Kol eller gas grill

Om gasol är för betongbarn med app behov så tycker jag du skall kila iväg direkt och köpa dig det värsta du kan hitta :laugh2:

Var inte så snål mot dig själv, man måste unna sig lite roliga prylar ibland. Frugan din kommer nog ändra uppfattning om grillen och glömt kostnaden ganska snabbt. Bara grilla lite till henne. Det är lätt att grilla till thai, man grillar tills allt ser ut som kolbitar :laugh2:
Dom har några olika gasgrillar på Homepro Big-C, tagit upp med frugan och buy for what, we have allready, också menar hon då sin lerkruka.
får fokusera på det viktiga fått godkänt köpa bäddsoffa till condon och om jag vill bygga swimmingpool hemma, tar vi gasolgrillen efter det.
Frugan har dålig priskoll så har jag köpt nåt som ser dyrt ut säger jag around 1000 baht ;)

Dom har några olika gasgrillar på Homepro Big-C, tagit upp med frugan och buy for what, we have allready, också menar hon då sin lerkruka.
får fokusera på det viktiga fått godkänt köpa bäddsoffa till condon och om jag vill bygga swimmingpool hemma, tar vi gasolgrillen efter det.
Frugan har dålig priskoll så har jag köpt nåt som ser dyrt ut säger jag around 1000 baht ;)
Har varit på väg att köpa gasolgrill till huset i Thailand några gånger. Har endast tittat på utbudet på Homepro och backat varje gång. Ser smäckigt ut, grillgaller som mer påminner om tandpetare. Får väl satsa på en grill i Thailand den dagen jag spenderar längre tid än några semesterveckor. Skönt att min fru aldrig lägger sig i om/vilken grill jag eventuellt köper. Hon garvade bara när jag köpte grill nr 3 i Sverige och enda kommentaren var ”du är galen”. Hon är helt ointresserad av själva grillandet men när vi grillar så gör hon i ordning det som hon vill att jag grillar åt henne. Brukar vara kycklinglever, fläskkött, grönsaker, sötpotatis, fisk, räkor mm.

Ett trick från klockspelen är att man aldrig ljuger om priset. Det viktiga är att man inte anger vilken valuta det var.

Har varit på väg att köpa gasolgrill till huset i Thailand några gånger. Har endast tittat på utbudet på Homepro och backat varje gång. Ser smäckigt ut, grillgaller som mer påminner om tandpetare. Får väl satsa på en grill i Thailand den dagen jag spenderar längre tid än några semesterveckor. Skönt att min fru aldrig lägger sig i om/vilken grill jag eventuellt köper. Hon garvade bara när jag köpte grill nr 3 i Sverige och enda kommentaren var ”du är galen”. Hon är helt ointresserad av själva grillandet men när vi grillar så gör hon i ordning det som hon vill att jag grillar åt henne. Brukar vara kycklinglever, fläskkött, grönsaker, sötpotatis, fisk, räkor mm.
Olika Homepro har ibland olika utbud, vet inte om bra men innan iaf så hade Homepro på klangen +40.000 baht gasolgrillar, samma fanns inte på homepro Sukhumvith.
Men nu längesen jag kollade så vet inte om fortsatt finns.

Olika Homepro har ibland olika utbud, vet inte om bra men innan iaf så hade Homepro på klangen +40.000 baht gasolgrillar, samma fanns inte på homepro Sukhumvith.
Men nu längesen jag kollade så vet inte om fortsatt finns.
Har ju endast kollat på HomePro i Bang Saray. Inte gjort någon större kraftansträngning att hitta en sjyst grill i Thailand. Är ju där för kort tid varje gång. Grillar vi i Thailand så kör vi kol i lerkruka. Funkar fint det med :)

Vi prövar igen, min sjömans lärare i tekniska ämnen ringde. Så han skall komma ombord verkligen kul inte setts sedan 86.
Efter som jag brinner för mjuka frågor och lägger min själ i genus frågan , så står frugan vid grillen.
Kör med en Weber och ett oljefat i Sverige. I Thailand en en Weber. Bägge 57 cm. Gjutjärns galler ibland beroende på vad som skall grillas. Men i Thailand mest sjömat i Sverige mer kött och grönt. En hel del mört med , men dessa l(äckerheter)går på nån billighets historia
Hade ett utvecklingssamtal med kärringen om gasol grill, kommer inte på frågan sa hon.

Störda priser i Thailand.

IMG_8745.webp

IMG_8746.webp

Min grill är från en soptipp består av 2 hoars diskbänk samt delar från en barnvagn ,samt galler . Okej hem å svetsa lite,var ca 5 år sedan .Fortfarande i bruk syns att den är använd. Nu har Air frayern tagit lite över,lat å snål sånt är livet,ha de gött alla

Jag brukar köra hel kyckling i våran airfryer. Blir riktigt bra.
Alla grillar kan användas. Det är bara det att en del grillar är enklare och lite mer mångsidiga.

Tillbaka
Topp