Själv tycker jag det intressant att se hur folk tänker och agerar som inte har samma bakgrund som mig och även lära mig ett och annat.
Sen tycker jag det är kul att se vilka som har behov av bekräftelse och försöka förstå varför.
Men det är ju olikheten som förgyller forumet.
Hållet helt med. Jag är med på forum just för att läsa, och träffa, personer jag aldrig annars skulle komma i kontakt med. Facebook är för mig därför ointressant som diskussionsformat; riktiga kompisar vill jag diskutera med live.
Det är personer som lever lyckliga på 15,000 Baht i månaden eller de som spenderar 1 miljon på en semester som är intressantast att läsa om. De som är lyckliga med att föda upp ankor i Nakorn Nowhere eller jobbar med ett start-up som kan bli nya Spotify. De som tror stenhårt att juntan verkligen vill bekämpa korruption eller att Thaksin verkligen ville hjälpa de fattiga är också fascinerande.
Dessa personer träffar jag inte i verkliga livet och de är kanske inte så vanliga här heller men helt klart finns det en större bredd. Det tristaste man kan göra på ett forum är därför att skriva att det är korkat att bo i A eller dumt att spendera X. Att det ör löjligt att gilla B eller skryt att köpa Y.
Det största problemet med alla Thaiforum jag läst, är att alla som sticker ut försvinner och kvar blir bara en grå massa som tror och tycker ungefär likadant.
Senast redigerad av en moderator: