Hon ger garanterat pengarna till familjen....
På den tiden då frugan fortfarande bodde kvar i byn med dottern så skickade jag 15,000 bth/månad..
Då sparade hon dryga 10,000 bth...
Svårt som attan att ge råd till andra...
Men jag hade nog dragit mig ur denna relation då jag tror det bara blir värre..?
Eller drar du ner dit genast och kollar upp familjen och hur det ser ut där hemma..
Det är nog en förutsättning för att du ska få en egen bild av hur fattiga dom är..
Att köpa mark där hemma är ju en slags pension för henne, så att hon vill ha mark är ju inte så svårt att förstå..?
När det gäller det där j@kla guldet så har det en enorm stor inverkan på en del tjejer...
Har dom varit bland dom fattiga i byn så kan en fet guldkedja ändra hela synen på dom ifrån hela byn..

Dom får en j@kla respekt av andra direkt och är den för liten skrattar hela byn istället....
Thai är konstiga när det gäller detta med yttre status....
Själv har jag aldrig hört frugan tjata om pengar någon gång under våra 8 år tillsammans..
Men visst har hon pratat om både guld och mark under tiden..
Framför allt i början innan vi gifte oss..
När vi gjort det så visade jag henne alla bankkonton och berättade att hon äger nu 50% av allt...
Jag gjorde henne som medkontohavare på alla konton så hon såg att hennes namn finns också på papper..
Då lugnade hon genast ner sig och insåg att hon inte kommer att bli "lurad"...
Det är inte så lätt för outbildade människor att förstå allt när det gäller sånt..
Och framför allt om språket ställer till det också..
Men att tjata och be om pengar har hon aldrig gjort...
Då hade jag nog dragit mig ur ganska fort