Gaspriser?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

suriya

Forumveteran
Ser på internet att LPG-priset ligger på över 18 Baht/kg nu. Är det riktigt? Tycker det känns oväntat högt.

"suriya " sa:
Ser på internet att LPG-priset ligger på över 18 Baht/kg nu. Är det riktigt? Tycker det känns oväntat högt.
När man har en tom gasbehållare som lämnas och man får en fylld med gas 15 kg kostar den 280 Bht.

NGV hade jag på bilen i Thailand 100 baht för full tank kunde jag köra ca 25 mil.

"Jonas " sa:
NGV hade jag på bilen i Thailand 100 baht för full tank kunde jag köra ca 25 mil.

Ur den aspekten är det helt fantastiskt. Jag hyrde en NGV en gång, och om man lägger till att det i vissa delar av Thailand finns väldigt få påfyllningsstationer och att det ofta tar väldigt lång tid att vänta på att få fylla på så känns det inte så väldigt fantastiskt trots allt tycker jag. Stor tank vill jag ha om jag ska satsa på NGV iaf. :)

Stationerna blir ständigt fler och köerna har minskat markant ifrån den dagen jag köpte den till sita dagen jag använde den. men sant kommer man mer än 20 mil norr om bangkok börjar det bli glest mellan stationerna. För att sen nästan upphöra.

Gasen har varit kraftigt subventionerat tidigare, nu har man dragit ned subventionen, därför det kostade för mycket och därmed höjda priser på gasen.
Tidigare var det samma pris att köra bil på gas som att köra motorbike.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp