Golf respektive sport

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

golfers

Gäst
Hur många av Er här, spelar golf och eller sportar ??
I Thailand och eller i Sverige?

Visst, om man inte är ute och cyklar!

Men går ju även, att spela boule! Det kan damer och herrar i alla åldrar göra.
(Starta turnering). Perfekt klimat för det!

"golfers " sa:
Visst, om man inte är ute och cyklar!

Men går ju även, att spela boule! Det kan damer och herrar i alla åldrar göra.
(Starta turnering). Perfekt klimat för det!
Jag har spelat boule, eller pétanque, som det spelet heter vi oftast spelar i Sverige i en elitserieklubb. Tycker att det är för varmt för det i Thailand men jag ska nog testa. Hittade en bana intill körkortsmyndigheten i Yasothon. Tydligen finns det en klubb där som kanske skulle gilla en farang i laget.

Tävlingsspelar i (Bangolf) Minigolf och ska i september spela British Open i Margate, UK. Det blir på underlaget Äventyrsgolf.

"ledarn " sa:
Måste väl kunna kvala in till OS va..?

Mängd..... Hur mycket under 4 timmar !!

Snabbhet.... Hur fort !!

Stafett.... 10 efter varandra som sveper !!

Sicken publiksport... :nod: :nod:

Ledarn

Du glömde en gren: 10m hinder (6st öl & 4 st vattenglas) ;D :D ;D

Jo-Be

I unga dar så var fotboll mitt stora intresse, men när man upptäckte att man inte blev lika bra som Billy & kenta Ohlsson i Hammarby IF, så föll den biten undan.

I LOC blir det inte så mycket sportande(möjligtvis ölhävande), så sportbiten överlåter jag till de som kan och är bättre.

Men väl i LOS så har jag en 4km sträcka som jag gärna tar en promenad si sådär varannan, var tredje dag och nu, har man ju lillan och då blir det lite roligare att försvinna iväg på en prommis(kan ju alltid svepa en öl och skylla på värmen)..

Jo-Be

Försöker att spela några underhållande rundor av golf varje år. Promenixar varje dag till och från jobbet så det ska finnas utrymme för några okynnesöl utan att man lägger på sig alldeles för mycket. Lirade fotboll fram tills man var 18 i ganska hög klass av åldersdivisioner. Spelade i sämre divisioner när man flyttade till Stockholm. Innebandy, tennis och golf har jag hållit med på till och från fram tills nu.

Hej.
Det är ju posivt, om man inte är helt soffliggande.

Kanske vi kan golfa tillsammans, i Stockholm och
eller i Thailand! Jag känner inte så många i Thailand,
och inte någon som t.ex golfar där/här.

"golfers " sa:
Hej.
Det är ju posivt, om man inte är helt soffliggande.

Kanske vi kan golfa tillsammans, i Stockholm och
eller i Thailand! Jag känner inte så många i Thailand,
och inte någon som t.ex golfar där/här.

Golf är ingen sport,
borde kallas för pensionärsbandy.................... :-X

Ubon

Golf kan på det här forumet kallas för vad det vill. Jag gillar att spela golf, tävlingsmomentet är påtagligt men den rena konditionsprövningen är minimal. Bör dock påpeka att dom bättre golfarna tränar gym och smidighet flera timmar om dagen för att uppnå, hör och häpna styrka och smidighet.
Så för mig är golf sport.

"b-tung " sa:
Golf kan på det här forumet kallas för vad det vill. Jag gillar att spela golf, tävlingsmomentet är påtagligt men den rena konditionsprövningen är minimal. Bör dock påpeka att dom bättre golfarna tränar gym och smidighet flera timmar om dagen för att uppnå, hör och häpna styrka och smidighet.
Så för mig är golf sport.

Minimal kondition var var ordet, och det kan man förstå, sitta i en liten golfbil och
åka runt banan, och har man ingen bil, så anställer man en slav som ska dra runt
klubborna i en liten vagn, tror dom kallas för "caddy" ;D
av detta lär det inte bli mycket av kondition.................... ???

"Ubon " sa:
Minimal kondition var var ordet, och det kan man förstå, sitta i en liten golfbil och
åka runt banan, och har man ingen bil, så anställer man en slav som ska dra runt
klubborna i en liten vagn, tror dom kallas för "caddy" ;D
av detta lär det inte bli mycket av kondition.................... ???

Det märks att du inte varit på en golf bana många gånger
Här hemma får man traska runt banan själv me bagen utan (slav)så e den trista verkligheten
spelade mycke golf själv för många år sen men nu blir det bara någon strö runda nere i Thailand me (slav)o bil o några kalla...

Har man inte rätt hcp., så får man
inte spela själv i Sverige.

I Thailand, så behöver man tydligen inte ha något hcp.,
så där går det bra, att spela själv.

Jag har inte kommit till hcp 36 ännu men det behöver ju inte betyda,
att jag skulle spela dåligt. Men är många som har betydligt bättre hcp.,
än mig, som är dåliga på att spela.

Rätta mig, om jag har fel.

HIO

"golfers " sa:
Hur många av Er här, spelar golf och eller sportar ??
I Thailand och eller i Sverige?

Jag spelar inte golf men tycker att det är spännande att titta på, gillar Göran Zachrisson när han smyger och släpar in sina kommentarer :thumbsup:

insayt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
G
A
Svar