Betale sin kone.

• Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 8711
  • Start datum Start datum

Feil igjen. Alle er ikke blitt lurt trill rundt. Det er bare du som ikke leser hva jeg skriver. Og så er det dessverre helt vanlige og fullt ut aksepterte påstander jeg kommer med. Det er bare det lille problemet at man lever i en “boble” og viktig informasjon trenger ikke igjennom. Så istedenfor å TENKE så avfeiar man mine påstander trolig fordi deres koner har fortalt dem sannheten om Thailand og hun lyver ikke. 100% bunnsolid ærlig. Og sånn har det vært i 20 år eller mer.
Det är du som lever i en bubbla, en synnerligen negativ sådan. :(

Feil igjen. Alle er ikke blitt lurt trill rundt. Det er bare du som ikke leser hva jeg skriver. Og så er det dessverre helt vanlige og fullt ut aksepterte påstander jeg kommer med. Det er bare det lille problemet at man lever i en “boble” og viktig informasjon trenger ikke igjennom. Så istedenfor å TENKE så avfeiar man mine påstander trolig fordi deres koner har fortalt dem sannheten om Thailand og hun lyver ikke. 100% bunnsolid ærlig. Og sånn har det vært i 20 år eller mer.
De är ju precis vad du skriver gång på gång. Du svara ju att de flesta är lurade och om man avfärdar dina påstående så lever man in en bubbla och är då ändå lurad.

Det är du som lever i en bubbla, en synnerligen negativ sådan. :(
Dersom jeg lever i en "boble" så må den i tilfelle være meget stor for uansett hvor man søker på nettet så skryter utlendinger av sine eiendommer, sine hus, sine biler/motorsykler, alt i sin kones/venninnes/hennes families navn og hvor mye dem gir til sin kone/venninne og hennes familie. Og alt forskningmateriale som jeg har kommet over bekrefter dette. Men her på forumet så kan man ikke engang få et svar på 3 enkle spørsmål. Og det er da man tenker at man kanskje har truffet på en nerve hos enkelte av medlemmene på forumet.

Dersom jeg lever i en "boble" så må den i tilfelle være meget stor for uansett hvor man søker på nettet så skryter utlendinger av sine eiendommer, sine hus, sine biler/motorsykler, alt i sin kones/venninnes/hennes families navn og hvor mye dem gir til sin kone/venninne og hennes familie. Og alt forskningmateriale som jeg har kommet over bekrefter dette. Men her på forumet så kan man ikke engang få et svar på 3 enkle spørsmål. Og det er da man tenker at man kanskje har truffet på en nerve hos enkelte av medlemmene på forumet.
Du är totalt iq befriad kompis.

Jag måste säga att jag beundrar din bubbla. Den måste vara oerhört stark för att ha kunnat hålla dig kvar i Thailand i så många år. Fy vad jobbigt att leva med ett folk vars enda mål är att blåsa faranger. Länge leve din bubbla!

De är ju precis vad du skriver gång på gång. Du svara ju att de flesta är lurade och om man avfärdar dina påstående så lever man in en bubbla och är då ändå lurad.
Hva jeg skriver, dersom du gidder å lese det, er at jeg TROR at MANGE utenlandske menn betaler en fast månedlig pengesum til sine thailandske koner i Thailand. Og så kommer jeg med ett hovedspørsmål og to oppfølgingsspørsmål. Spårsmål som det ser ut til at man er lite villig til å svare på.

Når jeg påstår at NOEN lever i en slags "boble" er fordi dem lever i en verden som trolig er skapt av ens kone/venninne og forsterket igjennom samtaler med andre utlendinger som er i den samme sosiale situasjonen. En verden som jeg tror er full av dessinformasjon blandet sammen med ren løgn fordi det er i hans kones/hans venninnes økonomiske interesse å gjøre så.

Var kan du se att folk skryter om sina hus, bilar och motorcyklar här?
Hur vet du vems namn hus och bil står på?
Det är nog väldigt få som ger lön till sin fru.

Jag står som ägare på huset i Sverige och även bilen.
Vid en skilsmässa så betyder inte det att hus och bil bara är mitt. Det är 50/50 så länge inte äktenskapsförord är skrivet.
Det samma gäller i Thailand oavsett om du inte tycker det i din lilla bubbla.

Jag måste säga att jag beundrar din bubbla. Den måste vara oerhört stark för att ha kunnat hålla dig kvar i Thailand i så många år. Fy vad jobbigt att leva med ett folk vars enda mål är att blåsa faranger. Länge leve din bubbla!
Nå må jeg dessverre skuffe deg for min verden består ikke av mennesker som forsøker å lure meg trill rundt. Ei heller så lever jeg i en "boble".
Jeg lever et helt normalt liv der jeg ikke betaler for en kvinne for å bo sammen med meg. Noe som bør sette meg i et litt bedre lys enn dem som betaler en fast pengesum hver måned.

Hva jeg skriver, dersom du gidder å lese det, er at jeg TROR at MANGE utenlandske menn betaler en fast månedlig pengesum til sine thailandske koner i Thailand. Og så kommer jeg med ett hovedspørsmål og to oppfølgingsspørsmål. Spårsmål som det ser ut til at man er lite villig til å svare på.

Når jeg påstår at NOEN lever i en slags "boble" er fordi dem lever i en verden som trolig er skapt av ens kone/venninne og forsterket igjennom samtaler med andre utlendinger som er i den samme sosiale situasjonen. En verden som jeg tror er full av dessinformasjon blandet sammen med ren løgn fordi det er i hans kones/hans venninnes økonomiske interesse å gjøre så.
Om jag hade din cyniska tro på Thailänskor och deras familjer skulle jag nog hålla mig därifrån. Fast det är klart det gällde ju inte ditt förhållande. Just du har ju hittat den äkta kärleken i motsatts till de flesta andra.:clap_tranparent:

Var kan du se att folk skryter om sina hus, bilar och motorcyklar här?
Hur vet du vems namn hus och bil står på?
Det är nog väldigt få som ger lön till sin fru.

Jag står som ägare på huset i Sverige och även bilen.
Vid en skilsmässa så betyder inte det att hus och bil bara är mitt. Det är 50/50 så länge inte äktenskapsförord är skrivet.
Det samma gäller i Thailand oavsett om du inte tycker det i din lilla bubbla.
Det finnes ingen "lov" her på forumet som nekter deg å lese hva jeg skriver. Når det gjelder hvilket navn bilen og kanskje også motorsykkelen står på så vet jeg det fordi dem forteller meg det. Både privat og på nettet. Og så er det ofte sånn her i Thailand at utlendingen ikke kan betale kontant og setter derfor disse i konas navn. Når det gjelder hus og eiendom så kan som kjent utlendinger ikke eie eiendom i Thailand dersom dem ikke investerer 40 mill. Baht i statsobligasjoner så da er eiendommen hennes navn. Huset derimot kan stå i utlendingens navn dersom han leaser eiendommen. Men svært få utlendinger ser ut til å å gjøre dette og lar heller alt stå i hennes navn. Noe utlendinger har fortalt meg personlig og på nettet.

Når det gjelder om man betaler sin kone en fast pengesum hver måned så ser det ut til at man ikke er villig til å gi meg et svar på dette. Men hva med deg? Betaler du din kone en fast pengesum hver måned?

Det finnes ingen "lov" her på forumet som nekter deg å lese hva jeg skriver. Når det gjelder hvilket navn bilen og kanskje også motorsykkelen står på så vet jeg det fordi dem forteller meg det. Både privat og på nettet. Og så er det ofte sånn her i Thailand at utlendingen ikke kan betale kontant og setter derfor disse i konas navn. Når det gjelder hus og eiendom så kan som kjent utlendinger ikke eie eiendom i Thailand dersom dem ikke investerer 40 mill. Baht i statsobligasjoner så da er eiendommen hennes navn. Huset derimot kan stå i utlendingens navn dersom han leaser eiendommen. Men svært få utlendinger ser ut til å å gjøre dette og lar heller alt stå i hennes navn. Noe utlendinger har fortalt meg personlig og på nettet.

Når det gjelder om man betaler sin kone en fast pengesum hver måned så ser det ut til at man ikke er villig til å gi meg et svar på dette. Men hva med deg? Betaler du din kone en fast pengesum hver måned?

Nej, jag betalar ingen fast summa. Tidigare skickade hon runt 50.000sek från Thailand till Sverige och hon betalade en stor del av bilen som vi har i Sverige.
Hus hade hon redan i Thailand så där har jag inte kastat in några pengar, men jag betalade bort lånet på en bil (100.000thb).
Vi har fullständigt gemensam ekonomi.
Min bruttoinkomst är iofs 4ggr högre än hennes, men jag kan knappast kräva att hon ska tjäna lika mycket.

Jeg har intet ønske om å leve i «lykkeland» og lure meg selv trill rundt. Dette er et forum som omhandler Thailand og ikke en reisebrosjyre. Og da er det naturlig at ALLE aspekter av livet i Thailand blir diskutert.

Man kan ikke beskylde andre medlemmer, som man aldri har hatt kontakt med utenfor forumet, for både det ene og det andre.

Dersom du er så fastlåst i ditt tankesett at du ikke evner å se FAKTA selv når dem «stirrer deg rett i inn øynene» så skal ikke andre medlemmer lide for det for det er ene og alene ditt problem.,

Alla aspekter?
Du verkar ha tunnelseende och tjatar ensidigt på om hur thailändskor fungerar efter vad du läst på Internet och sett i Maha Sarakham.
Ditt envisa påstående om att bara fattiga thailändskor söker utländska män visar bara på hur trång din egen erfarenhet är.
Fakta är, som många redan sagt, att det finns alla varianter men du riktar bara in dig på de som inte har haft tur/möjlighet att ta sig uppåt och därför är de lata medans din partner är duktig.

Jag har sett frugans resa, under de knappt 15 år vi varit med varandra, på diverse internationella företag. Naturligtvis har jag träffat/hört om framgångsrika thailändskor som gärna dejtar en farang. Främst seriösa förhållanden men även de som bara vill roa sig en natt.
På mitt bröllop 2009 fanns det nog ett dussin unga singlar, kollegor/vänner till frugan som gärna dejtat en farang. Många av dem har det säkert gått bra för. Vet flera som fortfarande är singlar, äger hus/bil och tjänar långt mer än du får i pension.

Har även träffat många som inte haft tur i livet och de finns det naturligtvis väldigt många av. Jag tror alla känner till och har träffat kvinnor från den gruppen och man får vara bra korkad om man inte fattar varför de skulle vilja möta någon som kan göra livet enklare. Det är inget thailändskt, det är ganska lika i hela världen. Säkert många av dem som ibland sitter med telefonen i hand, det gör jag med emellanåt. Ingen lön har jag heller, tur iaf att jag inte sitter gammal och bitter i Maha Sarakham ;-)

/ SatanG

Hej

Har man gemensamma barn så blir det ju dessa som ärver egendom i framtiden, själv oroar jag mig inte alls för vem dom äger vad, visst står hus och mark i Thailand på frugan men det är ju också hon som har köpt detta med egna ihoptjänade pengar.

Mvh isan lover

Ja, eller om hon blir arbetslös

Ja.

Kan ju hålla med Isaan i vissa aspekter att det är ju olyckligt om thaidamen har pengar sparade på banken och ändå utnyttjar gubbens ekonomi eller att hon smusslar undan pengar som han inte ser, vilket säkert inte är helt ovanligt.

Sen givetvis måste man vara försiktig när man träffar en thaikvinna och särskilt om hon jobbat i barerna i många år.
Moralen är kanske inte den allra bästa.
Men givetvis är det ganska trögtänkt att påstå saker om förhållanden man absolut inte känner till.
Men jag misstänker att Isaan mest skriver för att han vill provocera så att han får lite spänning i sin säkert ganska trista tillvaro i Mahasahrakam..

BTT

Tillbaka
Topp