FINNAIR har billiga flyg på gång.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej. Åker med Finnair Stockholm - Bangkok t/r 14 November till 12 Maj nästa år. Pris 5200 kr med en kort mellanlandning i Finland. Tycker det är mycket prisvärt Mvh Kjelle

"hillmer " sa:
Hej. Åker med Finnair Stockholm - Bangkok t/r 14 November till 12 Maj nästa år. Pris 5200 kr med en kort mellanlandning i Finland. Tycker det är mycket prisvärt Mvh Kjelle
Är det väska och käk med i priset?

Japp Allt medräknat. Kompisen åker sammtidigt men blir där 4 månader och samma pris

"bson " sa:
Är det väska och käk med i priset?

Spriten med, så det är allt Ok att åka Finnair. Tycker dom blir bättre och bättre, sist jag åkte så frågade jag vid gaten om dom hade en bra plats för mig som var lite längre än andra. Ställde mig på tå, och fick en stol i Buissnesklss.

"Långeman " sa:
Spriten med, så det är allt Ok att åka Finnair. Tycker dom blir bättre och bättre, sist jag åkte så frågade jag vid gaten om dom hade en bra plats för mig som var lite längre än andra. Ställde mig på tå, och fick en stol i Buissnesklss.

Ja åkte ju Finnair för ett par veckor sedan. I ekonomiklass kostade varje flaska alkohol 5 eur. Ingick bara en flaska vin eller en burk öl till maten.

"krister " sa:
Ja åkte ju Finnair för ett par veckor sedan. I ekonomiklass kostade varje flaska alkohol 5 eur. Ingick bara en flaska vin eller en burk öl till maten.

Ungefär samma metod som SAS körde med sist jag åkte med dom. Men det var ju tre år sedan och nu flyger som ju inte på Bangkok. Samma sak lär dock gälla på alla deras långlinjer.

Nu skall vi ju åka med Thai. Skönt att slippa kladda med betalning om man vill ha något extra i alla fall. :)

"krister " sa:

Du har helt rätt Krister , Långeman vet inte hur det ser ut idag , det var många år sen han reste till Swedala , idag kostar det på alla bolag , men Finnair e bäst anser jag ...

"Phonta " sa:
Du har helt rätt Krister , Långeman vet inte hur det ser ut idag , det var många år sen han reste till Swedala , idag kostar det på alla bolag , men Finnair e bäst anser jag ...
Måste ändå säga att Dreamlinern är det bekvämaste planet jag åkt med. Tystare, bättre kabintryck, kanonbra mörkläggnings system för fönstren och riktigt bra utbud med filmer och spel och sköna stolar.

För min del spelar det ingen roll med sprit vin eller öl för dricker aldrig dagtid. Det tar jag igen när jag kommer ner. För min del så är det viktigaste att dom har bra platts för benen så man kan sträcka på dom. Håller nog Thaair för det bästa jag åkt med hittills

Det enda felet med Finnair är att man ska byta plan i Helsingfors när det bara tagit 20 minuter till att flyga till Arlanda. ..

När man beställer dricka till maten kan man beställa in flera flaskor vin eller öl utan kostnad. Vill man ha en kall öl senare kostar det 5 Euro men ingen stor sak om man tjänar 1000 lappar på att åka med dem. Sen är det skönt att vara nykter när man kommer ner ...

"Phonta " sa:

Nope kostar inte på alla bolag, KLM, lufthansa, quantas, brittish airway, turkish airways, etc. Allt fritt drick hur mycket du vill, har antagligen bästa flygerfarenheten här, i dagens läge kan jag säga att Lufthansa står för det bästa flyget till Bangkok där har man wifi och internet nu.

Åkte med Lufthansa förra året och var mycket nöjd men nu var Norwegian klart billigare och när tjejen också skulle med blev det ju lite slantar. Men jag blev klart nöjd även med Norwegian, har du åkt med dem och dreamlinern Jonas?

Åker med Norwgian på Måndag så efter det har jag nog täckt upp alla bolag.

Kan väl också informera om att det är 2 bolag som tar extra kostnad finnair och Norwegian inte som Phonta säger alla bolag.

Finnair vad jag dock väldigt nöjd med trots att jag inte bokade omboknigsbar billjett var dom väldigt tillmötesgående den gången, reste med dom när jag flyttade till Thailand och det som skulle vart en semester blev fast vistelse hade dom inga problem med damen i tel ändra datum kostnadsfritt. Ett annat plus med finnair var att dom körde hela säsonger på komedi shower inte ett avsnitt mitt i som dom andra.

Jonas, det stämmer, förutom Fin och Nor så kan man få dricka på alla bolag gratis.
Däremot åkte jag med Fin för ett par Veckor sedan och jag åkte med deras billigaste biljett. Kunde boka om den till en som man inte skulle vänta 16 timmar I helsingfors, men dom skulle ha 100 Europe extra.
Jag kommer garanterat testa att beställa två flaskor vin och två öl till maten, men skulle inte bli fòrvånad om dom ger en kalla handen.
Det verkar lite som en del åker patriotiskt, att ni vill gynna de nordiska bolagen. Om man inte har råd med Thai så är typ Air Berlin alternativet skitbra, tar inte mycket längre tid totalt än finnair. Och man slipper missa deras plan. När man kommer fr gbg har man ibland typ 20 min på sig att ta sig till planet på utrikes. Går du fel missar du planet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

W
Svar
2
Visningar
7 K
tommmyboy
T
B
Svar