Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tyvärr Ragnela kan jag inte hjälpa dig med receptet eftersom jag inte kommer hem förrän om ca 3 veckor.
Men du måste köpa tunna degplattor för ändamålet. Sen brukar dom innehålla glasnudlar, purjolök, böngroddar, kanske strimlad vitkål och/eller morötter. Och fläskfärs efter behag. Mer kan jag inte säga i dagsläget. Det blir gudomligt gott!!
Tomat brukar min gumma använda. Och plattorna limmas ihop med ägg, men det funkar kanske med vatten också.
Försökte vika ihop en själv, men det missfostret fick kastas.
Vårrullar har jag testat att göra själv. Goda men konstiga i formen! Jag ska prova igen och då rulla dom på diagonalen. Jag klistrar med uppvispad äggvita.
Piroger har jag bara gjort i Sverige. I Ugnen. Friterar men dem i Thailand?
Vårrullar har jag testat att göra själv. Goda men konstiga i formen! Jag ska prova igen och då rulla dom på diagonalen. Jag klistrar med uppvispad äggvita.
Frugan klistrar också ihop vårrullarna med ägg, men hon vispar inte upp vitan utan använder ägget obehandlat så att säga. Hur hon rullar och viker vill jag låta vara osagt, men perfekta blir dom hursomhelst.
Jag kokade kalops igår. Det blev ett ofrivilligt långkok från kl. 20 till 01.30.
Säkert den möraste jag gjort. Ska äta den idag med en grönsallad och liksom Berra dricka kranvatten till
Kranavann är det bästa efter pilsner....
Jag kokade kalops igår. Det blev ett ofrivilligt långkok från kl. 20 till 01.30.
Säkert den möraste jag gjort. Ska äta den idag med en grönsallad och liksom Berra dricka kranvatten till
Kranavann är det bästa efter pilsner....
När min förra flickvän kom hit och kom hem till mig första gången så blev hom förskräckt när jag hällde upp ett glas vatten och sörplade i mig. Hon var först tveksam till att dricka det men det gick över. Jodå, vatten är underbart, det skapar min försörjning som rörläggare...
Dom friteras hur gör du piroger när du gör dom i ugnen ?? nyfiken....
Vårrullarna viks diagonalt det e enkelt brukar även finnas instruktioner på baksidan av förpackningen
Lillsyrran och hennes man har anmält sin ankomst...
Det blir middag bestående av:
Stekt laxfilé penslad med balsamico-creame.
Rostad pumpa med rödlök, vitlök och garam masala. Blandas med bulgur. Serveras ljummen som sallad. Toppas med persilja och citronsaft
Sås bestående av cremefraiche, fransk senap och dill.
Får se om det håller....
Samtalsämnet lär nog bli mitt kommande bröllop. Syrran är ju för fan kyrkoherde och jag är inte medlem av kyrkan.
OCH din tillkommande är ju Buddist.... Vill du lösa problemet enkelt med det svenska bröllopet??? Gift Er helt enkelt lagligt nere i Thailand, skicka en vanlig fotokopia av det thailändska vigseldokumentet till Ditt skattekontor i Sverige , och maximalt 3 veckor senare är du även gift i Sverige utan trassel med släkten... Du behöver icke ens översätta dokumentet...
Jag lutar åt en borgerlig vigsel som tar 15 minuter på rådhuset.
Struntar i cermonin i Thailand, om jag kan.
Visst, man ska ta seden dit man kommer men är osäker på detta med Sin sod.
Tjejen gillar att "visa upp sig" så det kan bli en himla massa kosing. Dessutom är hennes morsa väldigt närig så ett återlämnande är osäker,,,
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.