får det.
Tycker sjuka är att i Norge har jag utan varit skriven där medans i Sverige som utskriven svensk medborgare är jag begränsad.

Har du någon länk till Swedbank angående detta? Är ingen Youtube fantast.
Du har varit utskriven så länge så tror inte funkar för dig.
Jag var på Swedbank huvudkontor i gbg i vintras och i samma sits som dig.
Var en jävla massa papper som skulle fyllas ut om man skrev in sig igen gällande pengatvätt och annat.
Tidigast 2 veckor efter man skrev in sig då det var den tiden det tog blev registrerad i systemet igen enligt vad dom sa på plats när jag var där och frågade.

Det här folk inte förstår med blockchain och krypto web3.
registreringar och överföringar tar ca 1sek med snabbaste blockchain medans med vanlig internetöverföring tar dagar och veckor för behövs verifieras.
Med ett block är låst på en persson och än sålänge o hackbart, behövs nanocomputers för att ens kunna lista ut block hasch.

batteriet i 'dosan' tar bara slut helt plötsligt, sen är man rökt enligt apnug och jag tror att han har rätt.
Jag har bara orka bry mig en gång och då hade jag fortsatt mitt Swedbank, ca 10 år sen.
Då gick det ordna med att farsan hämtade dosan och pinkoden skicka dom till mig.
Dom gav inte båda till samma persson och jag behövde skicka en fullmakt att farsan fick ta emot dosan.

Tillbaka
Topp