Isaan 2017-2026

När du nu är i Udon kan du ju hälsa på dessa gubbarna, Några av dem som samlar in till barnhemmet som ligger på vänster sida innan Udon
149.jpg

När du nu är i Udon kan du ju hälsa på dessa gubbarna, Några av dem som samlar in till barnhemmet som ligger på vänster sida innan Udon
149.jpg

Hej

Förmodar att det är Annandagsträffen du menar, jag var med på den första som då hölls i Nong Khai, sedan var jag med på ytterligare några till som då fortsättningsvis kom att hållas i Udon Thani, känner igen en hel del av dom på bilden.

Men nu är det en del årsedan jag var med, det blev ju med tiden så att vi blev inbjudna på julfester tillsammans med dom expats ifrån skilda delar av världen som bor i Nong Khai - Phonphisai området, det har också varit trevliga tillställningar.

Var vi ska fira Jul i år vet vi inte riktigt än, vi har ju bara kommit till Udon Thani, vi får väl se vad släkt och expats vänner i hemområdet hittar på, vi kommer att vara i Udon Thani ytterligare en natt och åker till byn på onsdag.

Mvh isan lover

Hej

Förmodar att det är Annandagsträffen du menar, jag var med på den första som då hölls i Nong Khai, sedan var jag med på ytterligare några till som då fortsättningsvis kom att hållas i Udon Thani, känner igen en hel del av dom på bilden.

Men nu är det en del årsedan jag var med, det blev ju med tiden så att vi blev inbjudna på julfester tillsammans med dom expats ifrån skilda delar av världen som bor i Nong Khai - Phonphisai området, det har också varit trevliga tillställningar.

Var vi ska fira Jul i år vet vi inte riktigt än, vi har ju bara kommit till Udon Thani, vi får väl se vad släkt och expats vänner i hemområdet hittar på, vi kommer att vara i Udon Thani ytterligare en natt och åker till byn på onsdag.

Mvh isan lover
Jag var i Udon Thani på julafton, var ju först i Bueng khan, missade julfesten men skulle möta upp på marknaden vid tågstation.
Men när vi var klara skulle dom på "girlie"bars så fick meddelande att det inte var så lämpligt för oss som hade barn med, så blev ingen träff för våran del.

Jag var i Udon Thani på julafton, var ju först i Bueng khan, missade julfesten men skulle möta upp på marknaden vid tågstation.
Men när vi var klara skulle dom på "girlie"bars så fick meddelande att det inte var så lämpligt för oss som hade barn med, så blev ingen träff för våran del.
Dom kör väl både 25-26 dec. Först med poolpartyt och sedan Annandagsträffen. För att sedan handla och leverera varor till Barnhemmet 28 dec.

Dom kör väl både 25-26 dec. Först med poolpartyt och sedan Annandagsträffen. För att sedan handla och leverera varor till Barnhemmet 28 dec.

Hej

Så är det, jag och familjen var med ett år på poolpartyt också, det där med poolpartyt var ju något som lades till med åren.
Några av poolpartybesökarna kom faktiskt hem till oss i byn efter julen i Udon Thani med sina familjer.

Mvh isan lover

Hej

Det är väldigt lite folk här på hotellet i år, speciellt sett till årstiden, jag har träffat en del bekanta bl.a en man ifrån Australien som bor här på hotellet varje vinter (minst 10-15 år) och en återkommande Svensk, vi var bara ca 10 personer på frukostbuffén här i morse, den ingår ju i priset och det brukar nästan vara fullt i restaurangen här på morgonen.

På vägen hit var det dock en hel del falanger på planet till Udon Thani, jag träffade bl.a en dansk H A kille som jag känner sedan många år, han bor i samma Amphoe som oss och har fru och barn där, han satt på,första raden i vårt plan,
på stan verkar det vara ganska mycket utlänningar här, vi käkade på den gamla marknaden vid Centerpoint igår på kvällen, där var det också ganska många utlänningar.

Mvh isan lover

Hej

Det har ju varit en del snack om Immigration och deras åtstramningar och skärpta kontroller, vid passkontrollen på Suvan märkte vi av detta, det var en tant i uniform som gick runt och kollade vad folk hade skrivit för adresser på dina Arrival Cards och hon anmärkte på min och sonens adress eftersom vi bara hade skrivit byns namn, Amphoe och provins, hon ville även ha med byns nummer, så det fick vi skriva dit, hon gick runt och kollade Arrival Cards i ala köer.

Detta var första gången under alla mina års resor som någon brydde sig eller kontrollerade vad man skrivit för adress och haft synpunkter på detta.

Mvh isan lover

Hej

Det har ju även rapporterat om att hotellen skulle tillämpa 24-timmars rapporteringen striktare numera, själv var jag och några till skeptiska mot detta i Isaan, nu kan jag meddela att vi bor på Udon Thanis näst största och kändaste hotell just nu och dom rapporterade inte in att jag och pojken bor här, nu frågar väl någon sig hur jag vet detta.

Det är helt uteslutet eftersom vi inte behövde visa våra pass när vi checkade in, frugan visade sitt id-kort och det var allt, mig och pojken hälsade dom bara på, dom frågade inte ens vad vi hette.

Mvh isan lover

Hej

Nu kom vi precis tillbaka till hotellet, Thailand är ju Thailand och allt möjligt bara händer mer eller mindre hela tiden, vi tillbringade dagen vid poolen, drack några öl med Australiensaren och Svensken här på hotellet, sen var jag och pojken och klippte oss, 120 baht inklusive rakning och ansiktsmassage, dyrt om man jämför med 20 bhat i byn, men vi blev nöjda.

Sen under e.m blev vi kontaktade av en kompis ifrån Belgien som undrade om vi ville träffa ett gäng på Brick House på Soi Samphan, så vi åkte dit och där träffade vi ytterligare en Falang ifrån Frankrike, hans fru fyllde uppenbarligen år idag, så vi satt där 12 personer och drack lite goda drinkar, sen sa Fransmannen att vi alla skulle åka vidare till en mycket bra restaurang i utkanten av staden, Fransmannen tog notan för oss alla på Brick House

Så alla hoppade in i några bilar och så bar det av till en restaurang av mycket hög klass för att vara i Udon Thani, där var det bokat bord för 12 personer, den första rätten som serverades var råa skalade tigerräkor tillsammans med en stark och god sås, rå laxfilé tillsammans yam, samt caesarsallad, till detta serverade det ett gott franskt vin.

Nästa rätt var som serverades var ost och vitlöksgratinerade stora musslor, vitlöksbröd och något slags potatis koketter, med ett gott vin.

Sen kom det in stora plankor med mört grillat oxkött, fläskkött, kyckling, fisk, lammracks och några sorters stora grillade korvar tillsammans med gratinerat mos, till detta ett mer mustigt rödvin.

Under tiden vi åt spelade man fransk musik i restaurangen och en mängd servitörer passade upp oss hela tiden, fyllde våra glad och gav oss nya tallrikar och bestick med jämna mellanrum.

Själv uppskattar jag ju god mat och var placerad tillsammans med Fransmannen och Belgaren i ena ändan av det långa bordet, fransmannen förstod att jag uppskattande den goda maten och jag och han åt nog mest av allihop, han fyllde på hela tiden.

Det var en riktigt trevlig kväll vi tre män hade tillsammans med dom nio vackra kvinnorna, även här vägrade fransmannen att dela notan med oss övriga utan betalade allt, men jag sa till frugan att sticka till hans fru några tusen baht som hon skulle ge honom imorgon, sen bar det av till Brick House igen där det blev ytterligare lite dricka, även här tog fransmannen notan, han sa att det var hans frus födelsedag och att någon annan skulle betala var en omöjlighet för honom.

Så det blev en lång och trevlig dag och imorgon bär det av till byn.

Mvh isan lover

@Isan Lover Har ni riktigt stora spindlar ute vid er by? Silkesspindlar tror jag de kallas (kan inte thainamnet) och med kropp som stora som en vuxen handflata... Svarta med gult mönster på ryggen vill jag minnas.

Sett några i Phuket men aldrig sett längre norrut. Första gången trodde jag att det var leksaker i gummi någon elak jävel hängt ut i träd men sen rörde skiten på sig och jag behövde bränna byxorna jag hade på mig den dagen...

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar