Närmar oss gränsen i Poipet in till Kambodja.
Lite konstigt system dom hade .... dom kollade passen i en byggnad och man fick stämpeln i en annan ... och där var det ju en djävulusisk kö.
Men för 200 baht kunde man få sin stämpel i den väntande kön av några snubbar som cirklade omkring där .... och pengar som förmodligen hamnade direkt ner i bröstfickan.
Poipet är lite kinkiga, iaf före Pandemin.
De krävde att du måste stanna i Kambodja en natt före du fick återvända till Thailand igen.
Det är korrekt att det är två ställen, men det är inte kontrollera passet som du sade.
När du kommer in i PoiPet har du båda ställena på höger sida vägen.
Det första stället köper du ditt Visum till Kambodja på, det är alltså bara en visumsäljare, typ ombud för ambassaden.
Efter det får du komma in i Kambodja, då skall du stämpla in dig med passet och ditt visum sittande i på kontor nummer två.
Dagen efter har du på motsatta sidan vägen platsen du stämplar ut på, när den öppnar på morgonen har du också där en redig kö. Men tala med de uniformerade immigrationspoliserna utanför, så går de in bakvägen och stämplar ut dig för en liten ersättning.
Du har även de civila säljarna, men de kan ta mer tid på sig då de går runt och samlar in en bunt pass före de går in. Tar du polisen så går han ofta in enbart för dig.
Första året före jag började på årlig extension hade jag mycket med dem att göra.
Jag hittade förresten ett bra billigt hotell som var rent och hade AC, lyckades därmed undvika deras turistfällor.