Bilrelaterade saker

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Jepp. En biltråd är skapad. Skriver man att Volvo är dynga så är det pluspoäng.

Stolar, bakaxlar, vevlager, smiddakolvar, plenumkammare, HEMI, volymer och annan smörja kan vi fylla på.

Själv har jag min mening om att Volvos stolar är värdelösa och Mobil1 olja ska inte användas.

Det fanns ett tillfälle när jag tyckte Volvo var sopor. Jag hade haft några V8'or osm jag av någon anledning sålde och köpte mej en 145'a, den var jag lycklig ägar till i 14 dagar sen gick det inte lägre, det var en jäälva dålig bil.
Men den jag har idag volvon alltså den är jag väldans nöjd med

"Rolf " sa:
Det fanns ett tillfälle när jag tyckte Volvo var sopor. Jag hade haft några V8'or osm jag av någon anledning sålde och köpte mej en 145'a, den var jag lycklig ägar till i 14 dagar sen gick det inte lägre, det var en jäälva dålig bil.
Men den jag har idag volvon alltså den är jag väldans nöjd med

Du har bara sänkt kraven på hur en bra bil ska vara. Idag hade du varit övernöjd med din 145:a :)

"andrejsdenruskige " sa:
Du har bara sänkt kraven på hur en bra bil ska vara. Idag hade du varit övernöjd med din 145:a :)
Nä du, AWD turbo och en massa knappar som gör bilen lite kul att köra på olika vägar.
Plus sköna säten :D

Herregud vad jag älskade 164:an 8) :)

NEO43107.webp

Volvo_P358_164_Prototype.webp

Lite kul info:
Rolls royce levererade sin första bil till Thailand 2009... Se så lycklig han ser ut ;D

RR.webp

"andrejsdenruskige " sa:
Volvos bästa bil.
Hade en 73:a. B30A motorn med osynkade förgasare. Volvos bästa stolar. T.o.m baksätet var bra!
Nja en -64 Amazon B18 sport med overdrive dubbla Weber Nisse Hedlundskam, planad topp, lättade ventillyftare och svänghjul samt -53 duett bakaxel. Det var grejer det.

"Rolf " sa:
Nja en -64 Amazon B18 sport med overdrive dubbla Weber Nisse Hedlundskam, planad topp, lättade ventillyftare och svänghjul samt -53 duett bakaxel. Det var grejer det.

Ja, det var på den tiden Volvo faktiskt hade en själ.
Televerksbakaxeln var väl diffad. Hade -53 duett också diff?

"andrejsdenruskige " sa:
Ja, det var på den tiden Volvo faktiskt hade en själ.
Televerksbakaxeln var väl diffad. Hade -53 duett också diff?
Ja och sen var det en annan utväxling på den så det blev ett järda ax i den men ingen toppfart att skryta med, lyckades väl köra slut på tre växellådor :D men kul var det :laugh:

Nej du Rolf den ska va rö me vitt skinn o vit cab då vete fan om ja inte hade gift mig me bilen :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp