legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Regler finns det, jag hamnade i onåd när jag placerade sängens huvudända mot väggen till den närbelägna toaletten. Si det gick inte för sig, orsaken kunde inte förklaras det var bara så. Detta kunde ju minsta barn förstå, men ibland är ju faranger dummare än barn! Det var bara att montera isär sängeländet, väger ton, och snurra den 90 grader i rummet :D

Snurrige Anubaan

CIMG3350 [1024x768].webp

Ja du ser, en sån skitsak :D Men vilka är det som går efter magnetism och sånt där.
Katter har jag hört att dom ligger aldrig på nåt visst ställe som har med sånt hockus pokus att göra.

kommer inte i håg vad linjerna heter men enligt den tron skall man inte ha ett kors under sängen bästa är att inte ha någon linje alls och för att hitta dessa linjer använder man slag rutor.

"rosen66 " sa:
kommer inte i håg vad linjerna heter men enligt den tron skall man inte ha ett kors under sängen bästa är att inte ha någon linje alls och för att hitta dessa linjer använder man slag rutor.
Jag hoppade till Nonsens tråden

Skönt att höra att du äntligen kommer på plats. Men vad hände med gången på gräsmattan, den med tegelstenarna?

Har du ett sånt där Elektriskt rack till mygg och flugor, jag fick en sån för några år sen det var det fånigaste jag sett, skaftet var för kort så det blev ju ett jädrans viftande. Den hamnade nånstans där jag inte hittar den nåmer. Det enda roliga var att sätta den på näsan på nån.
Nädå håller jag mer på en sån där lampa som man hänger i taket och som också har ett elektriskt nät, det smäller och fräser så kul när det landar en självmordsbombare på den, plus att den lyser lite fint som en nattlampa.
Ang hunden, så tycker jag att om man ser att den stackarn är skadad så skulle jag alafall säga till ägarna även om det inte hjälper. Tycker man ska lägga sej i, jag får skit för det ibland men det känns bättre för mej.
Det är ju likadant när man ser att barn far illa och ingen jävul vågar säga nåt, NÄ på dom bara och tala om vilka skitstövlar dom är.
Nu vart jag sur så här på morgonkvisten.
Har du förresten någonsin sett en man och en kvinna som är överens om färgsättningen i ett hem, där tror jag att det skiljer sej i alla kulturer om båda vill bestämma.
Kör hårt livet är kort :-\

"legolas " sa:
Rolf!!!

Tennisracketen mot mosquitosen är det bästa jag stött på härnere. mycket bättre än chilli och sånt skit!!! Jäklar vad elegant Yongyut avrättar dessa små osynliga ljudlösa [¤#@@¤%]r!!!!

Angående färgsättning och kvinnor.... fattar du varför de flesta designers är män??? När vi ändå pratar om det.. fattar du varför alla, de flesta i alla fall, kockarna är män, fattar du varför de flesta kända frisörerna både klippa män som kvinnor är just män....

Jag tycker utan att vara taskig, att vi män rent genomgående skall bestämma färg i hemmet även på de berömda gardinerna..... Då blir det harmoni i hemmet må ni tro. "Rätt färg ger harmoni och många barn" sade nog Buddah tror jag!!!!

;D ;D ;D
Rätt rutet, sätt färg på hemmet sen kääärringen ::)

"legolas " sa:
tror dig itte.......

Skoja inte om den här ormen. Det är den farligaste i Sydostasien och Indien, tar död på många fler människor än kobror gör. Russels viper har bland de längsta huggtänderna i världen och stora mängder gift. :o :o :o

Ursäkta lego, :offtopic:

Så är det om du följer socialstyrelsens rekommendationer. Plus några till, och gör du inte det då dör du och det vill man ju inte.
Eller så prövar vi att vara pragmatiska och prova på en konsekvent problemlösning, vilket oftast också är det mest framgångsrika sättet att agera. Man kan säga att vår arts stora framgång delvis beror på att vi är så duktiga på att lösa problem.
Ska du sen blanda in alla hälso metoder som finns då vet i fan om det inte är bättre att ta en rejäl sup, En entrecote med bea och pommes och en flaska Rödtjut. Toppas med en banansplit med mycket vispgrädde och en fet cigarr.
Gå ut och sätta på ett luder och hoppas att man inte får AIDS.
Fan vad livet är underbart. :waiting:

"legolas " sa:
Ja hon kanske inte ligger i farozonen för diabetes i alla fall....
Ska man rätta sej efter allt som står på nätet då vet i fan. Förstår folk som blir hispiga. Det blir ju samtidigt kul när man sammanställer allt som du har gjort.
Skulle inte bli förvånad om det finns dom som försöker leva så.
Glömde säga det förut men det är en lysande sammanställning du gjort :thumbsup: :thumbsup:

När jag har läst dina fantastiska berättelser här,så har jag undrat hur i hel**te kommer fiskarna till vattensamlingarna.
Nu fick vi en förklaring,men är inte en del av fiskarna stora? strör dom ut tillväxthormoner och anabola på fälten? :o

"Berralund " sa:
Skoja inte om den här ormen. Det är den farligaste i Sydostasien och Indien, tar död på många fler människor än kobror gör. Russels viper har bland de längsta huggtänderna i världen och stora mängder gift. :o :o :o

Ursäkta lego, :offtopic:

Ja de e en grini djävel den där inte som dom andra som drar när vi klampar fram nej då då går denna i försvars ställning i stället

glimten66

Tänk vad lätt det blir när man träffar rätt person, som killen i Bangkok. Vad skönt att slippa den extra resan.
Tänkte på det du skrev om det besöket, har dom inte svensktalande personal där? Eller är det Thai som man anställer till receptions sysslor?
Din kamp med myrorna är spännande, de är ena envetna rackare. Men dom rår väl inte på en Svensk viking :D

Ja legolas håller som mest på och läser de över 200 sidorna jag skrivit ut och jag hinner ju inte med här. Så jag bestämde mig för att i fortsättningen läsa vart och ett, annars blir man ju hopplöst efter ;D

Hoppas du inte har myror i brallan, så lile petternicklas far illa ;D. Myroro är väl väl som kackerlackor omöjliga att utrota och de är listiga små jäklar. Kommer ihåg i Bangkok på ett guesthouse på början på 90-talet, Dolls House hette det, ett riktigt jäkla ruckel.

Kackerlackor varje natt som sprang över bröstet på en. En gång fick jag tag på en stor bamsing och drog skon på den upprepade gånger och den bara låg där och sprattla. Sen tog jag tändaren och grillade den och den låg fortfarande och sprattlade.

Så fick jag se ett par myror som kilade omkring där och jag satt kvar för att se vad som skulle hända och la kackerlackan vid dörren där jag såg myrorna.

De två myrorna kilade så småningom till den där kackerlackan som de fått upp spåret på, kilade iväg och tillbaka hade de med sig stora armen av arbetarmyror med stora käkar...hehehe tänkte jag nu skall väl fanskapet dö. Jag gick och la mig och på morgonen var det bara ett tomt skal kvar.

Så myrorna blir du nog inte av med, så glöm det annars får du myror i huvudet ;D ;D

Mvh Peter :wai:

Kan hålla med dig om maten Lego, kan bli jäkligt tjötigt för som du säger tränger den speciella kryddningen igenom mycket mer än i västerländsk matlagning.

Samma i Indien, till slut smakar allt bara "spiskummin". Vi i västvärlden har ju mycket mer varierad matlagning om vi tar ost te x, det äter man ju inte i de delarna och äter man det så är det ofta färskost.

Vi har också en större variation av "Textur" på maten, vi kan variera en bit kött på många olika sätt, medan här "wokas den punkt slut", mer eller mindre.

Låt säga vi har en bit kött, vi mal ner den och sedan kan vi variera i oändlighet med denna köttfärs. Vi kan göra pannbiff, köttbullar, köttgrotta, köttgrotta med bacon, kålpudding, kåldolmar ja you name it.

Om du har en köttfärssmet och gör köttbullar och pannbiff på den, så smakar köttbullen annorlunda än pannbiffen även om det är samma smet! till detta kan vi ha en oändlighet av såser, såser är ju ett ganska okänt begrepp i Asien, det vi avser med såser.

Men själv äter jag väldigt lite husmanskost, tycker inte den är speciellt upphetsande, utan utövar crosscooking. Gjorde faktiskt en sauté på kyckling, vitlök, chili, lök, färsk ingefära, parika röd och holy basil (krapao) samt Nam Pla och vispgrädde istället för kokosmjölk.

Det blev fantastiskt gott och den där krapao blev underbart god i denna sauté, där du legolas kan du testa med frugan ;D, hon kommer att gilla det om du nu kan få tag på grädde, men det har de väl på Tesco.

Sen tänkte jag på "krokar" har de inte krokar i Thailand ;D ;D

Mvhv Peter :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A