Varför snikna Thaibrudar...... ;)

• Trådstartare Trådstartare b-tung
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

b-tung

Gäst
En dag i en inte toffelhjältes liv. Jag går inte ur sängen om inte det finns en kopp nybryggd kaffe där(har frugan börjat jobba tidigare) så står en termosmugg vid tv soffan. Är man karl så är man!
Jag gillar även att kröka och jobbar också på krog, ofta så krökar jag till och berättar detta för frugan och erbjuder henne att deltaga med lite ironi (hon gillar inte att umgås med mig packad) så då får jag en skön frufri stund för mig själv. Vi delar på städarbetet hemma i ett könslikställt schema. Vecka ett städar frugan och vecka två städar ja.... Renate MIN städerska. Fy fasiken vad skönt att slippa snacket om städningen. Nu så har jag kommit så långt att jag har lärt frugan att laga mina favorit matarätter utan att jag ska behöva känna mig äcklad och besviken över dålig matkonst. Så nu närmar jag mig det perfekta förhållandet. Ursäkta nu hinner jag inte skriva mer för jag sak spela en golfrunda medans frugan ska städa. Tack gud för mitt perfekta liv...

Ej heller jag är en toffel, däremot så retar jag mig på att det skall vara småsnålt tänkande om pengar för jämnan , när hon skall betala sina skitungar för att de hjälper henne uppe i byn med tomtarbete , då finns inga gränser , dessutom så är det slantar hon fått av mig för mat då hon kommer att vara här 12 dagar eftersom jag drar till Pattis i morgon. Om jag betalar för en tjänst eller för bensin /drivmedel till en farang i Pattis då är jag dum i huvet då han aldrig ger mig , jag anser att bara för att andra är skitstövlar så behöver inte jag vara det ;) Nu kom båda döttrarna med pojkvänner till huset här uppe så då drog jag till polarn med resorten , drar sen till Khonkaen över natten för att morgon dra ner till Pattis igen ......Toffel blir jag aldrig ..... :)

"Phonta " sa:
Ej heller jag är en toffel, däremot så retar jag mig på att det skall vara småsnålt tänkande om pengar för jämnan , när hon skall betala sina skitungar för att de hjälper henne uppe i byn med tomtarbete , då finns inga gränser , dessutom så är det slantar hon fått av mig för mat då hon kommer att vara här 12 dagar eftersom jag drar till Pattis i morgon. Om jag betalar för en tjänst eller för bensin /drivmedel till en farang i Pattis då är jag dum i huvet då han aldrig ger mig , jag anser att bara för att andra är skitstövlar så behöver inte jag vara det ;) Nu kom båda döttrarna med pojkvänner till huset här uppe så då drog jag till polarn med resorten , drar sen till Khonkaen över natten för att morgon dra ner till Pattis igen ......Toffel blir jag aldrig ..... :)
Min tjej skulle aldrig få för sig att kritisera mig för ekonomiska val, jo om jag lämnar för mycket dricks men det händer sällan, inte ofta servitriserna är så snygga ;D
Snäll är en sak men toffel, aldrig.
Skulle mycket hellre leva som singel än att låta mig bli hunsad.

"bson " sa:
Min tjej skulle aldrig få för sig att kritisera mig för ekonomiska val, jo om jag lämnar för mycket dricks men det händer sällan, inte ofta servitriserna är så snygga ;D

Hmmm, att vara hunsad ser inte jag som att vara liktydig med en toffel.

"Berralund " sa:

En för mesig kvinna är inte mycket att ha tycker jag, måste finnas lite egen vilja i henne, annars är jag lika gärna singel.
:)

"bson " sa:
Du lär nog bli singel snart.

Nej Berra , jag är ingen mullig mansgris , men ingen ..varken kvinna eller man skall finna sig i att bli hunsad .. Däremot så måste man inse att om man endast har ett förhållande för att bli försörj ,ja,då är man endast liktydig med en "glädjeflicka " . Jag har svårt att känna samma gemenskap med min Thaikvinna som jag kände med mina skandinaviska fruar 2 st med mer än 16 års äktenskap vardera , varför det tagit slut tänker jag inte deklarera ;) Men det har berott på olika saker såsom alkoholism mm.
har man levt med en person med stora alkoholproblem så vet man ...

Nä det menade jag inte heller men det kan bli en intressant diskussion. Är någon en mullig mansgris så erkänner man det nog inte öppet lika lite som att man erkänner att man är en äkta toffel. :D

"Hangnam " sa:
Du lär nog bli singel snart.
Har du lust att utveckla det lite?
Skulle jag bli singel för att jag inte låter mig bli hunsad?
En del påse nötter tycks tro att man måste vara elak mot sin tjej om man inte blir hunsad själv, dom vet tydligen inte hur man uppför sig.
I min värld hunsar man inte nån, respektlösa människor är det värsta jag vet.

"Neman " sa:
Här har du en till som tror precis som dig
Hangman.
:nod:
Rätta mig om jag har fel men visst är du singel Neman trots försök med thai tjejer? Tjejer brukar ju iofs inte gilla gubbar som dricker mycket..

"Berralund " sa:
Vad menade du med detta då?
För mig är en man som låter sig hunsas värsta toffeln medans en som städar, diskar mm bara uppför sig som en man ska göra. Själv jobbar jag ju heltid och min tjej är sk hemma fru så självklart tar hon då hand om hushållet när jag jobbar. På helgen hjälper jag givetvis till.
Men vill jag göra nåt typ golfa eller ta en biljard på stan med polare så gnäller hon inte över det, det skulle jag aldrig acceptera. Men å andra sidan brukar jag visa respekt och ta med henne överallt utom till golfbanan. Jag gillar att umgås med min tjej och hon med mig annars skulle vi inte vara ihop.
Att gå ut och parta och inte låta tjejen följa med om hon vill tycker jag är respektlöst. För mig är en toffel en man som inte vågar säga vad han tycker till sin tjej och jamsar med och säger ja gumman fast han eg vill säga nej.
En som smörar löjligt mycket och låter henne få som hon vill hela tiden av rädsla att hon ska göra slut eller nåt.
En mes helt enkelt.

Idag har jag träffat två Norska faranger som definitivt är "grymt" hunsade av sina Thaifruar här uppe ,, dom sitter säkert i fängelset.... ;D ;D

"bson " sa:
Rätta mig om jag har fel men visst är du singel Neman trots försök med thai tjejer? Tjejer brukar ju iofs inte gilla gubbar som dricker mycket..

555
Vad du om mina försök med thaikvinnor bson?
Du har inte en aning om vem jag är ens?
Och du vet inget om mina dryckesvanor heller.
Ja det gör inget alls om du kallar mig för gubbe, jag fyller 51år i maj.
Hur gammal är du själv Bson?
Du må vara befäl på ett fartyg men här och över mig är du inget befäl.
Vad jag gör och är i Thailand är min ensak så länge jag inte begår nått olagligt eller liknande.
Finns kvinnor som inte bryr sig alls om mannen dom är med drinkar mycket så länge allt är okej på alla andra sätt.
Gäller överallt på vårt klot det!
555

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp