A
Anonym
Gäst
"Hans Svensson " sa:"Pengakåta" är fel ord, skulle inte använda det själv, jag kan ofta vara mycket generös och ge dricks exempelvis på 1000bath till en massage tjej jag gillade, det hände en gång, därefter c:a 100bath per gång vilket också egentligen är helt onödigt, driver bara upp priset men jag följer mitt hjärta. Hade en kompis här, en väldigt intelligent man men väldigt ekonomisk, ja, man måste nog säga snål, ger aldrig ut någonting utöver vad han precis är tvungen att ge.
Om man sett något av avsnitten av "lyxfällan" i tv så har samtliga missat att göra upp en BUDGET och har därmed noll koll på sin ekonomi. Det tycker jag är det minsta man kan göra samt skriva ett "äktenskapsförord" på bostaden så man inte ställs på gatan vid en separation. Man måste ju ta kontrollen över sitt liv och det är helt beroende av vilken ekonomi man har.
Man kan släppa kontrollen över detta en gång i livet och det är när det gäller ett verkligt seriöst förhållande med familjebildning som mål och barn med i bilden.
Jag ger alltid dricks till såna som har ett sånt yrke i Thailand så det är befogat med dricks. Det har med hjärtat att göra som du skriver Hans. Jag är antingen för snäll eller dumsnäll rentav.
Det med äktenskapsförord är vi oliktänkande och det är det helt okej att vara.