Personumer

Det verkar inte som om du behöver nåt Mobilt bankid, du har ju dosan.
Jag har ett mobilt i nallen, men kan inte få in det i Crome Booken tyvärr, där får jag köra dosan, den nya dosan som man byter batteri på själv, mao behöver inte ta sig till Swedbank när batteriet var slut som förr

Ja det finns många olika sätt.
Kodkort med engångslösenord.

Login som skickas med SMS och gäller i några minuter sk OTP. (sex siffror)

Pinkod på fyra siffror som bekräftas med OTP med sex siffror.
Log in med selfie och fingeravtryck.

Flera kräver att samma enhet används där appen är installerad.
Vi hade en gång "skraplotter" på Swedbank". De var så dåliga att när man skrapade blev koden oläslig. Koderna måste lämnas i tur och ordning så därmed var kortet förbrukat. Tror inte att man skickar "skraplotter" utom lands längre.

I Norge får jag E-id som utskriven svensk och kan logga in på motsvarighet till skatteverk, försäkring och arbetslöshetskassa (Nav) etc, göra deklaration, folkbokföringsändringar etc.
I Sverige kom jag inte ens in på skatteverket, pensionsmyndighet för basic info nu när jag testade.
Kommer bara upp att har inte tillgång då jag är utskriven.
Jag fick lägsta klass av Freja e-id som utskriven. För full tillgång behövde jag Freja E-id+ och det gavs inte till utskrivna.

Den 10 december 1948 antogs FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna. Texten säger att det är just erkännandet av människors universella och odelbara rättigheter som ligger till grund för rättvisa, frihet och fred i världen. Å andra sidan skiljer man på folk och folk och vissa ställs utanför rättigheterna.

Jag har ett mobilt i nallen, men kan inte få in det i Crome Booken tyvärr, där får jag köra dosan, den nya dosan som man byter batteri på själv, mao behöver inte ta sig till Swedbank när batteriet var slut som förr
Nu betyder mobilt bankid att det är just Mobilt. Du kan använda det det när du surfar på Crome Booken och behöver inte ha med dig dosan.

Djäkligt jobbigt att lägga in på Chrom booken, den fungerar inte som en vanlig android telefon , där kör jag mobilt ID
Du kan använda telefonen med mobilt BankID för för att logga in i din Laptop.

Bara välja annat sätt att logga in.

Scanna QR koden med telefonen och logga in med mobilt BankID.

Du kan även beställa/ladda ner in installationsfil från Banken för att installera BankID på din dator.

Det går inte via App Store eller Google Play butik

Du kan använda telefonen med mobilt BankID för för att logga in i din Laptop.

Bara välja annat sätt att logga in.

Scanna QR koden med telefonen och logga in med mobilt BankID.

Du kan även beställa/ladda ner in installationsfil från Banken för att installera BankID på din dator.

Det går inte via App Store eller Google Play butik
Detta var inget nytt, men tala gärna om hur jag får in Bank Id i en HP Crome Book :laugh2: Det finns att finna på nätet hur det skall fiunka, men det gör inte det då bankens system inte är kompatibelt med Crome Book. Jag klarar mig utan, har det i lappen och som du skriver , jag brukar använda nallens mobila för att logga in via Chrome Book.

Detta var inget nytt, men tala gärna om hur jag får in Bank Id i en HP Crome Book :laugh2: Det finns att finna på nätet hur det skall fiunka, men det gör inte det då bankens system inte är kompatibelt med Crome Book. Jag klarar mig utan, har det i lappen och som du skriver , jag brukar använda nallens mobila för att logga in via Chrome Book.
Vilken HP Chromebook har du?
Vilket os?

Följ de guider som finns.

Vilken HP Chromebook har du?
Vilket os?

Följ de guider som finns.
ChromeOS, sometimes styled as chromeOS and formerly styled as Chrome OS, is a Linux-based operating system developed and designed by Google. It is derived from the open-source ChromiumOS and uses the Google Chrome web browser as its principal user interface.
Det skall gå sägs det , men det är djäkligt besvärligt med Linux, min son som är ganska vass på detta säger att skit i det använd din nalles Mobila eller Dosan när du skall logga in, och så gör jag, det räcker bra

Men är ju bara att byta OS om man vill och lägga in annat men funderar på om det verkligen är problemet? Kontakta och hör med hjälpcenter, kan tänka mig kan bero på flera olika andra anledningar.
Jag kunde tex inte skanna NFC chippet i svenska passet för var fel tidszone, ändrade tidszone så funkade det.
Haft problem lägga in bankid på dator utomlands men inställd på svenskt så fungerar.

ChromeOS, sometimes styled as chromeOS and formerly styled as Chrome OS, is a Linux-based operating system developed and designed by Google. It is derived from the open-source ChromiumOS and uses the Google Chrome web browser as its principal user interface.
Det skall gå sägs det , men det är djäkligt besvärligt med Linux, min son som är ganska vass på detta säger att skit i det använd din nalles Mobila eller Dosan när du skall logga in, och så gör jag, det räcker bra
Installera Windows

Svar nej, ;)
Jag har en HP Laptop om jag önskar köra Windows
Turning your Chromebook into a Windows laptop defeats the purpose of owning a Chromebook in the first place.
Ja du får du fortsätta gnälla om att det inte fungerar för dig.

Men det går att installera BankID på Chrome men du har ju mängder av alternativ som fungerar.

Tillbaka
Topp