Hälso- och träningsråd

Det stämmer ganska bra för mig också , egentligen behöver man inte köra triceps alls då man kör bänkpress ,då denna muskel arbetar hårt med denna övning , däremot så kör jag vanlig bänkpress samt även incline press (lutande bänk ) som tar lite längre ner på bröstmuskeln ,, Dag två som i morgon kör jag maskin på triceps samt biceps och även curlstång samt separata hantlar .. även mage i morgon ,, söndag fridag då det är stängt , Måndag dag tre , ben samt lite bänk då jag vilat en dag , sen åter dag 1 Gäller att variera lite så det inte blir tråkigt och monotont , kul tycker jag då kroppen efter snart ett års hård träning börjar formas ordentligt även på en gammal gubbe ..Målet är att ligga kvar på som nu 100 +ett par kilo , samt bara muskler , skulle tro att jag har kanske ett halvår kvar till detta , så i sommar så är jag nog ganska nöjd ....mår ju förbannat bra av träningen :):) Sen en annan sak som kanske triggar er att börja , testosteronet flödar samt endorfiner som gör att ni mår förbannat bra , Ev [Medicin] kan ni kasta åt helv , behövs inte för en vältränad kropp ,, Testosteronnivån höjs markant med endast träning , kroppen börjar åter minnas hur den skall producera nyttiga hormoner för ditt välbefinnande ,, sen finns ju klara fördelar med styrketräning, skall enligt läkarvetenskapen i viss mån förebygga både det ena och det andra oönskade
Håller inte med ang triceps, är en mycket större muskel en biceps och behöver en rejäl genomkörare 2ggr/veckan.
Annars är du rätt på det;)

Håller inte med ang triceps, är en mycket större muskel en biceps och behöver en rejäl genomkörare 2ggr/veckan.
Annars är du rätt på det;)
R axlar en dag ihop med rygg, på militärpressen har du fått ett tung triceps pass, bröst så får du flera tunga tricepsövningar och sen en dag med armar, så dom är nog genomkörda.
Problemet om du kör, axlar rygg, triceps bröst är att du kör så hårt på tricepsen och bryter ner dom bara, det hände mig i unga dar innan jag ändra schema. Men passar säkert för olika. När jag körde som jag skrev blev jag starkare och uthålligare i triceps medans körde jag axlar ihop med bröst eller axlar så fick jag inte maxat på axlar eller bröst för tricepsen va slut.
När jag bytte schema gick jag från att kört 45 på militärpress till 65kg stång på militäpress axlar snabbt för tricepsen va inte utkörda, jag gick från 80kg till 105 kg på bänkpressen.
Så för min del gjorde.
Rygg, axlar.
Bröst, ben
Köra slut på biceps triceps en stor skillnad.
Då har du 3 dagar med triceps men en focuserad och 2 med biceps men en focuserad.

Sen minska tricepsövningarna, på dagen med bara armar 3 bicepsövningar och 2 triceps, annars som sagt förstör du dom bara.
Och skall köra så tungt så du nästan spyr efter varje övning så får du resultat.

Min uppvärmning när jag tränade var att värma upp musklerna med att köra igenom övningarna med väldigt lätta vikter i en rask takt och många reps innan jag började med dom tunga grundövningarna.

Bröst eller axelövningar tar mest på triceps.
Lägger mina triceps pass när jag kör bröst eller axlar för att minska slitaget på triceps, detta passar mig bäst;)
Det är ju det jag skriver och som jag med skrev så slet jag ut tricepsen och uthålligheten på det.
Jag skriver att jag körde ut tricepsen sista dagen med 2 övningar och det gav mer än att köra ut dom ihop med muskelgrupper som du redan tränade triceps på vilket slutade med att mina triceps blev svagare och mina andra muskelgrupper jag körde ihop med dom blev lidande.
Utan starka triceps får du inget bra bröst eller axel pass.
Tränade jag ihop som du säger bröts mina triceps ner istället när man körde för att maxa och bygga.

Köra ihop med bröst tex, du kör bänkpress, snebänkpress, bakåtlutad snebänkpress, sen triceps lyft där du lyfter upp kroppsvikten i ställning, triceps curl och triceps i dragmaskin med snören.
6 tricepsövningar blir det med bröst, sen skall du köra axlar dagen efter på det, 7 igentligen för när jag gick över på triceps körde jag basövning först bänkpress med smalt grepp.
För mig blev det bättre som jag skrev men funkar din träning bättre för dig med att köra det ihop så är det ju bra, för min del funka det jag skrev bättre. Jag har testat många olika kombinationer i ungdomen och detta gav bäst resultat då.

Nu tränar inte jag för att bli starkast i stan;)sällan jag maxar när jag tränar, tycker jag får ut mer av min träning genom att öka set å repetitioner med lägre vikt. Mår helt enkelt bättre av det.
Har tokkört i yngre år med tunga vikter för att öka volymen på kroppen, har kommit över det stadiet och insett att jag ej är 25 längre;)

Nu tränar inte jag för att bli starkast i stan;)sällan jag maxar när jag tränar, tycker jag får ut mer av min träning genom att öka set å repetitioner med lägre vikt. Mår helt enkelt bättre av det.
Har tokkört i yngre år med tunga vikter för att öka volymen på kroppen, har kommit över det stadiet och insett att jag ej är 25 längre;)
Nu tränar jag inte alls längre som borde va förståeligt då jag skriver det i inläggen utan pratar mer om när jag var 25 ;)

Nu tränar jag inte alls längre som borde va förståeligt då jag skriver det i inläggen utan pratar mer om när jag var 25 ;)
Se till å börja innan du blir för gammal Jonas, man mår för jvla bra av att känna sig lite stark å kan inte tänka mig ett liv utan träning. Så jvla gött å kötta triceps efter ett hårt bröstpass å visa kidsen var skåpet ska stå. Hade newbie gillat men för sent för han. Du ångrar dig om du väntar för länge.

Se till å börja innan du blir för gammal Jonas, man mår för jvla bra av att känna sig lite stark å kan inte tänka mig ett liv utan träning. Så jvla gött å kötta triceps efter ett hårt bröstpass å visa kidsen var skåpet ska stå. Hade newbie gillat men för sent för han. Du ångrar dig om du väntar för länge.
Som sagt var passar väl olika för olika människor, jag känner många som kör bröst, triceps ihop, jag såg en negativ effekt av det och la om programmet.

Skall köra igång när jag kommer ombord, ingen ide denna ledighet, jag har svårt att få dagarna att räcka till som det är.
Har fått lagt Thaipluggandet åt sidan lite denna gången med, så lägga till träning hinner jag inte.
Farsan är gammal och man vet inte när det är sista gången så jag fokuserar på att umgås med dom så mycket som möjligt då mina Sverige resor blir färre nu när jag är klar med kurserna för en lång tid framöver och samtidigt fokusera på och göra det som behövs hemma med min familj.

Har ju inte hel slappat, så kommer lätt in i det igen, var i god form för 4 månader sen, men nu lite mullig och slapp 5555 ;)

Har också dilemmat med gamla päron, gubben e 80 bast men hänger i, har försakat några pass nu när dom e här och nästa v kommer dottern, fast hon gillar att träna så då får jag väl lite sällskap istället.

åter hemma med en god kopp lawazza Italiensk kaffe från min suveräna lilla kokare ..Idag armar dvs Biceps samt triceps samt ben ,vader lår mm samt en några maxlyft i bänk, kände mig grymt strk idag så jag var bara tvungen , gillar inte machostuket annars ..1,5 tim avverkade , gumman är fortfarande kvar där ,hon springer hem sen efter träningen ... pust dessa Thai , en del lata som fn ,samt en del har en helsikes övercapacitet
:)

Tjena. Hittade denna tråd för att ta upp ett aktuellt ämne för mig.
Fick problem med synen i förrgår på stan och tog mig till sjukhuset för att kolla upp.

TNI värdet var högt. 100 sedsn avtagande...
Fick reda på att jag haft en TIA och att de hittade på CT scan en "prick" vilket indikerar att jag haft det tidigare i livet.

Gjorde en TEE undersökning idag och den visade ett normalt hjärta

Det enda som behövs göras i framtiden i livet är att jag får ta blodförtunnande så länge jag lever... och vara uppmärksam på indikationer för stroke.

Någon som har vart med om liknande? Hur funkar det att få medicin i Thailand?

Fick problem med synen i förrgår på stan och tog mig till sjukhuset för att kolla upp.

Fick reda på att jag haft en TIA och att de hittade på CT scan en "prick" vilket indikerar att jag haft det tidigare i livet.

Det enda som behövs göras i framtiden i livet är att jag får ta blodförtunnande så länge jag lever... och vara uppmärksam på indikationer för stroke.

Alltså vad har hänt? Har du fått en blodpropp? Varför skall du ta blodförtunnande?

Alltså vad har hänt? Har du fått en blodpropp? Varför skall du ta blodförtunnande?

Vad är TIA? Symtom och orsaker​

TIA – Transitorisk Ischemisk Attack – är en snabbt övergående tillfällig syrebrist i något av hjärnans blodkärl. I Sverige får årligen cirka 12 000 personer TIA. Men det kan vara många fler, då alla troligen inte söker vård vid TIA.
TIA orsakas av en liten propp som löses upp efter en kort tid. Symtomen går oftast tillbaka snabbt, inom några minuter/timmar, men det kan även ta upp till 24 timmar.

Jag känner en hel del som haft TIA.
Jag har även en polare som åkte på en riktig stroke när han var runt 20 år.

Det är väl bara att göra som doktorn säger, men typ broccoli är väl bra för att tunna ut blodet.
Lägg om kosten, något måste du göra fel om det inte är någon sjukdom du har.

Jag känner en hel del som haft TIA.
Jag har även en polare som åkte på en riktig stroke när han var runt 20 år.

Det är väl bara att göra som doktorn säger, men typ broccoli är väl bra för att tunna ut blodet.
Lägg om kosten, något måste du göra fel om det inte är någon sjukdom du har.
Okej har funderat lite och har en massa frågor till läkarna. Först de säger att jag haft en TIA men varför ser de inga tecken på det på hjärnröntgen? Sedan som min bror sa du har fått sockerfall. Drick en läsk och ta o ät lite druvsocker. Mitt synfält kom tillbaka direkt... precis som att sockerintaget direkt påverkade. För sockerintag kan väl inte direkt påverka en tiaattack?

Sedan har de sett att jag har högt kolestorol? Isf vill jag få veta värdena.

Läkarn sa igår att han tyckte han sett en prick på hjärnröntgen.. jag vill veta hur gammal denna prick isf kan tänkas vara och vad den satt. Jag har gjort ct scan för nåt år sedan och då såg de inget. Och jag har aldrig haft liknande synbortfall tidigare. Kan det komma från något trauma?

Visst unga kan få stroke de med och jag uppskattar denna utredning av min hälsa. Lägga av med sprit det kan jag hade vart svårare med godis ;)

Kännts som isoleringsfängelse här sista dygnet. Innan kom det ju in tjejer var tredje timma och gjorde tester. Typ beskriva bilder, följa pennan med ögonen. Känseltester och läsövningar. Det var trevligt nu vill jag bara härifrån.

Kanske ska köpa fler frapinos om dom snygga sjuksystranda går på sina pass igen. De uppskattade det 555

Okej har funderat lite och har en massa frågor till läkarna. Först de säger att jag haft en TIA men varför ser de inga tecken på det på hjärnröntgen? Sedan som min bror sa du har fått sockerfall. Drick en läsk och ta o ät lite druvsocker. Mitt synfält kom tillbaka direkt... precis som att sockerintaget direkt påverkade. För sockerintag kan väl inte direkt påverka en tiaattack?

Sedan har de sett att jag har högt kolestorol? Isf vill jag få veta värdena.

Läkarn sa igår att han tyckte han sett en prick på hjärnröntgen.. jag vill veta hur gammal denna prick isf kan tänkas vara och vad den satt. Jag har gjort ct scan för nåt år sedan och då såg de inget. Och jag har aldrig haft liknande synbortfall tidigare. Kan det komma från något trauma?

Visst unga kan få stroke de med och jag uppskattar denna utredning av min hälsa. Lägga av med sprit det kan jag hade vart svårare med godis ;)

Kännts som isoleringsfängelse här sista dygnet. Innan kom det ju in tjejer var tredje timma och gjorde tester. Typ beskriva bilder, följa pennan med ögonen. Känseltester och läsövningar. Det var trevligt nu vill jag bara härifrån.

Kanske ska köpa fler frapinos om dom snygga sjuksystranda går på sina pass igen. De uppskattade det 555

Ja, jag är ju absolut ingen läkare och diagnoser verkar läkare på plats ha svårt att göra.
Visst kan det vara blodsockerfall. Det kan nog även vara blodtrycksfall, fast då brukar nog även yrsel uppstå.

För att vara helt ärlig så tycker jag inte att dessa läkare är något vidare duktiga.
Det verkar som att det enda dessa kan göra är att konstatera att ett finger är avkapat eller att man har ett benbrott.

Oavsett vilket så bör man nog åtminstone följa doktorns råd till en början.
Men att börja med blodförtunnande…
Kan man inte mäta ”viskositet”, järnhalt och andra saker innan man trycker i en massa piller?

Förhoppningsvis är det bara kostrelaterat.

Tillbaka
Topp