Vill åka ner under året

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Har börjat leta efter ett par flygstolar till Bangkok. Men jag hittar inget som ligger i en skaplig prisklass. Jävla sportlov. >:( Jo kan väl komma ner för 4-5 tusen med ryssbolaget men det är inget alternativ.
Sen vill man ju att det ska vara lite sol också, så det lutar väl åt att åka framåt hösten. Har kollat på års väder prognoser för tex. Rayong området och då upphör den sk. regnperioden i Sep. stämmer det?
Är det nån som har en uppfattning om när man tidigast bör åka på eftersommaren då det är någosånär väder?
Man kan ju inte bara springa runt och leta hus, det ska ju badas och pressas lite.
Jag vill känna av området. Om ni förstår vad jag menar.
mvh Rolf

Vi har bott i Rayongtrakten under vintrarna i 4 år. Vi brukar komma ner i slutet av sept eller i början av oktover. ...då kan det vara mycket åska o regn, men sällan hela dagar. Och varmt är det ju i alla fall. Nu har vi inte haft något regn sedan i början av november.

Tack det värmde med lite goda råd som gör att resan blir betydligt billigare.
:wai: Rolf

April-Maj, kanon, absolut bästa tiden, i detta område. Varmt men fläktar skönt hela tiden, kan var ömsom sol ömsom regnskurar. Var där nu senat i april maj 2010 och hade övervägande sol, men fuktigt och varmt mellan 36-40 grader. I år var det ovanligt varmt, men skönt.

Gillar denna tid bäst! Ban Peh, t ex betyder "Vindarnas Hem" eller "Vindpustarnas Hem", ลมเพลมพัด, lohm[sup]M[/sup] phaeh[sup]M[/sup] lohm[sup]M[/sup] phat[sup]H[/sup] 8) och det fläktar alltid skönt här och speciellt innan innan regnen.

Mvh Peter :wai:

Jo jag förstår det insayt. :blank: Men det är lite knappt med platser under den tiden och alldeles för dyrt bara för att åka ner och känna av stället plus lite sem. förståss.
Så det lär bli framåt sensommaren, då var ju frågan när för att inte regna bort.
Jag fick ju förslag på Aug och frammåt. Har du nån annan åsikt?
Rolf

Du har rätt som vanligt. Men låt det inte stiga dej åt huvudet ;D
Vi får lägga lite energi på försommaren då så får vi se. ::)
Ju förr desto bättre.
rolf

"rolfove " sa:
Du har rätt som vanligt. Men låt det inte stiga dej åt huvudet ;D
Vi får lägga lite energi på försommaren då så får vi se. ::)
Ju förr desto bättre.
rolf

Rolfove ring peter på Jorden resor han fixar bra biljetter till bra priser oftast....
ja använder mi allti av honom sen som dom säger ja har tillbringat många sommar mänader i Pattaya brukar inte va mycke regn alls

glimten66

Tack Glimten slår honom en signal i morgon så får vi se vad han har att komma men :thumbsup:
Rolf

Fort men fel jag läste det som du har under inläggen Khit hawt lai lai, Såg inte gubben.
Fan vad gammal man är :D
Kollade deras hemsida, såg ju bra ut.
Får se vad dom säger i morgon
Rolf

Aha. Där ser man. Ja ja nu har du ju ännu mer att sakna :nod:
Hoj och kåken. Man blir lite avis :(
Rolf

Jodå. dom stora drakarna har aldrig varit nåt alternativ. Dom gånger som vi åkt så har det blivit kontakt med dom små och det funkar ju bra, men nu har min lilla tjej som hjälpt mej gått och blivit med barn (jävla frögurka) utan att tänka på vad hon ställer till med. :D
Ska ta och ringa runt lite i dag så får vi se :-\
Rolf

Jo jag har några att beta av. Det svåra som jag ser det är att dom flesta saiter vill att man specar ett avrese datum. Jag vill veta när det är bästa pris oavsett datum.
Rolf

Hoppas du får en skön resa och vistelse. Jag vill försöka komma under 7,000 för det ska inte bara bli semester.
Rolf

ja, nånstans mellan 6 & 7 tusen vore bra och en restid som inte överstiger 13 tim.
Det ska nog fixa sej när alla har vaknat och kommit till sina kontor, sovtutorna.
Fan vad skönt med fredag. Händer det nåt kul nere hos dej eller går det på i samma lunk.
Rolf

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
71
Visningar
8 K
Hans Svensson
H
M