En liten fisketråd

• Trådstartare Trådstartare Birger LKPG
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När jag var i Nong Khai , hos brorsans f.d svärföräldrar hängde jag med ut och metade någon form av karpfisk i Mekongfloden ..... men det är hittills den enda gången.

Jag har tillbringat två dagar med fiske utanför Phuket. Första gången riktigt bra, drog upp några fina tonfiskar som smakade fantastiskt. Andra gången var raka motsatsen - riktigt uselt. Av 23 som fiskade var det endast två personer som fick var sin tonfisk, resten kammade noll. Fint väder, men man blir duktigt besviken när det nästan är helt dött. >:(

Fiskat i Thailand har man gjort...Är ju lite lat så det ska vara väldigt tillgängligt ;)

FRUKOSTFISKE.jpg

Snart är ddet dags för guidad gäddfisketur nere i trosa, april brukar vi dra iväg

Lillgddan.jpg

Fiskar alltid i thailand och på koh chang, dom här lokala fiskarna brukar vara fullbokade av bangkokbor(Thai) men jäklar vad fisk vi får :)

totalfngst.jpg

"legolas " sa:
Jag har tappat bort min kompis,, vad gör man????
vem är vem egentligen....???
;D ;D ;D

Mr Shrek :)

Jag hade inte sett ditt inlägg innan.. hehe :).. Ja det säger väl mer om dig än mig? jag menar att du inte kan se skillnad på folk... ;)

Typ som Mick och Keith elller höra skillnad på Pop och Rock

Grymma bilder . Det ska bli skönt att snart kunna fiska UTAN att frysa tasken av sig.. :wai:

Nu är det Maj månad och det betyder fiske utan att behöva frysa (kanske)
Har nån av er börjat ännu eller har ni hållt på med vinterfiske också?

Snart har det gått 3 månader utan att nån har kunnat svara!!!
Kom igen nu och visa lite fina naturbilder från erat fiske eller får ni ingen fisk när ni är ute??

"Kycklingen " sa:
Snart har det gått 3 månader utan att nån har kunnat svara!!!
Kom igen nu och visa lite fina naturbilder från erat fiske eller får ni ingen fisk när ni är ute??
Har inte fått i båten ännu :-[

"Kycklingen " sa:
Nä men Rolf, snart är ju sommaren slut. ;)
Du kan fiska i höst när du är färdig med trädgården. :thumbsup:
Det får bli nåt sånt, isen har dessutom tagit pinnen som vi förtöjer i så man får på med våtdräckten och fixa en ny. Fan måste ut och dyka lite ::) Vad skulle jag skriva det här för, fan vad sugen jag blev.
Vi sticker till ett klart hav skaru med ;D

"Rolf " sa:
Det får bli nåt sånt, isen har dessutom tagit pinnen som vi förtöjer i så man får på med våtdräckten och fixa en ny. Fan måste ut och dyka lite ::) Vad skulle jag skriva det här för, fan vad sugen jag blev.
Vi sticker till ett klart hav skaru med ;D

Åh, det hade vart kul :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp