Hej
Nu kom vi precis tillbaka till hotellet, Thailand är ju Thailand och allt möjligt bara händer mer eller mindre hela tiden, vi tillbringade dagen vid poolen, drack några öl med Australiensaren och Svensken här på hotellet, sen var jag och pojken och klippte oss, 120 baht inklusive rakning och ansiktsmassage, dyrt om man jämför med 20 bhat i byn, men vi blev nöjda.
Sen under e.m blev vi kontaktade av en kompis ifrån Belgien som undrade om vi ville träffa ett gäng på Brick House på Soi Samphan, så vi åkte dit och där träffade vi ytterligare en Falang ifrån Frankrike, hans fru fyllde uppenbarligen år idag, så vi satt där 12 personer och drack lite goda drinkar, sen sa Fransmannen att vi alla skulle åka vidare till en mycket bra restaurang i utkanten av staden, Fransmannen tog notan för oss alla på Brick House
Så alla hoppade in i några bilar och så bar det av till en restaurang av mycket hög klass för att vara i Udon Thani, där var det bokat bord för 12 personer, den första rätten som serverades var råa skalade tigerräkor tillsammans med en stark och god sås, rå laxfilé tillsammans yam, samt caesarsallad, till detta serverade det ett gott franskt vin.
Nästa rätt var som serverades var ost och vitlöksgratinerade stora musslor, vitlöksbröd och något slags potatis koketter, med ett gott vin.
Sen kom det in stora plankor med mört grillat oxkött, fläskkött, kyckling, fisk, lammracks och några sorters stora grillade korvar tillsammans med gratinerat mos, till detta ett mer mustigt rödvin.
Under tiden vi åt spelade man fransk musik i restaurangen och en mängd servitörer passade upp oss hela tiden, fyllde våra glad och gav oss nya tallrikar och bestick med jämna mellanrum.
Själv uppskattar jag ju god mat och var placerad tillsammans med Fransmannen och Belgaren i ena ändan av det långa bordet, fransmannen förstod att jag uppskattande den goda maten och jag och han åt nog mest av allihop, han fyllde på hela tiden.
Det var en riktigt trevlig kväll vi tre män hade tillsammans med dom nio vackra kvinnorna, även här vägrade fransmannen att dela notan med oss övriga utan betalade allt, men jag sa till frugan att sticka till hans fru några tusen baht som hon skulle ge honom imorgon, sen bar det av till Brick House igen där det blev ytterligare lite dricka, även här tog fransmannen notan, han sa att det var hans frus födelsedag och att någon annan skulle betala var en omöjlighet för honom.
Så det blev en lång och trevlig dag och imorgon bär det av till byn.
Mvh isan lover