Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Malawi karet ser ju riktigt nice ut. Vieja har jag aldrig hört talas om. Vacker firre. Visst är det en discus man skymtar?Nu börjar det likna nått
Många härliga färger å fiskar.
![]()
Har en favorit i vieja synspilum som är en sydamerikansk ciklid som blir 35 cm helt fantastisk firre
Har en grupp på 5 stycken, dessa är små 13-15 cm nu
![]()
![]()
![]()
Kommer se ut så här i vuxen ålder
![]()
![]()
![]()
Ja, jag har 2 stackare som överlevt utav 6. Vieja är ett nytt namn, synspilum kallar jag denMalawi karet ser ju riktigt nice ut. Vieja har jag aldrig hört talas om. Vacker firre. Visst är det en discus man skymtar?
Gillar du puckelfiskar?Ja, jag har 2 stackare som överlevt utav 6. Vieja är ett nytt namn, synspilum kallar jag den
Har en favorit till som snart flyttar inen snäll rov ciklid från Tanganyikasjön
![]()
Är nått speciellt med domGillar du puckelfiskar?Hade en polare när jag höll på med akvarium i ungdomen han gillade ciklider med puckel.
Diskus kräver ju hög vattentemp också...helst över 30 grader. Dom är vackra, men rätt så svåra vill jag minnas.Ja discus brukar vilja ha lugn och ro. Har aldrig haft några själv men läst en del. Som jag förstår det så blir dom lätt stressade och kan sluta äta mm. Liten mun har dom också. Inga glupska firrar direkt.
Att dom är svåra är en myt. Täta vattenbyte och som du säger, gärna runt 30° ph 5,5-6,5. Då är man safeDiskus kräver ju hög vattentemp också...helst över 30 grader. Dom är vackra, men rätt så svåra vill jag minnas.
Hur dog din fyra Discus Micke? Åt frugan upp dom? Det skulle oroa mig mest om jag skaffade akvarium. Finns det låsbara?Att dom är svåra är en myt. Täta vattenbyte och som du säger, gärna runt 30° ph 5,5-6,5. Då är man safe![]()

Dom gick med fel fiskar och för högt ph. Köpte dom små, fick höra i efterhand att det är svårare att hålla mindre i liv än stora dasslockHur dog din fyra Discus Micke? Åt frugan upp dom? Det skulle oroa mig mest om jag skaffade akvarium. Finns det låsbara?![]()
Dom gick med fel fiskar och för högt ph. Köpte dom små, fick höra i efterhand att det är svårare att hålla mindre i liv än stora dasslock
Kostsam lärdom![]()
Behövs inte, jag har 5 synspilumKöp en flowerhorn så att discusarna får en kompis![]()
Frugan älskar fiskarnaHur dog din fyra Discus Micke? Åt frugan upp dom? Det skulle oroa mig mest om jag skaffade akvarium. Finns det låsbara?![]()

Jo men det är väldigt spännande och rogivande att sitta och titta på dom. Speciellt när dom ynglar av sig.Frugan älskar fiskarnaskulle aldrig äta dessa familjemedlemmar mer titta den fisken tuggar, kläm ut ynglen. Hon har lärt sig att malawis är munruvare
![]()