Isaan 2017-2026

Hej

Här är några bilder ifrån Koh Samet, våra vänner fick betala entré till nationalparken på 200 baht för falanger och 80 baht för Thai, själva klarade jag, frugan och lillpojken oss utan avgift, vårt guesthouse låg före porten där man betalar avgiften, så vi lämnade våra väskor där, promenerade genom kontrollen till stranden utan att någon reagerade.

741D69B6-DF5E-467D-8E31-7A5A7E762A63.jpeg

5274F6E5-9079-4649-B899-A19D65C3688D.jpeg

3A70DE23-01FF-442E-A629-F5E4818323E5.jpeg

Hej

Här är några bilder ifrån Koh Samet, våra vänner fick betala entré till nationalparken på 200 baht för falanger och 80 baht för Thai, själva klarade jag, frugan och lillpojken oss utan avgift, vårt guesthouse låg före porten där man betalar avgiften, så vi lämnade våra väskor där, promenerade genom kontrollen till stranden utan att någon reagerade.

741D69B6-DF5E-467D-8E31-7A5A7E762A63.jpeg

5274F6E5-9079-4649-B899-A19D65C3688D.jpeg

3A70DE23-01FF-442E-A629-F5E4818323E5.jpeg

Tycker du att ön sköts dåligt? Tycker du att de nya vägarna är onödiga? Tycker du att stränderna inte hålls efter från skräp?

Betala då avgiften snyltare!

Gratis sjukvård skall du ha men kan inte betala en liten skitavgift!

Din dubbelmoral är äcklande!

Tycker du att ön sköts dåligt? Tycker du att de nya vägarna är onödiga? Tycker du att stränderna inte hålls efter från skräp?

Betala då avgiften snyltare!

Gratis sjukvård skall du ha men kan inte betala en liten skitavgift!

Din dubbelmoral är äcklande!

Hej

Jag har alltid varit emot dubbla priser (falangpriser), så det kändes ganska skönt att slippa den förnedringen, men det är helt ok för min del att alla falanger inte tycker lika i denna fråga, själv ogillar jag som sagt hela iden med falangpriser på både varor, tjänster och entrépriser m.m och jag medverkar inte frivilligt till att denna sedvänja frodas och lever vidare.

Mvh isan lover

Hej

Jag har alltid varit emot dubbla priser (falangpriser), så det kändes ganska skönt att slippa den förnedringen, men det är helt ok för min del att alla falanger inte tycker lika i denna fråga, själv ogillar jag som sagt hela iden med falangpriser på både varor, tjänster och entrépriser m.m och jag medverkar inte frivilligt till att denna sedvänja frodas och lever vidare.

Mvh isan lover

Dubbel prissättning var inte frågan nu. Utan att du, din fru och barn smet in utan att betala avgiften.

Varför betalade din thaifru och thaibarn inte avgiften, som då är låg.

Nej. Svara nu på frågan, varför skall du få snylta på andra?

Dubbel prissättning var inte frågan nu. Utan att du, din fru och barn smet in utan att betala avgiften.

Hej

Själv skulle jag ha betalat 200 baht och frugan 80 baht, det kallar åtminstone jag dubbel prissättning.

Mvh isan lover

Jag pratar inte om dubbel prissättning utan att du stjäl. Du och din familj är tjuvar.

Varför betalade inte din fru och barn?

Hej

Hur hade du tänkt dig att det skulle gå till, skulle vi ha stannat för att diskutera detta med dom olika priserna med vakterna?

Hade frugan och sonen sagt att dom ville betala men att jag vägrade p.g.a principiella skäl så hade det knappast fungerat.

Mem med tanke på hur mycket folk det är här och hur mycket det verkar spenderas så tror jag att Koh Samui är ganska välmående både med och utan dessa avgifter med dubbla priser.

Mvh isan lover

Hej

Hur hade du tänkt dig att det skulle gå till, skulle vi ha stannat för att diskutera detta med dom olika priserna med vakterna?

Hade frugan och sonen sagt att dom ville betala men att jag vägrade p.g.a principiella skäl så hade det knappast fungerat.

Mem med tanke på hur mycket folk det är här och hur mycket det verkar spenderas så tror jag att Koh Samui är ganska välmående både med och utan dessa avgifter med dubbla priser.

Mvh isan lover

Du kunde gått 2m framför fru och barn. Så kunde de stannat och betalat 40+20 baht. Så kunde du fått ha din åsikt och vara ensam tjuv.

Att du uppfostrar din son till att stjäla bara för att det passar pappas ideal och ideologi är sjukligt. Men förklarar varför din sort är så skadad. Från barnsben får man lära sig att reglerna inte gäller er utan bara alla andra.

Så jävla lågt!

Hej

Mvh isan lover
Avgiften är för naturpark, du är fan ingen skattebetalare, betala för dig.
Koh Samet har blivit och är kanonfint, vem skulle skött det utan dessa nationalparkspengar, en av Thailands bäst skötta öar.

De fem sex gångerna jag varit på Ko Samet har jag aldrig betalat parkavgift. Nu var det ju ett tag sedan, på den tiden gick de mesta parkavgifterna direkt i fickan på vakterna.

De fem sex gångerna jag varit på Ko Samet har jag aldrig betalat parkavgift. Nu var det ju ett tag sedan, på den tiden gick de mesta parkavgifterna direkt i fickan på vakterna.
Ny ordning, koh samet känner du nog inte igen idag, lite på gott och ont, dom roliga vägarna som man kunde dra runt på ATV finns inte längre utan en asfalterad Ö.
Maffian på ön och korrupta poliserna tog militären i ett svep och alla rykte, tyvvär fire shows med.
Men fortsatt Thailands bästa Ö, vart på många men ingen slår Koh Samet.

Ja, det stämmer att det förr förekom oegentligheter. När militären kom till ön för ca 3år sedan, då sparkades parkchefen och all personal blev omplacerad. Intäkterna fyrdubblades omgående.

Fick för mig att avgiften togs upp vid piren när den blev färdig byggd.

Nej, det är en liten avgift 20 baht för att bekosta nya pirbygget och dess underhåll. Denna betalar man direkt på piren.

Avgiften som IL skiter i att betala är till Nationalparken. Den som staten sköter om för att hålla ön fin och ren, öppen för besökare av alla dess former, håller med campingplatser, dushar och toaletter. Det finns stora samlings/möteslokaler som bekostas av denna avgift, där bor ofta skolklasser som besöker ön. Vägarna på ön som nu är körbara sedan de hårdgjordes bekostades med denna avgift.

!998 fans det också ett vakt bås men ingen krävde på betalning, lika dant de följande besöken, har väl passerat där ett trettio tal gånger, efter som jag alltid bodde på samma ställe uppe i byn,så varför har inte jag krävts på betalning.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar