3 Juli 2011, då är det val i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Då är det val i Thailand. Hur tror ni att det går, en del säger att det är väldigt jämt just nu.
Märks det något ni som är fast boende, eller ni som är där som turister just nu eller är allt som vanligt?

Tack för rapport, jag kommer nog att vara på plats när det händer, hade jag vetat innan så kanske jag hade väntat med att boka till en annan månad. Nu blir det bara att vänta och se vad som händer, men det är säkert som du sa att det kommer märkas mest i storstäderna så jag kommer ju i den mån det går att undvika att ta mej till Bangkok under mina veckor som jag är där.

Detta var inga goda nyheter. Vi skall åka till Bangkok just den 3 juli för att besöka ambassaden den 4:e med hemresa strax efter midnatt den 5:e. Nu blir man ju skitorolig. Vi skall bo på hotell ett stenkast från ambassaden på någon av de närmsta soi:erna. Usch, dålig tajming! :o

"legolas " sa:
Äsch Berralund, ta inte ut oron i förväg!!! Skall hålla dig varm med den info jag kan få fram. Ofta så brukar vi få reda på var dessa stollar skall demonstrera geografiskt. Förra gången de röda marscherade, så var det helt lugnt och vardagsligt liv i Bangkok förövrigt, och alla jobbade och förlustade sig.

Så lugn och fin nu kamrat Granath... ursäkta skämtet....
;D ;D ;D

Nä, jag skall ta det lugnt och kolla upp läget. Schysst om du håller koll i den här tråden. Frugan har ju sina källor till information också. Så jag skall inte rusa iväg och ändra något i första läget, sist var det väl inte speciellt livat runt Sukhumvit och ambassadområdet (bortsett från Nana:s förlustelseställen förstås). ;D

Dags att återuppliva den här tråden igen tycker jag, det är ju mindre än en månad kvar till valet nu. Någon som har några nyheter att förtälja, man börjar ju att få lite fjärilar i magen, vill det sig illa kan det ju bli lite väl spännande i framför allt Bangkok. :-\ :-\ :-\

"Rolf " sa:
Måste lägga till lite. Eu har denna gång fått lov att skicka valobservatörer, alltid nåt. Vid förra valet blev dom nekade. Man kan ju hoppas att detta val blir med mer insyn av omvärden

Tack för länken, Rolf. Valobservatörer låter ju som en god idé, hoppas bara att det håller sig någorlunda lugnt på gatorna. :wai:

Plus i kanten!!

Dom har ju nåt som heter Lese Majeste-lagarna som ge lagstiftarna rätt att fängsla eller bestraffa dom som applåderar på fel ställer eller visar på annat sätt sin sympati med något som inte faller i god jord.
Nu ska dom visst utnyttja dessa till max för att söka bringa ordning

"Rolf " sa:
Dom har ju nåt som heter Lese Majeste-lagarna som ge lagstiftarna rätt att fängsla eller bestraffa dom som applåderar på fel ställer eller visar på annat sätt sin sympati med något som inte faller i god jord.
Nu ska dom visst utnyttja dessa till max för att söka bringa ordning

Ja, det låter ju som en god idé. Förra årets kravaller kostade säkert landet alldeles för mycket både i reda pengar och i anseende. Thailand har inte råd med sådant.

Nä, man kan ju undra hur många som avstod att åka dit pga. oroligheterna.
Hur det än är så vill man visa upp ett ärligt ansikte gentemot resten av värden.
Hoppas att dom kan hålla sej i skinnet. Röd skjortorna har ju deklarerat att dom kommer att finna sej i valresultatet oavsett hur det går.

"Rolf " sa:
Nä, man kan ju undra hur många som avstod att åka dit pga. oroligheterna.
Hur det än är så vill man visa upp ett ärligt ansikte gentemot resten av värden.
Hoppas att dom kan hålla sej i skinnet. Röd skjortorna har ju deklarerat att dom kommer att finna sej i valresultatet oavsett hur det går.

Hoppas bara att dom andra också respekterar valutgången, så att det blir lugnt och inte någon ny massaker som under demonstrationerna förra året

Jag kan knappt inget om Thailands politik, men de senast val, och omval har ju visat sig bli mer och mer våldsamma..
Kanske arab och mellanösterns protestaktioner sprider sig?

Ps. Även här i sverige blåser det ju runt monarkin :)

Berra va bara lugn ja landar i BKK den 3 juli e de någe bråk så e de bara tjejerna som bråkar om mig ;)

NEJ vi får hoppas d går lugnt till vill ju kunna landa utan problem vi ska ju ner me ett par kompisar till Pattis innan vi åker upp till oss

"Berralund " sa:
Ja, det låter ju som en god idé. Förra årets kravaller kostade säkert landet alldeles för mycket både i reda pengar och i anseende. Thailand har inte råd med sådant.
Nu blir jag lite rädd. så du menar att dessa lagar som verkligen är ifrågasatta skall användas till att kväva folket i ett val.
Men jag blir inte förfånad. Legolas menar ju till o med att militär skall sättas in. Om han menar militärkupp för att förhindra att det blir en jordskreds seger för den före detta PMs syster O de dumma risbönderna o lata Thailändare röstar fel. Så sätt in militär.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
76
Visningar
5 K
Birger LKPG
B
P
Svar
13