Några varningar om Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
M

Makrillen031

Gäst
När man ankommer den nya flyplatsen i Bangkok och har passer att passpolis och tull så får man många erbjudande om färdhjälp till centrala Bangkok, Pattaya etc. Skall man till stan så är det bättre att åka en våning ner och ta taxametertaxi. En jämförelse är erbjudanden är på ca 700 baht, medan vanlig taxi till Sukhumvit, med tullar kostar mellan 200-300 baht, är man väldigt snål åker man upp en våning till ankomst och tar en taxi, då slipper man 50 baht i flyplatsavgift.

Vid mitt senaste besök upplevde jag att ett antal taxichaufförer, även taxameter, enbart körde mot avgift. Vilket skulle bli betydligt dyrare. Min thailändska fästmö gick omedelebart ur bilen och vi tog annan taxi. Man skall vara medveten om att alla inte är ärliga i Thailand.

hej!!!

Jag kan bara hålla med. Det gäller att stå på sig och byta taxi om de inte vill använda taxametern. Det gäller även inne i city om man ska åka någonstans så är det ett flertal chaufförer som vägrar köra med taxametern på.
Detta är ju inte typiskt thai utan det förekommer nog på många ställen här i världen. jag kommer ihåg att jag blev varnad när jag skulle åka taxi i new york för många år sedan. Då kunde man få betala höga priser och bara åka några kvarter. Så det gäller att vara vaken vart man än är.

marianne

Även i min stad Göteborg bör man vara försiktig. Vissa fria taxibolag tar väldigt bra betalt, framförallt ifrån utomsocknes.

ja vi brukar ta taxi, min thailändiska flickvän känner till det och hon frågar om chauffören tar annan väg så hon säger ifrån detta. men priset är rätt vi brukar kolla noga men jag tycker aldrig om att ge drinks till chauffören för min tjej brukar ge drinks. Hon säger att det är pflikt ge drinks. Ja själklart ska man ta endast seriösa taxametertaxi nere utgången. Vet och sett många taxiförare frågar mig att åka nånstans men jag brukar peka åt min flickvännen dom bör prata med henne ha för jag inte vet hur man talar med dom. Hon sköter utmärkt vad hon säger till.

hvorfor alt det trams om taxapriser? Ta bussen eller tåget-der er faste priser,det er bekvemt og billigt og man kommer let ind midt i Bangkok! MoZ

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp