När tjejen förändras

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

gnage

Gäst
På en realtivt kort tid så upplever jag att min tjej förändrats väldigt mycket.

Skulle därför vara kul att höra era erfaenheter av det.

Har der hänt er på något vis? Vad hände, vad gjorde ni? Och framförallt, vad tycker ni är riktiga varningsflaggor?

Du får nog beskriva lite mer detaljerat, hur då förändrad? Under hur lång tid?

Thailändskorna är ju lite speciella när de blir förbannade på oss män vilket ju händer. De vill inte gå in i klinch i de lägena utan drar sig undan. Min erfarenhet av det är att i de lägena är det bäst att dra på "semester". Sedan brukar allt vara glömt och förlåtet när man kommer hem.

Ett sämre scenario är att hon inte älskar dig utan dina pengar. När de börjar sina börjar den (spelade) kärleken också att sina och livet blir inte alls kul. Har du dragit åt penningpungen för henne?

Sedan kan ju hon ha andra problem som hon av olika anledningar inte vill eller kan dela med sig av. Sådanta tänkbaa scenarion är spelberoende eller ren utpressning hemifrån av familjen eller närboende till familjen.

Många av dessa saker talar de med sina vänner och sin familj med så sär kan du eventuellt få mer information.

Som Mackes skrev så bör du ange lite mer info. Tex var ni bor, och hur länge ni känt varandra, om du har träffat hennes familj, och eventuellt var hon jobbade med då du träffade henne.

Skulle gärna vilja höra andra historier också, inte enbart baserat på vad som händer mig.

Men vad gäller mig så har vi känt varandra i ca 10 månader. Jag har varit där en månad och hon har varit här 3 månader.
När jag träffade henne så hade hon precis stängt ner sin egen skoaffär. Efter att jag åkte hem så började hon jobba som servitris.

Det jag väl tycker hänt sen hon åkte hem är att "kravet" på pengar plötsligt har kommit in. Tidigare så frågade hon aldrig om pengar, och när jag nån gång gav ett par tusen kronor så var hon bara jätteglad. Innan hette det att hon inte ville ha pengar av mig.
Nu så är det dock ett förbannat tjat om allt ifrån att vi ska handla mark i hennes hemby till att hon vill ha en ipad och grisar.
Att jag inte vill köpa mark i hennes by just nu har hon svårt att förtstå. Med tanke på att jag aldrig varit där och att jag aldrig träffat hennes familj så tycker jag ju såklart att det vore rent korkat att göra det draget nu.

Sen kommer det mycket lite närmast elaka kommentarer eller insinuationer konstant också. Typ: Guldhalsbandet hon fick i julklapp är för litet, hon skäms för att bära det i byn. Eller berättande om hur mycket dom andra tjejerna i byn får från sina falanger. Hur stora guld dom har osv.
Eller att hon skäms för att fast att hon har en falangpojkvän så är hon fortfarande fattig. Att hon har "ingenting".

När hon åkte hem så bestämde vi att söka UT direkt, vilket vi också gjort redan. Då stod valet mellan att hon skulle åka och jobba eller att åka hem till familjen. Eftersom vi då utgick från att allt skulle vara klart inom 3 månader så föreslog jag själv att det var bättre att hon åkte hem. Ingen mening att börja leta ny bostad och nytt jobb i BKK igen kände jag.
När hon åkte hem i mitten på februari fick hon med sig 30 000 baht, som var slut redan i början på mars. Gav då 10 000 baht till och sa att det är det du får per månad nu fram till du kommer hit. En vecka senare var dom slut. Men sen har jag hållit på mig där och sagt nej till mer pengar innan 30 dagar har gått. Vilket det nu snart har gjort också.

När jag nu senast inte ville köpa mark för 100k baht så blev hon skitsur och gjorde slut. Ok, fine ska det vara så så är det så. Men drygt 12 timmar senare var hon ångerfull och, tja, jag var ensam igen. Och vi var tillsammans igen.

Eh, jag vet inte vart jag vill komma med det här. Börjar bara ledsna själv och funderar på att skita i alltihop. Men hade vart intressant att höra fler åsikter antar jag. Och andras historier kanske.

Utifrån vad du skriver här vill jag bara ge dej ett råd! Lägg ner henne omgående! Med den attityden hon har mot dej kommer ni aldrig att få det bra! Sorry!! :thumbsdown:

Areeya

Ja det är väl det jag alltmer börjar känna också. Känns bara så trist när vi hade det så jäkla bra under nästan hela tiden hon var här och helt fantastiskt ihop i Thailand.

Just nu vet jag att hon är duktigt uttråkad i sin hemby. Inga vänner bor kvar längre och pappa är full minst 6 dagar i veckan. Och därför har jag haft ett mycket större tålamod med diverse saker än jag nånsin trodde att jag skulle ha.
Men nu känns det som att det börjar spåra ur.

Vissa tendenser fanns redan i Sverige i slutet på sin vistelse här, men inte alls så här starkt. Och aldrig några elaka kommentarer eller insinuationer. Just förändringen skrämmer mig mest. Det är bara drygt 6 veckor sen hon åkte hem...

"gnage " sa:
Skulle gärna vilja höra andra historier också, inte enbart baserat på vad som händer mig.

Men vad gäller mig så har vi känt varandra i ca 10 månader. Jag har varit där en månad och hon har varit här 3 månader.
När jag träffade henne så hade hon precis stängt ner sin egen skoaffär. Efter att jag åkte hem så började hon jobba som servitris.

Det jag väl tycker hänt sen hon åkte hem är att "kravet" på pengar plötsligt har kommit in. Tidigare så frågade hon aldrig om pengar, och när jag nån gång gav ett par tusen kronor så var hon bara jätteglad. Innan hette det att hon inte ville ha pengar av mig.
Nu så är det dock ett förbannat tjat om allt ifrån att vi ska handla mark i hennes hemby till att hon vill ha en ipad och grisar.
Att jag inte vill köpa mark i hennes by just nu har hon svårt att förtstå. Med tanke på att jag aldrig varit där och att jag aldrig träffat hennes familj så tycker jag ju såklart att det vore rent korkat att göra det draget nu.

Sen kommer det mycket lite närmast elaka kommentarer eller insinuationer konstant också. Typ: Guldhalsbandet hon fick i julklapp är för litet, hon skäms för att bära det i byn. Eller berättande om hur mycket dom andra tjejerna i byn får från sina falanger. Hur stora guld dom har osv.
Eller att hon skäms för att fast att hon har en falangpojkvän så är hon fortfarande fattig. Att hon har "ingenting".

När hon åkte hem så bestämde vi att söka UT direkt, vilket vi också gjort redan. Då stod valet mellan att hon skulle åka och jobba eller att åka hem till familjen. Eftersom vi då utgick från att allt skulle vara klart inom 3 månader så föreslog jag själv att det var bättre att hon åkte hem. Ingen mening att börja leta ny bostad och nytt jobb i BKK igen kände jag.
När hon åkte hem i mitten på februari fick hon med sig 30 000 baht, som var slut redan i början på mars. Gav då 10 000 baht till och sa att det är det du får per månad nu fram till du kommer hit. En vecka senare var dom slut. Men sen har jag hållit på mig där och sagt nej till mer pengar innan 30 dagar har gått. Vilket det nu snart har gjort också.

När jag nu senast inte ville köpa mark för 100k baht så blev hon skitsur och gjorde slut. Ok, fine ska det vara så så är det så. Men drygt 12 timmar senare var hon ångerfull och, tja, jag var ensam igen. Och vi var tillsammans igen.

Eh, jag vet inte vart jag vill komma med det här. Börjar bara ledsna själv och funderar på att skita i alltihop. Men hade vart intressant att höra fler åsikter antar jag. Och andras historier kanske.

Jag är ledsen att behöva säga det men den här tjejen är mer intresserad av dina pengar än av dig! Kan du så släpp taget, försök att glömma och gå vidare.

För tjejerna är det en oerhört svår balansgång att veta hur mycket man kan pressa en individ på, alla är vi ju olika och tål olika mycket. Men hon har definitivt trampat i klaveret när hon mer eller mindre kräver att du skall köpa mark i hennes by, en mark som blir hennes eftersom du inte kan äga den. Och varför vill hon det om hon tröttnat på byn? För att sälja den kanske...

Det är väldigt mycket bristande respekt mot dig att kräva det och bristande respekt är en väldigt dålig grund för ett förhållande. När det gäller pengar så är 10 000 vad hon tjänar om hon jobbar så hon skall ju bara vara tacksam att du betalar hennes lön.

Jag köpte mark i den by min fru bor i men först efter vi varit tillsammans i tre år och jag bott i byn i tre månader och sett att det kommer att fungera. Min fru har alltid låtit det vara mitt beslut och inte pressat en enda gång. Hon blev kanske inte glad när jag sa att jag ville bo dör i tre månader men accepterade tyst. Och snacket gick ju i byn, den där farangen har egentligen inga pengar och hans familj har övergivit honom...

Så utan respekt för dina önskemål, ingen förutsättning för ett förhållande!

Tack ledarn.

Nej, att hon vill ha mark är inte alls svårt att förstå. Men jag vill inte köpa något för oss --> ihop <-- som jag inte ens sett. Däremot har vi pratat många gånger om att vi ska bygga hus där så småningom. Och då behövs självklart mark. Men varför det ska vara så bråttom är för mig en gåta faktiskt.

Vad gäller hur fattiga dom är så... Dom är inte fattiga egentligen. Brosorna har sett till att familjen nu har en pick up, att det numera är riktiga golv och tak i tvåvåningshuset. Två bröder har jobbat i Taiwan och skickat hem pengar, en är fortfarande kvar där.
Däremot är huset inte klart ännu och det regnar tydligen fortfarande in. Men huset ser på bilderna jag sett faktiskt ganska fräscht ut. Iaf med thaimått mätt.

Tack mackes.

Är bara så otroligt osugen på att börja om igen med att hitta en tjej. Särskilt när det kändes så bra med henne fram till för bara sådär 5-6 veckor sen. Förvirringen är total över vad som händer. Man gick runt och trodde att vi skulle fixa UT, bilda familj så småninom osv. Sen ändras allt så snabbt.
Trist känns det.

Trist är rätta ordet. Jag håller med dom andra, tyvärr är hon tydligen ute efter pengar.

Jag köpte hus och tomt nästan direkt när frugan och jag träffades och det har varit bra därefter. Visst har hon haft "affärsidéer", att vi skall köpa mark för odling av sockerrör etc. Men jag har hela tiden hävdat att vi måste se till familjen i första hand och inte plötsligt stå utan pengar. Och detta har accepterats fullt ut.

Jag har gjort precis som ledarn, erbjudit henne att få kort på mitt lönekonto men det vill hon inte ha. Hon har ett eget konto som jag flyttar över pengar till när jag åker iväg och jobbar, barnbidraget går också in på hennes konto. Detta är som sagt helt hennes val, men hon har full insikt i vår ekonomiska situation genom att hon är med när jag loggar in på Internetbanken och betalar räkningar mm.

Sen hjälper jag till med lite pengar ner till svärföräldrarna ibland, dessa går till underhåll på huset och avbetalningar på bilen. Helt mitt eget val och hon är medveten om att detta upphör om ekonomin inte tillåter det. Men visst vill jag hjälpa till lite där nere om jag kan, dom är ärliga och har som sagt aldrig ställt några krav.

"gnage " sa:
Tack mackes.

Är bara så otroligt osugen på att börja om igen med att hitta en tjej. Särskilt när det kändes så bra med henne fram till för bara sådär 5-6 veckor sen. Förvirringen är total över vad som händer. Man gick runt och trodde att vi skulle fixa UT, bilda familj så småninom osv. Sen ändras allt så snabbt.
Trist känns det.

Då får du veckans tips från mig.
Du skriver:
"Är bara så otroligt osugen på att börja om igen med att hitta en tjej."

Sluta leta efter en tjej. Sämsta resultaten får man när man letar.
Låt det komma om det kommer. Om det händer i Thailand, Sverige, Finland eller i Tanzania är sak samma.

Kraven från henne / hennes familj kommer nog inte att bli mindre. Dom har nog bara hunnit värma upp och har ingen förståelse att faranger kanske inte har 1mille per månad i inkomst.

"gnage " sa:
Tack mackes.

Trist känns det.

Gnage! Jag är ledsen för dej!...men du skall nog vara glad att du upptäckte de "dåliga sidorna" i tid....innan giftemål och barn! Finns massor av bra Thaitjejer...Ta en semestervecka..eller två någonstans i Isaan....finns 1000-tals bra kvinnor som vill ha en "bra" falang!

Min fru har både land och hus i Isaan...och hon har aldrig...eller familjen, försökt att "pungslå mej" på pengar. Tvärtom har familjen hjälpt till med allt! Sista gången(juni 2013) vi var där, köpte mamman loss virke till oss(frugan o dottern) för 100,000 bht!!!De vill att vi renoverar dotterns hus och flyttar dit.....men vi får väl se! Nej gnage hitta en tjej som stöttar dej...och inte rånar dej! De finns!!

Ha de bra!

Areeya

"ledarn " sa:
Hon ger garanterat pengarna till familjen....

På den tiden då frugan fortfarande bodde kvar i byn med dottern så skickade jag 15,000 bth/månad..
Då sparade hon dryga 10,000 bth... :o :o

Svårt som attan att ge råd till andra...
Men jag hade nog dragit mig ur denna relation då jag tror det bara blir värre..?

Eller drar du ner dit genast och kollar upp familjen och hur det ser ut där hemma..
Det är nog en förutsättning för att du ska få en egen bild av hur fattiga dom är..

Att köpa mark där hemma är ju en slags pension för henne, så att hon vill ha mark är ju inte så svårt att förstå..?

När det gäller det där j@kla guldet så har det en enorm stor inverkan på en del tjejer...
Har dom varit bland dom fattiga i byn så kan en fet guldkedja ändra hela synen på dom ifrån hela byn.. :o :o
Dom får en j@kla respekt av andra direkt och är den för liten skrattar hela byn istället....

Thai är konstiga när det gäller detta med yttre status....

Själv har jag aldrig hört frugan tjata om pengar någon gång under våra 8 år tillsammans..
Men visst har hon pratat om både guld och mark under tiden..
Framför allt i början innan vi gifte oss..
När vi gjort det så visade jag henne alla bankkonton och berättade att hon äger nu 50% av allt...
Jag gjorde henne som medkontohavare på alla konton så hon såg att hennes namn finns också på papper..
Då lugnade hon genast ner sig och insåg att hon inte kommer att bli "lurad"...
Det är inte så lätt för outbildade människor att förstå allt när det gäller sånt..
Och framför allt om språket ställer till det också..

Men att tjata och be om pengar har hon aldrig gjort...
Då hade jag nog dragit mig ur ganska fort :nod: :nod:

Medkontohavare på konto i Thai eller Swe
Vill inte måla fan på väggen, men... bli INTE förvånad om dina och hennes konto är tömda en vacker dag.
Vet en Thai som efter 12 år i Swe fick chansen till familjens konton, hon tog den då mannen var på en kort resa i 4 dagar. När han kom hem var alla privata och firmans konton tömda. Hon och barnen hade dragit till Thailand

"ledarn " sa:
Tycker här att "vi" är jätte snabba på att döma tjejen som girig....??

Hon kanske inte alls är girig... :o :o

Kan mycket väl vara familjen som tvingar henne att tjata om stålar..
Det framgår som helt uppenbart då du nu berättar om dom 2 "super" bröderna som har köpt bil till Pappa och byggt om huset...

Det är nu dotterns tur att dra in pengar... :nod: :nod:

Är helt övertygad om att det är så...

Ge inte upp henne så snabbt om du har känslor för henne..
Se till att hon flyttar hit till dig snarast så att hon kommer undan ifrån familjens krav på att hon ska "råna" dig på stålar...

Har sett andra som har detta problem med en familj som sitter som "fågelungar" och gapar så fort en dotter har "haffat" en falang... :thumbsdown: :thumbsdown:

Hon har ju ingen chans att stå upp emot familjen när hon är där...

Håller absolut inte med, har hon så svårt att stå emot familjen är det bäddat för problem var i världen hon än befinner sig. Vad säger att hon inte fortsätter att skicka hem pengar?

Men det är klart, har man jobbat ett helt liv och har så mycket pengar som dig Ledarn så är det kanske inget problem...

"gnage " sa:
Tack mackes.

Trist känns det.
Hej Gnage !!
Tittade i din profil och ser att du är 25 år om du har angivit rätt ålder.
Jag kan vara din farfar, men vill inte tala om för dig vad du SKALL göra. Möjligen vad du bör göra, för av sina misstag lär man sig i livet. Vet mycket väl då jag endast 15 år tog hand om mig själv, bostad arbete pengar mm. utan annas hjälp.
Det var tufft, men det ger erfarenhet. Slutade med egen firma i en eftertraktad branch dom 20 sista arbetsåren.
Med detta menar jag som tips till dig, du har just börjat ditt liv, det kommer många andra bättre tillfällen än denna dam, det finns mycket bra och dåliga tjejer i Thai om du nu helst vill ha en Thaitjej. Som någon skrev nedan så finns det massor av bra och trevliga tjejer.
Men du hittar inte dom så lätt, dom är ibland blyga och ger inte så många signaler att dom är intr. av just dig som falang, så man måste lyssna på andra och ev få tips om någon tjej som vill ha farang. Res runt i Thailand och stanna ett par dagar på några olika ställen, se dig runt gå på marknader varuhus mm. Du ser om någon ler stort eller tittar stort efter dig, prata med tjejen möt henne på allmän plats mm.
Tjejer som omedelbart tilltalar dig på eng. och frågar dig direkt om du vill ha Tjej, glöm dom snabbt.
Men denna dam .... mitt tips glöm innan du har fler problem, läste liknande på ett annat forum var det du som skrev där med??

"ledarn " sa:
Tycker här att "vi" är jätte snabba på att döma tjejen som girig....??

Hon kanske inte alls är girig... :o :o

Kan mycket väl vara familjen som tvingar henne att tjata om stålar..
Det framgår som helt uppenbart då du nu berättar om dom 2 "super" bröderna som har köpt bil till Pappa och byggt om huset...

Det är nu dotterns tur att dra in pengar... :nod: :nod:

Är helt övertygad om att det är så...

Ge inte upp henne så snabbt om du har känslor för henne..
Se till att hon flyttar hit till dig snarast så att hon kommer undan ifrån familjens krav på att hon ska "råna" dig på stålar...

Har sett andra som har detta problem med en familj som sitter som "fågelungar" och gapar så fort en dotter har "haffat" en falang... :thumbsdown: :thumbsdown:

Hon har ju ingen chans att stå upp emot familjen när hon är där...

Jo ganska exakt såhär tänker jag när jag försöker tänka positivt också. Men tvivlet är ganska starkt just nu måste jag säga.

"legolas " sa:
tråkigt att höra, skittråkigt, lider faktiskt med dig lite grand. ingen kan egentligen råda dig eftersom alla problem i en relation oftast är individuellt, och därför olika i varje relation som uppstår.

ledarns sista inlägg nu är ju en hel manöver åt andra hållet, och jag för min del skulle nog aldrig vilja vara så positiv. Jag ser Franks (Areeya´s) och Långemans råd som de bästa.

Ditt förhållande med henne är ju extremt kort, och ta i betänkande språk-svårigheter, och efter 1 endaste månad i Thailand och sedan dra hem henne till Sverige är ju absurt ju. Du känner ICKE denna kvinna, du har icke en susning om vem hon är egentligen.

Om detta är den "första kärleken" i detta förhållandet, så kan man kräkas för mindre faktiskt. Alla varningsklockor som finns i denna värld ringer för fullt, så man kan tro att det är högmässa, men du vill nog helst inte lyssna.

Mitt råd är att du dumpar henne fort som fan, jag i alla fall hade aldrig gödslat med mer tid på en sådan brud. Om hon behandlar dig som en skitstövel nu, så kan du ju stilla fundera på vilken behandling du kommer att få efter ett tag, när hon är varm i klädpaltarna som du handlat åt henne.

Håll dig lugn och fin, ge henne en chans till då om du vill. fotsätt att skicka ner 10.000 baht i månaden. Och om du märker att hennes respekt för dig fortfarande är noll och ingenting, så se till att sparka ut henne ur ditt medvetande. Tänk på att det finns mängder av trevliga thaikvinnor, och har du en förmåha att bli kär så snabbt som med henne, så åk ner en gång till och kära ner dig ytterligare en gång, men se till då den gången att hålla i både pengar och pung lite grand.

Lycka till......
legolas

Tack för råden lego.

Visst ringer varningsklockorna. Och jag hör dom. Men det är lite som när man bor för nära kyrkan, man lägger bara kudden på huvudet och försöker somna om igen in i den sköna drömmen igen.

"Långeman " sa:
Hej Gnage !!
Tittade i din profil och ser att du är 25 år om du har angivit rätt ålder.
Jag kan vara din farfar, men vill inte tala om för dig vad du SKALL göra. Möjligen vad du bör göra, för av sina misstag lär man sig i livet. Vet mycket väl då jag endast 15 år tog hand om mig själv, bostad arbete pengar mm. utan annas hjälp.
Det var tufft, men det ger erfarenhet. Slutade med egen firma i en eftertraktad branch dom 20 sista arbetsåren.
Med detta menar jag som tips till dig, du har just börjat ditt liv, det kommer många andra bättre tillfällen än denna dam, det finns mycket bra och dåliga tjejer i Thai om du nu helst vill ha en Thaitjej. Som någon skrev nedan så finns det massor av bra och trevliga tjejer.
Men du hittar inte dom så lätt, dom är ibland blyga och ger inte så många signaler att dom är intr. av just dig som falang, så man måste lyssna på andra och ev få tips om någon tjej som vill ha farang. Res runt i Thailand och stanna ett par dagar på några olika ställen, se dig runt gå på marknader varuhus mm. Du ser om någon ler stort eller tittar stort efter dig, prata med tjejen möt henne på allmän plats mm.
Tjejer som omedelbart tilltalar dig på eng. och frågar dig direkt om du vill ha Tjej, glöm dom snabbt.
Men denna dam .... mitt tips glöm innan du har fler problem, läste liknande på ett annat forum var det du som skrev där med??

Hej Långeman!
Ja det stämmer att jag är 25, och med det förmodligen yngst (?) som skriver här, i alla fall nån gång då och då!
Jag ska försöka suga åt mig av råden. Vad gäller tjejer så är jag ruskigt trött på svenska tjejer, framförallt på stockholmstjejer (där jag bor...). Att träffa en thaitjej är der trevligaste jag gjort. Ja, fram till för några veckor sen nu vill säga.

Däremot är jag oskyldig till att skritivt om detta nån annanstans, så det är nog någon mer som sitter och funderar på exakt samma sak just nu...

"ledarn " sa:
Gör som Fablo Lego säger.....

Fortsätt ett litet tag till att skicka 10,000/mån...
Lugnar hon inte ner sig så ta ett beslut...

Om du nu vill så klart..??

Har resonerat så sen strax efter att jag förra gången skickade ner pengar, dvs ca 4 veckor sen. Men när ingenting nu blivit bätte under den här perioden, utom vissa dagar som allt är fantastiskt igen, så vet jag inte om jag vill skicka ner mer pengar faktiskt. Inte för att 10 000 baht vänder upp och ner på ekonomi på något vis, men det känns bara inte trevligt längre när det är såhär.

Men samtidigt känns det skit att ge upp sitt förhållande också. Många av er skriver att jag kan träffa någon ny. Jovisst självklart, men när man väl förälskat sig i någon och även satsat ekomnomiskt på det (då menar jag inte "underhåll" i första hand, utan flygbiljetter hit och dit, visumansökningar, julklappar osv osv) så är det inte helt lätt. Även om jag nog vet vad jag egentligen själv tycker att jag borde göra.

"gnage " sa:
Tack mackes.

Trist känns det.

Försök att glömma henne och börja planera för din nästa resa hit istället så får du något annat i huvudet. Du kan ju stanna någon månad och du kommer garanterat att bli kär igen och har du tur så får du tag i en bra tjej nästa gång. Det finns många av dem och hör du varningsklockor så lyssna på dem.

Jag träffade en tjej första gången i Thailand (innan jag träffade min nuvarande fru). Allt kändes toppen och jag skickade 10 000 i månaden under ett år när jag var hemma och jobbade. Inga krav överhuvudtaget, det var mitt val att skicka pengar. När vi träffades andra gången efter ett år var det ett kärt återseende och inga moln på himlen.

Helt plötsligt kom ett krav på att köpa en ny buffalo till brodern för 50 000, den gamla var sjuk eller något. Jag ifrågasatte och hon pushade. Det räckte för att få mig att skjuta ut mig och idag är jag glad att jag gjorde det. Har aldrig fått några sådana krav (eller några krav överhuvudtaget) från min nuvarande fru som jag träffade något år senare. Har hon ett behov så berättar hon om det och sedan är det upp till mig. Var rädd om dina pengar, du kan behöva dem en dag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

W
Svar
0
Visningar
1 K
whitepointer67
W
W
Svar