Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill
Ja detta utspelade sig på den tiden som det fortfarande fanns hopp om ÖIS.
Men nu efter konkursen har jag hört att dom skall gå ihop och byta namn till Qviding. Det svider väl i ett suporterhjärta?
Hur var Jomtien? Träffade du några roliga personer där eller blev det bara bad med familjen. Jag förutsätter att ungarna var med på resan.
Legolas, måste du berätta så målande om hur gott det var i Jomtien? När en annan sitter här och bara längtar och suktar efter sol och värme. Men den tiden kommer även om det inte blir tid över till någon resa till kusten nästa gång i juni.
Vad gäller fotbollen så förstår jag att det hela är traumatiskt. Men det finns ju farbröder eller tanter i vita rockar med sköna soffor där man kan ligga ner och prata av sig om sådana hemska saker... ;D ;D ;D
Kul att frugan gillar dina vänner, kan bli lite kämpigt annars.
Jag hade en kompis i ungdomen som hjärtat hade svårt för.
Jag var tvungen att välja bort honom, men jag tänker fortfarande då och då på honom.
Det är tragiskt med ÖIS ingen mer sambafotboll.
Men du har ju Elfsborg som har tagit sig samman och utvecklat sin fotbollsfilosofi.
Dom spelar jäkligt snyggt när allt stämmer för dom.
Kul att du står på min sida, när det kommer till hur rolig fotboll spelas, därför får du en liten bild på loggan, visserligen är du ju Öisare i hjärtat, men jag tror denna värmer lika gott...
Jo-Be
När det är tjällossning i Lappland, så kan det ju bli många och djupa hål i grusvägarna där uppe. Då tar folk en granruska och kör ner i hålet så att andra trafikanter skall slippa att köra ner i samma hål. Bra system dom uppfunnit tycker jag. Vägverket hinner ju inte laga alla hål på alla vägar samtidigt. Det kanske har varit en Thai i lappland och lärt sig systemet av norrläningarna?
Här i västsverige så kallas ju ett hål i vägen som är ca 40 cm i diameter för potthål!
Det tror jag dom kallas därför att vägverket skiter i dom hålen. ;D ;D ;D
Jag lärde mina ungar en morgonramsa när dom var små, som dom upprepade var morgon som ett mantra.
Varje morgon, go o gla.
Dricker jag min mjölkchoklad.
Pappa!Pappa!Pappa!
Jag älskade att trimma upp mina ungar och jag är lite avundsjuk på dig Lego som får ha barn i huset var dag.
Här har blivit så tyst sen barna flyttade hemifrån.
Jag har nu läst igenom 4 kapitel som jag låg efter. Upptäckte då en märklig känsla. När man som jag ligger i gillestugan och frun är och handlar, dödstyst i huset och läser om dina eskapader så försvinner vardagen på nåt sätt. Plötsligt så skramlar det till i ytterdörren och frun kommer hem och vill ha hjälp med kassarna, man masar sej upp och upptäcker en massa snö och annat elände som inte fanns i min värd nere i gillestugan. Nä där var det bättre det var vattenkrig dumma munkar inköp av möbler och en massa god mat med dricka till.
Man tog lilla cykeln och susade iväg i godan ro, för att träffa på en mängd kul människor.
Nä fy fan för snö och matkassar.
Nu har det ju gått några år sen du skrev den här dagboken som vi följer.
Har du under denna tiden upptäckt något fritt fiske där man kan kasta ut sitt drag?
Jo du Legolas, det finns två sätt att handla på. Det första är väl det som dom flesta av oss män råkar ut för, skjutsa bära och betala, den varianten står ju inte högt upp på önskelistan, sen har vi ju den andra när det ska inhandlas lite mer sofistikerade saker till hemmet. Det är där män kreativa ådra kommer till sin rätt. Jag tror att män i stötte uträckning än kvinnor kan föreställa sej hur det kommer att se ut innan saker och ting är på plats. Man skapar sej en bild av det färdiga "rummet" sen letar man tills man hittar de saker som skapar den bilden.
Annars så råkar man ut för att komma hem med saker som frun tyckt att, åh vad snyggt det köper vi, ok men var ska det stå någonstans? ???
Hemma får frun ta hand om den textila biten för det kan hon, sen vill jag sköta resten.
Tex. hur vi ska förhålla oss till EU och Arabstaterna mm. mm.
"kanonstark intensiv mat" hehehe......den formuleringen fick du verkligen till!
Intensiv mat..........Jag känner att jag vill pröva på allt som är intensivt. Mat, Kärlek,Äventyr,Fiske, allt.
Nu är det nära spänningen är ooolidlig. Fattas nu bara att Alfahonan ställer till nåt sattyg
När det är ett sånt jävla duttande om när man ska flytta in finns det då inga andra regler ang. tex sängarnas läge i huset, det finns dom som säger att det går linjer i huset och dom får man inte bryta sängen ska tex. stå i en viss riktning. Eller det skiter Thailändarna i.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.