Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Värre är väl om du blir bragt om livet eller nergrävd i en öde skog efter en naturlig död, för att kommande pensionsutbetalningar är viktigare.Drömma kan man ju men både banker och andra institiuoner hat skyldighet att anmäla. Ok säg att du får en pension feån en avliden ett par år efter han dör vad ör problemet, Sverige betalar multum till Afrika och arabländer idag om ďet teillar in några miloner till Thailand så är jag glad
Om du avlider hemma och ingen rapporterar det så går det att fortsätta få pension rätt så länge.
Har du dessutom gett alla koder till frun, så lever du farligt![]()
Döden kan ju komma fortare, inte alla unga fruar är intresserade att ta hand om en senil gubbe i evigheterLever farligt, jag är ju död då så bryr mig nada.
Döden kan ju komma fortare, inte alla unga fruar är intresserade att ta hand om en senil gubbe i evigheter
utbetalningarna till kontot är viktigare.....
Det har jag alltid sagt, tillfället gör tjuven! Se till att Ingen kan tjäna på att du dör, tvärtom! Cyniskt men verklighet!
Inte när det gäller tillex "Svenskar" som krigar för IS , det finns ett stort antal som är rapporterade döda av myndigheter i dessa krigssoner , folk har haft begravningar här hemma , men myndigheterna accepterar inte detta och bidrag betalas ut en lång tid efter ... Så det är ej förgången tid , kanske med Svenskar i Thailand ,, men skillnad på kattlort och IS folk Var ett långt reportage om detta på Rapport i förrgår ,, De talar ibland om sanningar även på SVTDet var ju efter sådana historier som gjorde att "levnadsintyget" kom till.
Det är nog en förgången tid numera.
Vill ju till att man litar på den man ge koderna till. Jag tror att det finns goda människor som vill att man ska leva så länge som möjligt. Speciellt mina barn.Det har jag alltid sagt, tillfället gör tjuven! Se till att Ingen kan tjäna på att du dör, tvärtom! Cyniskt men verklighet!
Frugan har mina koder och tillgång till bankböcker samt min livförsäkring och allt annat so i`m living on the edge![]()
Tycker det är helt rätt, de som orkar gå runt och vara orolig för att bli lurad hela tiden har nog hamnat fel.Frugan har mina koder och tillgång till bankböcker samt min livförsäkring och allt annat so i`m living on the edge![]()
Har man gått all in för övrigt med hus å grejer så litar man väl givetvis på tjejen så hon får koder mm som behövs för levnads intyget, eller?Tycker det är helt rätt, de som orkar gå runt och vara orolig för att bli lurad hela tiden har nog hamnat fel.
Stöld är stöld, lika illa vem man än skäl ifrån. Sedan finns det alltid dom som tycker sig ha rätt att skruva lite på moralenHar man gått all in för övrigt med hus å grejer så litar man väl givetvis på tjejen så hon får koder mm som behövs för levnads intyget, eller?
Finns ju en annan aspekt på detta också, den moraliska i att lura Svenska staten.
Typ som att jobba svart hela livet så man får garantipension och sen ljuga om var man bor så att man får ut garantipensionen man myglat sig till.
Vad tycker panelen om sånt här eg, var står er moral när det kommer till att lura staten och därmed även andra skattebetalare?
Är det summan som avgör?
Eller är det ok om det är en kompis?
Eller är det inte ok alls?
Finns även de som skryter om det öppetSt
Stöld är stöld, lika illa vem man än skäl ifrån. Sedan finns det alltid dom som tycker sig ha rätt att skruva lite på moralen![]()
Aldrig stjäla, inte ens från staten. Och dessutom skulle jag inte vilja riskera att bli påkommen. Ärlighet varar längst!Har man gått all in för övrigt med hus å grejer så litar man väl givetvis på tjejen så hon får koder mm som behövs för levnads intyget, eller?
Finns ju en annan aspekt på detta också, den moraliska i att lura Svenska staten.
Typ som att jobba svart hela livet så man får garantipension och sen ljuga om var man bor så att man får ut garantipensionen man myglat sig till.
Vad tycker panelen om sånt här eg, var står er moral när det kommer till att lura staten och därmed även andra skattebetalare?
Är det summan som avgör?
Eller är det ok om det är en kompis?
Eller är det inte ok alls?
Då är man direkt korkad enligt migFinns även de som skryter om det öppet![]()
Och tom efter att dom har lagt ut namn, födelsedata, adress och tel nr.Finns även de som skryter om det öppet![]()