Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ok men om man ska åka billigare så måste man ju åka från gammla flygplattsen i Bbk och då kostar det ju först buss till Bbk och sedan buss eller taxi till flyget. Att flyga från ny är inget billigare
50 minuter enligt google map och taxichaufförerna har inte Phontas MC, 5 mil är det.
1h 15 min till Suvarnabhumi från min dörr så blir centrala pattaya.
Så som kycklingen skriver från Suvarnabhumi till Phuket 425 kr
och Pattaya till Phuket 495 kr.
Kollade 11 December som exempel och fick priset 843 kr från Pattaya airport.
Jag kollade ju på flyg därifrån när jag skulle till Koh Tao, flyga till Koh Samui och ta båt därifrån, men hoppade över det, den flygplatsen var löjligt dyr.
Så kanske det är bättre att ta sig till Suvarnabhumi.
Köpa på plats under högsäsong då riskerar du ju bli sittande på flygplatsen något dygn är ju knappast några stora flyg som går där ifrån så kanske snabbt fullsatta.
Tack för svar. Har nu bokat på nätet och var inte många plattser kvar så kanske tur att man bokade . Ok lite dyrare att flyga från Pattis men slipper ju sitta på buss och åka åt fel håll först och sen mycket längre tid med. Skönare att åka direkt från hotel tll flyg. Sen får man ju se nu med hur det nya taxisystemet fungerar i Phuket och vad det kostar till Kata
Vet inte var en taxi till Pattaya flygplats kostar men en till Suvarnabhumi går på 1100 bath, så ligger kanske runt 1000 bath var ju bara 25 minuter det skilljde i resa och känns som dom räknar på tiden mer än på distansen ibland.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.