Otur

• Trådstartare Trådstartare dragan
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok att man inte vill integrera sig, men att lova, sedan gifta sig och slå bakut, även om det nu är ihopdiktat är det inte moraliskt försvarbart! :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: >:(

Karma för det Phonta. Även om du tycks ogilla min feministiska ådra och kom ihåg, jag sa kanske. :)

Den här händelsen inträffade för ca 40 år sedan i området jag håller till.
Det var en kvinna av kinesisk ursprung som skulle föda barn hemma, det var en besvärlig barnfödsel men barnet kom ut men kvinnan blev medveteslös.
Det var många personer församlade i huset och efter ett antal timmar ansåg de att hon var avliden och placerade kroppen i en kista. Traditionen var att en kvinna som dog vid barnfödande måste snabbt ner i jorden.
Den här kvinnan blev därför nedgrävd vid sitt hus och en person som passerat där hade hört rop på hjälp av en kvinnoröst men han trodde det var "dracula" som verkade efter kvinnans död och tog ingen större notis om det.
Efter 3-4 år beslutades att kvinnan skulle tas upp från kistan och kremeras, när de öppnade kistan hade kvinnan suttit i kistan, därför hade hon vaknat upp i kistan efter att kistan satts i jorden.
Det var ingen som blev anklagad för vållande till kvinnans död, men många skall ha haft stort medlidande för kvinnan.

Hallojs

Med min nya tjej funkar det kanon. Hon vet hur man ska behaga mannen både på dagen och natten. Morsan är helnöjd också.
Min nya tjej

image.webp

"dragan " sa:
Hallojs

Med min nya tjej funkar det kanon. Hon vet hur man ska behaga mannen både på dagen och natten. Morsan är helnöjd också.
Min nya tjej
Rätt lik den du är gift med på riktigt

"dragan " sa:
Morsan är helnöjd också.
Du menar inte samtidigt hoppas jag. Vet inte vad farbror blå tycker om sådana förhållanden. :police:

Det viktiga e väl att hon har en rejäl arbetarkropp så hon kan göra lite nytta i ladugårn. Se till att hon får sina lustar tillfredsställda om nätterna annars kanske djuren får lida..

"Rong " sa:
Den här händelsen inträffade för ca 40 år sedan i området jag håller till.
Det var en kvinna av kinesisk ursprung som skulle föda barn hemma, det var en besvärlig barnfödsel men barnet kom ut men kvinnan blev medveteslös.
Det var många personer församlade i huset och efter ett antal timmar ansåg de att hon var avliden och placerade kroppen i en kista. Traditionen var att en kvinna som dog vid barnfödande måste snabbt ner i jorden.
Den här kvinnan blev därför nedgrävd vid sitt hus och en person som passerat där hade hört rop på hjälp av en kvinnoröst men han trodde det var "dracula" som verkade efter kvinnans död och tog ingen större notis om det.
Efter 3-4 år beslutades att kvinnan skulle tas upp från kistan och kremeras, när de öppnade kistan hade kvinnan suttit i kistan, därför hade hon vaknat upp i kistan efter att kistan satts i jorden.
Det var ingen som blev anklagad för vållande till kvinnans död, men många skall ha haft stort medlidande för kvinnan.

Liknande höll på att hända frugans farmor. Hon dödförklarades på sjukhuset. Man la henne på an bår och skickade henne till avdelningen för behandling av lik. Just när man skulle pumpa upp henne med medel för att motverka lukt (inför kremeringen, man har ju öppen kista i den cermonin), så började kroppen rycka till. Mannen trodde självklart det va spök men han blev tillsagd att hämta doktorn iaf. Dojtorn skickade kroppen till ICU och fick liv i tanten där igen. Idag lever hon och jag vet inte om det beror på det men hon verkar se fastrar och barn som vart döda i flera år...

"dragan " sa:
Hallojs

Min nya tjej
Det är ju bra att du och din mor förstod vad ni sökte. Nu slipper du ju vara orolig att hon blir gravid ...

"bson " sa:
Rätt lik den du är gift med på riktigt

Jag har inte sett den han e gift med på riktigt, men...
Om du läser Trollets story, han åkte och besökte en tjej men blev förförd och kär i hennes "broster"... Kan man ju se vissa likheter med denne Dragan.

Hur som helst, hoppas det funkar bättre med denna "nya"...

Den här händelsen inträffade i området jag håller till, för ca 50 år sedan.
Det var en yngre person från en välbärgad familj som hade förtärt svamp som han blev väldigt sjuk av och gin i någon koma efter lång tid ansåg familjen att han var avliden och satte honom i en kista för att placeras i jorden. Traditionen för välbärgade familjer den tiden var att de satta med guldsmycken och pengar i kistan.
Nu fanns det en känd tjuv i området och han gick på natten och grävde upp kistan för att komma åt värdesakerna, när han sökte i kistan efter smyckena var det en hand som greppade hans arm och frågade om hjälp.
Den här grabben blev räddad och familjen blev så tacksam mot tjuven att han fick behålla alla guldsmycken och pengarna och fick extra pengar och smycken som bonus.
Otur som blev till tur för alla parter.

En händelse som kan se komisk ut inträffade i byn här för några månader sedan.
Det var två äldre gubbar som skulle åka 45 km och hälsa på en vän nära gränsen till Kambodja, där vännen med sonen har en gummiplantage.
Resan företogs med en motorbike där den ena satt där bak och allt hade fungerat bra tills de återvände när de måste in på en verkstad för viss service på motorbiken 25 km från hemorten.
När de åkte iväg han som körde trodde vännen hans satt där bak, men han hade stått och vinkat och ropat till motorbikeföraren febrilt, varför han lämnade honom.
Hela vägen tillbaka 25 km hade motorbikeföraren snackat som att hans vän satt där bak på biken. När han kom fram till byn och huset sade han till den som skulle vara vännen " nu kan du hoppa av och gå själv till huset", när han vände sig om såg han ingen vän, som gjorde att han blev helt förtvivlad och vände tillbaka för att söka sin vän som han förmodade hade fallit av motorbiken på vägen hem och kanske var död ockå.
När han hunnit tillbaka ca 4 km möter han vännen som hyrt en motorbike med förare, men han blåste förbi honom utan att stanna, besviken att han hade blivit övergiven där motorbiken blev reparerad.

Hallojs

Nu är man singel igen det känns inte så roligt nu när hösten och vintern är på gång men veden är kapad och klyvd så värme lär jag få ändå. Finns här någon på forumet som har någon svägerska som är singel som mej så hojta till jag kommer att vara snäll jag har lärt mej en läxa att man inte ska ha en kvinna bara för arbetskraft

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp