Betale sin kone.

• Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 8711
  • Start datum Start datum

Varför skulle just Pattaya vara bannlyst att ha som resemål?
Har inga som helst problem med att dra en vecka solo till Pattaya, var där senast mellan den 5 och den 13e denna månad. Skall ta en Hoj tur till Chang Mai och en tur till Kho Samui, bara regnperioden börjar klinga av så bär det iväg en eller två veckor i taget. Solo körning gillar jag, bara jag själv som bestämmer mål och fart :)

Har inga som helst problem med att dra en vecka solo till Pattaya, var där senast mellan den 5 och den 13e denna månad. Skall ta en Hoj tur till Chang Mai och en tur till Kho Samui, bara regnperioden börjar klinga av så bär det iväg en eller två veckor i taget. Solo körning gillar jag, bara jag själv som bestämmer mål och fart :)
Inga problem här heller, åker nog till Udon Thani om drygt en månad.

Isaan söker sig nog till faranger och vill ha folk i närheten med problematiska förhållanden. Krashade liv där han kan glänsa.

Alla som bor i hus och åker egen bil och har över 150cc motorbike har han ett jantehat emot.
Kjenner du meg eller lar du bare fantasien løpe løpsk?

Det å “glansa” blant enkelte av medlemmene på forumet her skulle vel ikke være så veldig vanskelig for kunnskapsnivået om Thailand er ikke spesielt høyt.

Så du mener virkelig at jeg hater meg selv? For jeg har bil og motorsykkel (over 150 cc ) i mitt eget navn. Men nå er ikke motorsykkel noe som interesserer meg så veldig mye bortsett fra det er et praktisk framkomstmiddel. Men en musikk-anlegg interesserer meg litt mere for jeg har ett som jeg har betalt 300 000 Baht for.

Senast redigerad av en moderator:
Hej

Ja han borde ju kunna träffa någon som lever ett vanligt liv tillsammans med sin fru.

Mvh isan lover
Kände en Svensk i Udon. Han ville vara vän med mig första året då jag hade min Honda Phantom och bodde hemma hos farsan.

Han var som dig. Första dagen passade han på att visa hur mycket han hade i sjukpenning. Jag skulle bli impad. När jag köpte hus och bil så bröt han kontakten. Dn äkta jantesosse. Du vill vara värst därför umgås du bara med sicialfall.

Utlendingen kommer til Thailand og møter en thailandsk kvinne. Han gifter seg med henne og betaler medgift, gir kvinnen «5 Baht» gull, bygger hus på hennes/familens eiendom, kjøper bil/motorsykkel i hennes/familens navn, kjøper 10-50 rai land i hennes navn og gir henne en fast pengesum hver måned.

Dette er FAKTA for de aller fleste fastboende utlendinger. Men det er «ingen» som innrømmer at dem gjør det. Isteden så kommer dem med beskyldninger om dårlige erfaringer med thai-kvinner dersom noen påstår dette.

Ja det finnes litt mere normale parforhold i Thailand, men dette er IKKE normen selv om noen «desperat» forsøker å få alle til å tro at det er det. Den eneste man lurer seg selv og så gir det en selvforsterkende effekt ovenfor dem selv alle andre utlendinger i den samme situasjonen. Dess mer man benekter sannheten dess mer tror man på den.
Hej

Känner du dig lurad?

Jag gör det inte.

Vi har varit gifta 22 år nu och träffades för första gången för 24 årsedan, känner mig nöjd med vår tid tillsammans.

Mvh isan lover

Hej

Känner du dig lurad?

Jag gör det inte.

Vi har varit gifta 22 år nu och träffades för första gången för 24 årsedan, känner mig nöjd med vår tid tillsammans.

Mvh isan lover
Og så var vi tilbake til mine erfaringer og ikke fakta. Men fakta betyr vel ikke noe når man lever i “lykkeland”.

Hvor i Thailand man finner sin kone er i prinsipp uinteressant. Hva som jeg reagerer på er denne fornektelsen av sannheten. Og dem går «ned i skyttergraven» og sjikanerer alle som konfronterer deres virkelighetsoppfatning. En virkelighetsoppfatning som jeg tror er skapt av deres koner og på så vis så får disse kvinnene full kontroll over mannen. Og det er bakgrunnen for at det sitter en gjeng utlendinger på en restaurant i Maha Sarakham på fredags ettermiddag og drikker sine 2 flasher med øl og så må dem rett hjem.
Men snälla du, du måste någon gång inse att din verklighetsuppfattning inte är likvärdig med andras. Vi bor förvisso i Sverige och jag träffade min fru här. Och jag har aldrig någonsin känt mig lurad, visst har man bett om pengar men då har man frågat. Annars har jag frivilligt hjälpt efter min förmåga.

Det är klart thaifruarna har stenkoll på sina äkta makar. Inte minst för att dom vet att dom ofta är lätt att byta ut mot yngre förmågor om det vill sig illa.

Det är därför som just Pattaya oftast är bannlyst som resmål för dom gubbar som bor med fru i Thailand.

BTT
Bara Pattaya?! Jag fick hela Thailand på bannlyst listan för några veckor sedan :laugh2:

Tillbaka
Topp