Fars dag

Ja inte har jag hört något om det hemifrån i varje fall. Att det är Fars dag har dom inte en tanke på och jag bryr mig inte, ogillar sådana jippon. Och vem vill ha en gräslig slips?? :)

Jag vill ha en gräslig slips ;) hoppas jag får det på Thailändska farsdag ;) Har dom en sådan eller är det bara morsdag?

Själv fick jag trisslotter och ett grant växtarrangemang.

Slipsar har jag i överflöd men använder nästan aldrig.

Inget från någon kända personer, inte ens frugan skicka nått, men som Janne sa tidigare farsdag är ju samma dag som Thailändska kungen har födelsedag så en får vänta till December och se om det kommer något,,, :thumbsup: ;) :thumbsup:

"Jo-Be " sa:
Inget från någon kända personer, inte ens frugan skicka nått, men som Janne sa tidigare farsdag är ju samma dag som Thailändska kungen har födelsedag så en får vänta till December och se om det kommer något,,, :thumbsup: ;) :thumbsup:
Inte så lätt för dem att förstå våra dagar om de inte bor här ... min fru vart sur i Augusti en kväll ... jag frågade vad är det ... ingen grattade mig på morsdag ... men sa jag du får väl berätta, hur ska jag annars kunna veta, du blev ju uppvaktad på svenska morsdag i maj ...

Ingen reaktion alls på frugan om Mors dag i augusti, varken jag eller barnen hade en aning faktiskt. Men hon är inte speciellt mycket för firande överhuvudtaget, jag skulle bli förvånad om man får en överraskning den 5 december.

"Berralund " sa:
Ingen reaktion alls på frugan om Mors dag i augusti, varken jag eller barnen hade en aning faktiskt. Men hon är inte speciellt mycket för firande överhuvudtaget, jag skulle bli förvånad om man får en överraskning den 5 december.
Du får väl lägga fram det lite fint ... va kul att kungen fyller år nästa vecka får du börja med någon vecka innan, hur brukar ni fira det kan du lägga till sen ... 55555

"Janne " sa:
Du får väl lägga fram det lite fint ... va kul att kungen fyller år nästa vecka får du börja med någon vecka innan, hur brukar ni fira det kan du lägga till sen ... 55555

God idé, det skall jag göra. Men det är ju egentligen barnen som skall uppvakta. :D

Nu var det dags igen, jag o min bror ska hem till våran Far efter middagen, med oss har vi en hemgjord tårta och en Orchidea. Han får bjuda oss på kaffe.

Kanske ett litet quiz för thaispråkiga kan pigga upp i stugorna? ;)
วันที่ ๕ ธันวาคมกับวันอาทิตย์ที่สองพฤศจิกายนอยู่ห่างกันไกล แต่ยังไงก็เป็นวันเดียวกันได้อย่างไร

Jag blev uppmärksammad av barnen med kramar, det var säkert efter påminnelse från frugan. Det räcker mer än väl. :)

Tillbaka
Topp