M
Makrillen031
Gäst
När man ankommer den nya flyplatsen i Bangkok och har passer att passpolis och tull så får man många erbjudande om färdhjälp till centrala Bangkok, Pattaya etc. Skall man till stan så är det bättre att åka en våning ner och ta taxametertaxi. En jämförelse är erbjudanden är på ca 700 baht, medan vanlig taxi till Sukhumvit, med tullar kostar mellan 200-300 baht, är man väldigt snål åker man upp en våning till ankomst och tar en taxi, då slipper man 50 baht i flyplatsavgift.
Vid mitt senaste besök upplevde jag att ett antal taxichaufförer, även taxameter, enbart körde mot avgift. Vilket skulle bli betydligt dyrare. Min thailändska fästmö gick omedelebart ur bilen och vi tog annan taxi. Man skall vara medveten om att alla inte är ärliga i Thailand.
Vid mitt senaste besök upplevde jag att ett antal taxichaufförer, även taxameter, enbart körde mot avgift. Vilket skulle bli betydligt dyrare. Min thailändska fästmö gick omedelebart ur bilen och vi tog annan taxi. Man skall vara medveten om att alla inte är ärliga i Thailand.