Ebolafall i bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
En farang som varit i Nigeria efter arbete är smittad och sjuk i Ebola .. Vill påpeka att detta inte är ett skämt ........ högst allvarligt och jag hoppas Thailand isolerar denna man ORDENTLIGT .. Tyvärr blir jag nervös då detta är Thailand och inte Europa .... :o :o :o

"Phonta " sa:
En farang som varit i Nigeria efter arbete är smittad och sjuk i Ebola .. Vill påpeka att detta inte är ett skämt ........ högst allvarligt och jag hoppas Thailand isolerar denna man ORDENTLIGT .. Tyvärr blir jag nervös då detta är Thailand och inte Europa .... :o :o :o

Tack, har Du källa på denna?

Vadå skriver ::) , de talade igår på Thainyheterna om att mannen har Ebola med alla dess symptom.. såg du detta inslag på thai TV , om inte så kanske du inte skall döma innan du har fakta , jag skrev att nyheten kom på Thai Tv , inte att det bevisligen är då jag inte sett provsvar eller är läkare ,är du ??? ;)

Jag såg nyheterna och fick översatt av min fru att dom misstänker Ebola men svaren skulle komma idag. Så jag avaktade med att svara tills jag fick det på engelska. Varför tar du det så negativt och slår ut taggarna för att du kommit med fel uppgifter som kan vilseleda läsarna på bloggen. Det var inget angrepp mot dig utan i helhet så skrivs det på bloggen innan man har fakta.

Min fru översatte det som även jag uppfattade det , dvs att mannen hade Ebola ,, men hon är ju inte annat än en outbildad isaan tjej som kanske inte förstår vad de säger , vilket jag tyvärr tidigare har uppmärksammat ... Så då är allt ok då ?

Ingen Ebola enligt dagens provsvar ???

Ok jag tog inte alls illa vid mig , som jag tidigare skrivit så ser man aldrig "glimten i ögat" när man skriver på ett forum utan bara konkret text :)

Som du skriver så hoppas vi att inte Ebolan kommer hit för då är det risk att den sprider sig här för folk går inte till sjukhuset om dom får feber för det kan man bota hemma med rötter och blad (hemkur).

Vet inte vad hans symptomen sæger, jag læser bara bara High Fever, kan vara lika med Dengue om det ær ænda symptomet, vet inte hur lång tid ett prov svar på Dengue tar gentimot ett provsvar från Ebola.
Nu ær alla på tår och alla skall rapportera detta ær inte førsta misstænkta fallet i Thailand dom sista veckorna.
Stått om flera i nyheterna, men allihop har visat sig vara falsklarm, æven i Sverige har vi haft falsklarm.

Har man varit i något av lænderna och får feber inom 3 veckor så skall man uppsøka sjukhus før prover, och då rapporteras det direkt ut i media som misstænkt Ebola fall.

Sant Jonas , på båten är det väl ganska säkert i alla fall om inte kocken just har mönstart på från tillex Nigeria ::)

Før oss som går i Europa men, alarm ær utsænt till alla båtar vi har vældigt mycket folk som kommer ombord vid varje hamnanløp, Lotsar, Agenter, førsæljare, syrveyors, Bunkers folk m.m. så vid varje epedidemi ær det high alert på alla fartyg.
Men lægre før oss som går på Europa fart denna gng, men varit høgre vid farliga influenser etc.

"Phonta " sa:
I vad kan man se "med glimten i ögat " på de här inslaget???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp