Micke.T
Forumveteran
Håller inte med ang triceps, är en mycket större muskel en biceps och behöver en rejäl genomkörare 2ggr/veckan.Det stämmer ganska bra för mig också , egentligen behöver man inte köra triceps alls då man kör bänkpress ,då denna muskel arbetar hårt med denna övning , däremot så kör jag vanlig bänkpress samt även incline press (lutande bänk ) som tar lite längre ner på bröstmuskeln ,, Dag två som i morgon kör jag maskin på triceps samt biceps och även curlstång samt separata hantlar .. även mage i morgon ,, söndag fridag då det är stängt , Måndag dag tre , ben samt lite bänk då jag vilat en dag , sen åter dag 1 Gäller att variera lite så det inte blir tråkigt och monotont , kul tycker jag då kroppen efter snart ett års hård träning börjar formas ordentligt även på en gammal gubbe ..Målet är att ligga kvar på som nu 100 +ett par kilo , samt bara muskler , skulle tro att jag har kanske ett halvår kvar till detta , så i sommar så är jag nog ganska nöjd ....mår ju förbannat bra av träningenSen en annan sak som kanske triggar er att börja , testosteronet flödar samt endorfiner som gör att ni mår förbannat bra , Ev [Medicin] kan ni kasta åt helv , behövs inte för en vältränad kropp ,, Testosteronnivån höjs markant med endast träning , kroppen börjar åter minnas hur den skall producera nyttiga hormoner för ditt välbefinnande ,, sen finns ju klara fördelar med styrketräning, skall enligt läkarvetenskapen i viss mån förebygga både det ena och det andra oönskade
Annars är du rätt på det