intervju ambassad Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
K

kkkkpppp

Gäst
Min tjej var på intervju på ambassaden.
Hon ska flytta till mig i sverige.
Hon hade med alla dokument orginal på thai och översatta
På engelska.
Dom tittade inte på dokumenten. Bad henne lägga dem i väskan.
Hon har bott hos mig i sverige 5 månader. Förra åtet.
Hon ville visa Facebook och chatt loggar. De ville inte se.
Hon ville visa foto på oss de ville ej se.
De sa att de hade allt de behövde för inyervun.
Vi gjorde vår ansökan online förra månaden. Hennes 3 åriga pojk är medsökande och var med på intervjuv.
Efter inyetvju lämna dom fingeravtryck och blev fotograferade.

Nu undrar jag om någon här vet om intervju går till då här?
Måste dom inte se orginal dokument?
Dom kanske bestämt göra avslag redan innan intervju.

Oroa dig inte ..
När tanten va på intervju innan hon flytta hit va jag me o väntade i väntrummet tog väl en kvart o hon hade en av grinkärringarna som en del har varnat för men efter några minuter kan jag höra hur gumman garvar där inne

frågade inte alls så mycke lite om hon gick bra ihop me min grabb o ja me hennes..

Sen e det ju så att ni har ju lämnat in allt över internet o det fanns inte när vi sökte så därför jag tror att dom inte titta så noga på papperna hon hade me

Men om du e orolig PMa Thaikonsulten här på forumet han e expert på detta o det e ju inte jag

så upp me huvet detta kommer att gå bra :)

Med den information du gett här och nu behöver du nog iaf inte få panik.Är migrationsverket i sverige som tar beslut i frågan.

och eftersom hon varit sverige bosatt hos dig kan jag iaf inte se några problem.
Skulle dom mot förmodan säga nej så ta reda på varför sök heller på nytt än överklaga bruka ta betydligit längre tid att överklaga

Tanken är att ambassaden ska kontrollera originalen så de i webbansökan bifogade och översatta kopiorna överensstämmer med de thailändska originalen.

När ambassadens handläggare ser att auktoriserade översättningbyråer översatt dokumenten brukar de inte lägga tid på att göra någon kontroll. Men det är som sagt upp till handläggarens egen bedömning.

Om något är fel säger handläggaren till om detta vid intervjun.

Mvh Thaikonsult

Det var lite värre när min hustru var på intervju, men då var vårt förhållande ganska nytt. Vi hade bara känt varandra i 4 månader, så dom ville kolla att förhållandet verkligen var seriöst och hur väl hon kände mig. Hon fick t o m frågan om färgen på min bil under den 45 minuter långa intervjun och jag satt som på nålar utanför.

Men det gick bra och UT kom efter 5 månader. Så det är nog förhållandets varaktighet som påverkar intervjuns längd.

"Berralund " sa:
Det var lite värre när min hustru var på intervju, men då var vårt förhållande ganska nytt. Vi hade bara känt varandra i 4 månader, så dom ville kolla att förhållandet verkligen var seriöst och hur väl hon kände mig. Hon fick t o m frågan om färgen på min bil under den 45 minuter långa intervjun och jag satt som på nålar utanför.

Men det gick bra och UT kom efter 5 månader. Så det är nog förhållandets varaktighet som påverkar intervjuns längd.

Ja vi var ju redan gifta när hon fick sitt UT o hade ju varit här några gånger redan

"ledarn " sa:
Det var ju bara för att utredaren sett dig som det blev besvärligt :laugh: :laugh: :laugh:

För mig och Glimten som är så vackra och stiliga gick det lätt :nod: :nod:

Absolut, dom undrade säkert hur en så söt tjej kunde falla för en blekfet faranggubbe som jag. Dom såg säkert mig också så att alla larmklockor ringde!!

"thaikonsult " sa:
Tanken är att ambassaden ska kontrollera originalen så de i webbansökan bifogade och översatta kopiorna överensstämmer med de thailändska originalen.

När ambassadens handläggare ser att auktoriserade översättningbyråer översatt dokumenten brukar de inte lägga tid på att göra någon kontroll. Men det är som sagt upp till handläggarens egen bedömnin
Ja hon har använt sig av en auktoriserad översättnings firma.
Men tanken med intervjun är väl för att kolla om vårat förhållande verkar vara seriöst?
Vi har bara känt varandta 7 månader. Hon har bott hos mig
I Sverige 4 månader. Vi träffades i sverige när hon besökte sin syster som bor här.
Jag har aldrig varet i Thailand. Jag har inte träffat hennes barn.
Vi pratar svenska med varandra hon lärde sig svenska mycket snabbt.
Ambassad frågade om vi pratar med varandra. Min tjej sa att vi pratar och skriver flera gånger varje dag.
Hon ville visa Facebook och chat och samtals logga.

Men de ville inte se.. vilket verkar mycket konstigt tycker jag.
När tanken med intervjun är att kolla så förhållandet är seriöst
Om något är fel säger handläggaren till om detta vid intervjun.

Mvh Thaikonsult

Ja hon har ju låtit en auktoriserad översättnings firma
Översätta alla dokument till webbansökan.
Då borde dokument vara ok eftersom dom inte ville se orginalen.
Vi har känt varandra 7 månader. Hon bodde med mig här
I sverige i 4 månader.
Vi träffades i Sverige hon var här och besökte sin syster.
Jag har aldrig varet i Thailand. Jag har aldrig träffat hennes barn.

Syftet med en intervju är väl att ta teda på om förhållandet är seriöst?
Dom fråga vilket språk vi talar med varandra.
Vi pratar bara svenska. Hon lärde sig på ett par månader.
Dom frågade om vi har kontinuerlig kontakt med varandra.
Hon sa att vi skriver och pratar flera gånger om dagen.
Hon ville visa dem Facebook och chatt och samtals loggar
Men de ville inte se...
Intervjuven tog ca en timma
Jag förstår inte Varför inte de ej ville se Facebook. ..
Vi är oroliga att de inte tror vårt förhållande är seriöst.

"Berralund " sa:

Så det är nog förhållandets varaktighet som påverkar intervjuns längd.

Nä, berra det där tror jag inte ett dugg på, status din ställning din ekonomi ditt yrke och din inkomst och din förmåga att försörja henne är helt avgörade för att det bara tog 5 månader.

Insayt

"Insayt " sa:
Nä, berra det där tror jag inte ett dugg på, status din ställning din ekonomi ditt yrke och din inkomst och din förmåga att försörja henne är helt avgörade för att det bara tog 5 månader.

Insayt

Faktiskt Insayt, jag tvivlar på att Mig låter sådant påverka besluten. Det viktigaste är tveklöst att förhållandet bedöms som seriöst och att man har ett gemensamt språk. Det hade inte vi på den tiden och jag var uppriktigt orolig p g a detta. Men vi visade på andra saker som bevisade seriositeten så det gick bra.

Jag tror inte att kkkkpppp behöver oroa sig, har man ett gemensamt språk och kan visa på att man känner varandra så kommer det att gå bra. Svara bara ärligt på Migs frågor om du blev uppringd. Lycka till!!

"Berralund " sa:
Faktiskt Insayt, jag tvivlar på att Mig låter sådant påverka besluten. Det viktigaste är tveklöst att förhållandet bedöms som seriöst och att man har ett gemensamt språk. Det hade inte vi på den tiden och jag var uppriktigt orolig p g a detta. Men vi visade på andra saker som bevisade seriositeten så det gick bra.

Jag tror inte att kkkkpppp behöver oroa sig, har man ett gemensamt språk och kan visa på att man känner varandra så kommer det att gå bra. Svara bara ärligt på Migs frågor om du blev uppringd. Lycka till!!

Det hade inte vi på den tiden och jag var uppriktigt orolig p g a detta. Men vi visade på andra saker som bevisade seriositeten så det gick bra.

Berra nu säger du emot dig själv lite här, först säger du att inte det påverkar MIGs beslut, sen säger du detta,
vi visade på andra saker som bevisade seriositeten så det gick bra.

Precis, de såg at du har en status och en bra ekonomi, därför blev det som det blev och det är vi ju alla glada över!

Insayt

Jag har skrivit lite om detta ämne tidigare,
efter jag blivit informerad ,att jag agerat fruktansvärt omoget !
så har dom lärt mig ,att om du tar hand om din flickväns barn som
nu ska följa med till sverige ( hoppas ni lär känna varandra eftersom ni inte träffas )

så kommer ekonomin inte vara ett problem!
DET FINNS MEDLEMMAR SOM KAN INFORMERA DIG HUR DU FÅR BIDRAG

så du kan vara helt lugn

vinnarhålet

Jaha nu börjas det igen............................................

"magnusjansson " sa:
Jag har skrivit lite om detta ämne tidigare,
efter jag blivit informerad ,att jag agerat fruktansvärt omoget !
så har dom lärt mig ,att om du tar hand om din flickväns barn som
nu ska följa med till sverige ( hoppas ni lär känna varandra eftersom ni inte träffas )

så kommer ekonomin inte vara ett problem!
DET FINNS MEDLEMMAR SOM KAN INFORMERA DIG HUR DU FÅR BIDRAG

så du kan vara helt lugn

HUR SKA DETTA FÖRHÅLLANDE KUNNA BEDÖMAS SOM SERIÖST
han har inte varit i thailand!
inte träffat barnet!

får du inte problem med detta
så behöver ingen någonsin vara
orolig igen!

vinnarhålet

han har ju träffat tjejen här i Sverige så va e problemet ??????

va bra då vet vi !
inga problem om man träffas i sverige

bra

du får en karma för informationen
tack så hemskt mycket
nu kan jag sova inatt

Jag har inte träffat hennes barn som är 3 år.
Men det är ju hon som söker ut. Hennes barn är medsökande.

du kan vara lugn!
eftersom jag fått information av glimten
att ni träffades i sverige

så är det inga problem för henne och hennes barn att få komma till sverige,

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
2
Visningar
2 K