A
Anonymius
Gäst
Hoppsan!
Speglar inte denna diskussionen ganska väl varför inte alla människor kör Linux?
Ett verktyg som är användbart för den stora massan skall ju bara fungera, du skall inte behöva veta något om tekniken i bilmotorn för att transportera folk och saker.
Det är inget fel på Linux eller Unix men det är skapat av tekniker för tekniker. Det måste till en ratt och lite pedaler för att vanligt folk skall kunna hantera det systemet.
Eller vad hade man sagt om man fick upp ett felmeddelande på instrumentbrädan som sa att bilen har inte kontakt med höger framhjul, var vänlig kontrollera drivrutinerna?
hehe..., ja nu ligger jag nog lite mer över än att kunna hantera bara ratten och pedaler. Inte det att jag inte kan hantera Ubuntu, utan jag anser att det är kantigt och trubbigt, alltså inte användarvänligt och där har du rätt.
Linux är inget för gemene man/kvinna. Ubuntu hade jag som sagt var installerat kanske för 15-20 år sedan, dock använde jag det knappt var bara intressera av hur det såg ut och avinstallerade det sedan, dock ser Ubuntu likadant ut idag som då, har inte hänt mycket.
Kan tänka mig dock att som serveroperativsystem passar bra. Jag skall dock inte ge mig, skall kolla in mer om det, låta det få mogna, få uppdatera mer och skall gå igenom de olika delarna.
Men Windows är ju givetvis överlägset när det kommer till användarvänlighet och det tror jag ju Mac OS är också. Ja Ubuntu känns mossigt på något vis, som sagt ser likadant ut som för 15-20 år sen.
Detta med muspekaren uppstår då program startar, alltså när ett nytt fönster öppnar, precis som att pekaren störs av processer i det program som startar, kanske det försvinner med mer uppdateringar, skall kolla drivrutinerna för trådlös mus, kan vara det.