Flyg från Pattaya

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

Thaiken

Gäst
Ska flyga från Pattaya till Phuket. Nu undrar jag om någon vet om det är samma pris att köpa resan på nätet som på flygplattsen ????

Inte en aning, men jag vet att det är en bit att åka för att ta sig till flygplatsen, och priset från pattaya är dubbelt så dyrt än från Bangkok.

Ok men om man ska åka billigare så måste man ju åka från gammla flygplattsen i Bbk och då kostar det ju först buss till Bbk och sedan buss eller taxi till flyget. Att flyga från ny är inget billigare

"hillmer " sa:
Ska flyga från Pattaya till Phuket. Nu undrar jag om någon vet om det är samma pris att köpa resan på nätet som på flygplattsen ????
Nästan 100 på att det är billigare att köpa på nätet.

När skulle du åka?

Från momondos sida.
Gamla flygplatsen 202kr med Nok air.
Nya flygplatsen 425kr med Bangkok airways.

Från pattaya 495kr med Bangkok airways.

Finns här någon som vet hur lång tid det tar att ta sig till pattayas flygplats (utapao) från ex mikes shoppingcenter?

"Kycklingen " sa:
Från momondos sida.
Gamla flygplatsen 202kr med Nok air.
Nya flygplatsen 425kr med Bangkok airways.

Från pattaya 495kr med Bangkok airways.

Finns här någon som vet hur lång tid det tar att ta sig till pattayas flygplats (utapao) från ex mikes shoppingcenter?

Buss till Bkk 127 tbh, ta busen till Suvan sedan finns det gratisbuss till Don Muang, har jag hört.

Tar det bara 30 minuter från Mikes shopping flygplatsen ligger ju næstan nere vid Rayong væl dær flygen går till Phuket?
Låter lite væl optimistiskt ;)

30 minuter låter optimistiskt men med lite trafik kanske. Dock betydligt närmare än BKK.

Dock ursprungsfrågan måste vara nätet där det oftast finns rabatter.

50 minuter enligt google map och taxichaufförerna har inte Phontas MC, 5 mil är det.
1h 15 min till Suvarnabhumi från min dörr så blir centrala pattaya.
Så som kycklingen skriver från Suvarnabhumi till Phuket 425 kr
och Pattaya till Phuket 495 kr.

Kollade 11 December som exempel och fick priset 843 kr från Pattaya airport.

Jag kollade ju på flyg därifrån när jag skulle till Koh Tao, flyga till Koh Samui och ta båt därifrån, men hoppade över det, den flygplatsen var löjligt dyr.
Så kanske det är bättre att ta sig till Suvarnabhumi.

Köpa på plats under högsäsong då riskerar du ju bli sittande på flygplatsen något dygn är ju knappast några stora flyg som går där ifrån så kanske snabbt fullsatta.

Tack för svar. Har nu bokat på nätet och var inte många plattser kvar så kanske tur att man bokade . Ok lite dyrare att flyga från Pattis men slipper ju sitta på buss och åka åt fel håll först och sen mycket längre tid med. Skönare att åka direkt från hotel tll flyg. Sen får man ju se nu med hur det nya taxisystemet fungerar i Phuket och vad det kostar till Kata

Jo men allt är ju så billigt i Pattis så kan ju inte bli många korvören???? 5555

"hillmer " sa:
Jo men allt är ju så billigt i Pattis så kan ju inte bli många korvören???? 5555
Då har du inte partat med mig.hör jag
emoji39.png
emoji39.png

Vet inte var en taxi till Pattaya flygplats kostar men en till Suvarnabhumi går på 1100 bath, så ligger kanske runt 1000 bath var ju bara 25 minuter det skilljde i resa och känns som dom räknar på tiden mer än på distansen ibland.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar