visumavgift

tofflen46

Nykomling
Hej på er! Jag skall åka till Thailand i Juli i 2 månader så jag var inne på nätet och kollade priserna för ett 2-månaders-visum på Göteborgs visumservice. Det kostade 700 kr då skall jag skicka dit mina handlingar och så skickar dom tillbaka dom till mig jag tycker det låter jävligt mycket för ett visum Är det någon av er som har något billigare alternativ så skulle jag vara glad.

Hej på er! Jag skall åka till Thailand i Juli i 2 månader så jag var inne på nätet och kollade priserna för ett 2-månaders-visum på Göteborgs visumservice. Det kostade 700 kr då skall jag skicka dit mina handlingar och så skickar dom tillbaka dom till mig jag tycker det låter jävligt mycket för ett visum Är det någon av er som har något billigare alternativ så skulle jag vara glad.

Jaså, har dom börjat ta emot pass via post nu igen? I fjol när vi skulle ha visum så var jag tvungen att åka upp till Göteborg två gånger, först lämna passen och betala och sedan för att hämta dom igen. Det blev dyrt! SEK 700 låter väldigt dyrt, jag betalade SEK 260 i fjol.

Jag kollade på den sidan och detta fann jag, antar att det är turistvisa du menar, och då är inkl. Serviceavgift.

Typ av visum Visumavgift Serviceavgift Totalt
Single Entry Tourist Visa 300:- 400:- 700:-
Double Entry Tourist Visa 600:- 400:- 1 000:-
Triple Entry Tourist Visa 900:- 400:- 1 300:-

Thai ambassadens hemsida:

3. VISA FEE

• 300 SEK for single entry
  • 600 SEK for double entries
  • 900 SEK for triple entries
  • Visa fee paid in CASH ONLY when submitting application. Application can apply up to 3 entries.
  • There is no multiple entries for tourist visa
  • Visa fee may be changed without prior notice
Men kolla med thai konsulatet i Gbg istället så kanske du slipper serviceavgiften
http://www.thaiconsulate.se

Senast ändrad:
Måste åka dit, går inte via post.

Så bor du långt ifrån är det nog billigare att fixa via tex visumservice.

Ja det var ju märkligt, kan man helt plötsligt skicka post igen, ser ingen info på Thai Consulate i Göteborg där jag brukar skicka, vet någon mer, i så fall är det ju Göj!

Ja det var ju märkligt, kan man helt plötsligt skicka post igen, ser ingen info på Thai Consulate i Göteborg där jag brukar skicka, vet någon mer, i så fall är det ju Göj!
Står så här längst ner på turistvisa sidan

OBS! Från och med den 1 mars 2014
kan vi inte ta emot ansökan via post längre

Så det innebär att man får snällt gå ner själv

Står så här längst ner på turistvisa sidan

OBS! Från och med den 1 mars 2014
kan vi inte ta emot ansökan via post längre

Så det innebär att man får snällt gå ner själv

Ja det såg jag inte, men då är det som vi visste innan då. Jag har ju tur då, åker över till Köpenhamn 40 minuter och sen är det klart:D:D:D:D

Jag snacka med någon av frugans kompisar i fjol och hon sa att det var svårt för oss att fixa visat i Köpenhamn, det var nog dumt av mig att inte kolla upp det närmare. Jag åker betydligt oftare till Göteborg än Köpenhamn så det hade varit trevligt med lite omväxling. Men buss till Götet hemifrån är billigt, inte mycket dyrare än tåget till Köpenhamn.

Det är som det varit i över 1 år, 40 minuter kan man offra för ett visa ;)

Ja jag vet att det varit så, men jag såg ju inlägget här om annat, så jag blev ju minst sagt förvånad, nä Glimteny6 du ser framsidan är här i Malmö, lätt med allt, du vet här finns framtiden, faktiskt är alla hotell fullbokade sen länge och i framtiden, alla arrangemang hålls här, nästa år blir det säkert i Malmö igen, här finns möjligheterna till din verksamhet för lång tid framöver Glimten66, Malmö är ju den stad som håller de flesta mässor av vikt skall vi säga:D:D:D:D

Jag snacka med någon av frugans kompisar i fjol och hon sa att det var svårt för oss att fixa visat i Köpenhamn, det var nog dumt av mig att inte kolla upp det närmare. Jag åker betydligt oftare till Göteborg än Köpenhamn så det hade varit trevligt med lite omväxling. Men buss till Götet hemifrån är billigt, inte mycket dyrare än tåget till Köpenhamn.

Varför är det svårt i Köpenhamn?

Ingen som helst aning, det var bara det hon sa. Korkat att jag inte kollade upp det men det blir definitivt CPH nästa gång.

JO men det är ju så Berra, att du kan ju söka visum i vilket land du vill, utanför Thailand, så varför skulle det vara svårt i Danmark, nä det är inga problem, så du och jag har ju en jäkla fördel där faktiskt då nu omständigheterna är skit helt enkelt.

Faktiskt är det ju så att varför man infört dessa regler beror ju inte något utomstående utan att de har interna problem och det skall då drabba oss turister, men å andra sidan har alltid Thailand skitigt i sådant, för de är Supreme:D

Göteborgs visumservice.Det är väl inte Ambassaden heller, förstår att det kostar då.

Göteborgs visumservice.Det är väl inte Ambassaden heller, förstår att det kostar då.

Långeman, du vet tiderna förändras, I Göteborg kostade ett visum 260 kronor förr, jag skickade alltid dit, men nu är tumskruvarna åtdragna antagligen, så like it

Jag kollade på den sidan och detta fann jag, antar att det är turistvisa du menar, och då är inkl. Serviceavgift.

Typ av visum Visumavgift Serviceavgift Totalt
Single Entry Tourist Visa 300:- 400:- 700:-
Double Entry Tourist Visa 600:- 400:- 1 000:-
Triple Entry Tourist Visa 900:- 400:- 1 300:-

Thai ambassadens hemsida:

3. VISA FEE

• 300 SEK for single entry
  • 600 SEK for double entries
  • 900 SEK for triple entries
  • Visa fee paid in CASH ONLY when submitting application. Application can apply up to 3 entries.
  • There is no multiple entries for tourist visa
  • Visa fee may be changed without prior notice
Men kolla med thai konsulatet i Gbg istället så kanske du slipper serviceavgiften
http://www.thaiconsulate.se

Mitt visa kostade mig 1300:- när jag skaffade mitt

Mitt kostade 1500;-
Non Immigrant OA 1 års
Thaiambassaden på Villagatan Sthlm

Tillbaka
Topp