Myror (bekämpningsmedel)

Eukalyptus fungerar hemma hos oss. Finns spray och oljor. Hjälper även vid bett tar snabbt bort irritationen. Dödar bakterie och virus går lika bra att andvända som sprit. För invärtes bruk också men då via näsan ger en ökande tanke förmåga och ökar välbefinnandet. Nu har vi förvisso nästan aldrig myggor inne men kvalster går inte att undvika i Thailand och där hjälper eukalyptus spraya. I alla de bättre myggmedel ingår just eukalyptus. Det är 100% naturligt.

Hittade detta recept på nätet idag...

Vill du skydda dig från både bett och sjukdomar är detta mirakelblandningen du ska testa:

Du behöver:

15 droppar eukalyptusolja

15 droppar citronolja

1 tsk vaniljextrakt

1 dl vodka eller rengöringsalkohol

Så här gör du:

Blanda de eteriska oljorna med alkohol och vaniljextrakt, häll blandningen i en sprayflaska för att underlätta appliceringen.

För myggor har jag i många, många år använt en lotion i Thailand..
Finns att köpa nästan överallt.. Funkar grymt bra även mot Svenska mygg.. :nod::nod:

Nu senast i November när vi var nere så testade jag spray istället...
Och jävlars... Den var precis lika bra men betydligt enklare att applicera.. :thumbsup::thumbsup:

Off lotion.webp

OFF-ACTIVE.webp
Använder samma har även tagit med mig en Thermacell från Sverige ger ju en myggfri zon på ca 20kvm funkar även den klockrent mot dom thailändska myggen, är ju tillverkad i Thailand så borde nog gå hitta där men har inte själv lyckats med det.

Använder samma har även tagit med mig en Thermacell från Sverige ger ju en myggfri zon på ca 20kvm funkar även den klockrent mot dom thailändska myggen, är ju tillverkad i Thailand så borde nog gå hitta där men har inte själv lyckats med det.
Priset på en thermacell ligger ju på en hyfsad nivå så det kanske blir en sådan till nästa resa.

Lite underligt är att jag får sällän myggbett idag.
Förut räckte att jag var ute och vattnade växter så hade jag hur många bett som helst.
Har använt lotion men inte på sista tiden.
Har börjat undra vad det kan vara.
Har testat att inte olja mig men inga bett.
Har då aldrig sett att någon mat hindrar myggbett. Det finns mycket teorier men inget bevisat. Kan man bli immun?
Kanske har myggen här fått nog av Falang.
;)

Hittade detta recept på nätet idag...

Vill du skydda dig från både bett och sjukdomar är detta mirakelblandningen du ska testa:

Du behöver:

15 droppar eukalyptusolja

15 droppar citronolja

1 tsk vaniljextrakt

1 dl vodka eller rengöringsalkohol

Så här gör du:

Blanda de eteriska oljorna med alkohol och vaniljextrakt, häll blandningen i en sprayflaska för att underlätta appliceringen.
Min dotter använder något liknande med eteriska oljor men blandar det med olja och hon säger att det funkar.

Om man är i Sverige fanns det innan ett dunder medel mot myror.. Såldes på lantmännen. Ett vitt pulver för häst loppor. Vet inte om det finns längre.. Kommer inte ihåg namnet.. Men vi hade en fastighet med källare för många år sedan. Anticimex kunde inte göra ett dugg.. Men har en vän som var bonde. Han strödde ut detta längs väggarna.. Myrorna dog bara de trampade på det. Aldrig en myra därefter. Det var väl för bra .. så säkert förbjudet nu..

Om man är i Sverige fanns det innan ett dunder medel mot myror.. Såldes på lantmännen. Ett vitt pulver för häst loppor. Vet inte om det finns längre.. Kommer inte ihåg namnet.. Men vi hade en fastighet med källare för många år sedan. Anticimex kunde inte göra ett dugg.. Men har en vän som var bonde. Han strödde ut detta längs väggarna.. Myrorna dog bara de trampade på det. Aldrig en myra därefter. Det var väl för bra .. så säkert förbjudet nu..

Myrr?

Dom här kör vi med gällande myror..
Den ena är som en stor krita som man skrapar på så det blir pulver..
Flaskan innehåller pulver redan som man häller ut..

012790903e12ae523859ab6e443acbf29d1d9bc07a.webp

01e4d0a09d889cc7f7ee53067740c971cce7eea1aa.webp

01050639b186f192fdccf7bbfb137d5322d608c8f5.webp

Vi kör med Thermacell på landet, klockrent när man äter middag. Fungerar den alltså även på thailändska mygg?

Vi kör med Thermacell på landet, klockrent när man äter middag. Fungerar den alltså även på thailändska mygg?
Helt klart iaf på khon kaen myggen haft en där nu i 3 år enda problemet samma som i Sverige komma ihåg slå av den i tid verkar alltid bli brist på gas.........

Senast redigerad av en moderator:
DDT? :eek::D:p

Vår lokala ”giftbutik” rekommenderade den här lilla burken som skall blandas 1 msk per liter vatten. Jag skaffade en 2-liters pumpflaska som fylldes med rekommenderad dos och så snart jag ser en liten myrstig så sprejar jag. Myrorna som får vätskan på sig dör direkt och resterande myror försvinner på bara några minuter. Vad det innehåller har jag ingen aning om, men den som kan tyda etiketten får gärna upplysa mig :)

Visa bilaga 59391

20170429_123734.webp

20170429_123746.webp

Tillbaka
Topp