Idealens rundtripp i Landet på låtsas

• Trådstartare Trådstartare Ideal_du_Gazaeu
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I

Ideal_du_Gazaeu

Gäst
Jag tänker lägga upp lite berättelser och bilder från mina rundresor i Thailand som startade igår och fortsätter tillsvidare.

Frugan ville ut och se sig omkring då hon började känna sig uttråkad och eftersom min gamla Cresentcykel bara hade plats för en person så inhandlades detta eminenta fordon för de pengar jag vann på V75 förra Lördagen och det var inte så mycket kan ni se.

IMG_4221.webp

Vi packade ner proviant och paraply ifall vi behövde cabba upp.
Resan började med fulltankad bil och vi passerade Huvudstaden efter ett tag och fortsatte efter flyttfåglarna.Vi stannade till och såg en sagolik frukt som vi inte kunde motstå att plocka.Lillebror kallades den första och den andra förstår ni redan namnet på.
Mycket syrlig och god var den.sen fortsatte vi färden.

IMG_4218.webp

IMG_4219.webp

Vi körde uppåt och hamnade högre och högre upp men det var det värt då utsikten fick duga.Det var en stor damm som vi hamnade högst upp på.Gamle svarten som vi döpt bilen till behövde välförtjänt vila så då passade vi på att koppla av där uppe så att motorn fick kallna.

IMG_4224.webp

IMG_4223.webp

Gårdagskvällen närmade sig och vi hade inte planerat något ännu men när vi satt och åt på en restaurang vid vägen blev vi inbjudna till en brölloppsfest 2 timmar senare och det tackade vi ja till då det alltid är trevligt att gifta sig.
Vi bytte om till finkläderna som låg i bakluckan på Svarten efter att vi duschat på ett guesthouse som vi hittade i närheten.
MEN när vi åkte mot festen så öppnade himlen sig så vi fick cabba upp hastigt med paraplyet.
Vi kom till festen och fler hade paraplyer....

IMG_4192.webp

IMG_4193.webp

Eftersom festen var lång blev jag mer och mer snurrig efter varje whiskey som slank ner och tillslut var jag fuller och hade ingen koll på om Legolas hade slagit mig för första gången på V75 men men det slutade som vanligt upptäckte jag i morse och Jag-hingsten vann mot Legolas-valacken och det bevisar än en gång att det inte är lika kul utan kulor....i Lpl Landet på låtsas.
Fortsättning följer....
Eftersom gamle Svarten dog i uppförsbackarna så inköptes ett nytt raceråk för vinstpengarna igår...5 rätt och inte miljonär men den rullar vidare mot nästa äventyr.....

IMG_4222.webp

Intressant läsning och fina bilder. Hoppas det senaste ekipaget håller till nästa travvinst, och kanske lite större vinst!

En ny dag och trots baksmällan så kändes det bra då tränaren från Hovås fick lida ännu ett nederlag trots alla raka segrar han tog men det är historia nu.Vi började dagen här.
Det var en kille som ville sälja sin motorcykel men 125 kubik var för lite för mig då jag väger lite tungt.

Några trevliga damer hamnade vid sidan om och jag kände att jag växte med uppgiften då frugan redan var på toaletten....

Men då kom en mätt kille förbi och frågade efter öl......men eftersom min budget inte tillät mera utsvävningar så gav jag honom en sodavatten till hans förskräckelse.
Jag sa vänta tills efter nästa Lördag för då borde allt vara förändrat....?

IMG_2407.webp

IMG_4199.webp

rund-mage.webp

Gårdagen var kanon men idag är en ny dag så då lägger jag in ett par bilder från nutiden.
En gullig babis som vi träffade.
Och en gullig men mer oberäknelig babis.....som morrade lite

IMG_1658.webp

IMG_0738.webp

Vilken start, Idealen!! Härlig berättelse och fina bilder, karma naturligtvis. Ser fram emot våra lördagsdrabbningar i V75, det blir inte lätt att klå en hingst med ett sådant namn som förpliktigar. Men jag skall göra mitt bästa. :wai:

Nu är motorn historia då den brann i uppförsbacken mot dammen så troligtvis en Chrysler..... :nod:

Nu rullar vi i nerförsbacken och det är bara bromsarna som kan rädda oss.....Hjälllp.
Men bromsarna håller ett tag till tror jag?
Nere träffade vi på en tjomme som var ute o cyklade....o det var inte Legolas

IMG_1682.webp

Vi hamnade sen på en födelsedagsfest så vi sjöng så högt vi kunde.....

IMG_2380.webp

Ben 10 och grabbarna hade kul men roligast hade....tjockisen i båten som gled förbi.

ss-fat-guy.webp

Skönt att åka tillbaks till medelpunkten imorgon till Chayapun eller vad det nu hette?
Men detta kort kom från bröllopsfesten igår.

IMG_4211.webp

ok man ska inte dregla över spilld mjölk sa min gamle mor....om vi nu ska kommentera förra fotot.......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

K
Svar
2
Visningar
952
Kun Song
K

Tillbaka
Topp