Vapenlagar

Ja de kallar det terror också garanterat pga Omar, så då kvittar nog också vapenlagarna

Ja det landet skulle behöva bättre koll, uppe i 50 döda nu.
Men Sveriges vapenlagar är nog bland dom bättre i världen gissar jag på..
Att det smugglats in massa illegala vapen i landet har ju inget med vapenlagar att göra.
Tack Jonas , i alla fall en som har hjärnan på rätt ställe mellan axlarna , att skärpa vapenlagar hjälper föga mot Radikala Islamistiska Muslimer , ingen här är väl så korkad att de tror att de använder legala vapen som handlats över disk med uppvisande av licens utfärdad efter otaliga kontroller .. Inte heller i USA är det fritt att handla vapen i alla stater , de som inte har behöver givetvis införa dessa , men att det skulle hjälpa mot dylika atacker är ju korkat att tro ...

Att det smugglats in massa illegala vapen i landet har ju inget med vapenlagar att göra.

Nä, det har du rätt i, ville bara jäklas lite med Phonta...hahah. Men USA:s inställning till vapen är ju inget som skapar ett säkrare samhälle.

Läste att det går cirka 88 vapen på 100 amerikaner, en siffra som ger USA en klar förstaplats på listan över privat vapenägande bland världens länder. Tvåan Jemen ligger långt efter, med 54,8 vapen per 100 invånare.

Man kan ju undra varför ett land behöver ha så många vapen per innevånare, måste man inte börja undra då vad som är fel då? För mig är ju det inget tecken på att USA är ett tryggt och säkert land.

För att testa era kunskaper om Americas vapenlagar så skulle jag vilja höra Er version om vrför denna lag finns och på vilka grunder den stiftades ?? Nån som vet

För att testa era kunskaper om Americas vapenlagar så skulle jag vilja höra Er version om vrför denna lag finns och på vilka grunder den stiftades ?? Nån som vet
Ingen aning men inte blir det bättre om Trump blir president. Då lär det väl bli ett ännu värre Vilda Västern där, och kanske i resten av världen.

Har inga kunskaper men detta har jag funnit:

The Bill of Rights
1791

A well regulated militia, being necessary to the security of a free state, the right of the people to keep and bear arms, shall not be infringed."

I stort så gillar jag Trump , men fan vet om karln är helt ok i skallen , å andra sidan så är Hilary en halvkriminell sitkäring som har en hel del smolk i bägaren , det kommer att skada henne ordentligt i kommande presidentkanpanjer , det kommer att bli riktigt smutsigt tror jag . Ingen av dem är en bra presidentkandidat anser jag ....

I stort så gillar jag Trump , men fan vet om karln är helt ok i skallen , å andra sidan så är Hilary en halvkriminell sitkäring som har en hel del smolk i bägaren , det kommer att skada henne ordentligt i kommande presidentkanpanjer , det kommer att bli riktigt smutsigt tror jag . Ingen av dem är en bra presidentkandidat anser jag ....
Nej båda har en hel del smutsig byk att tvätta ren. Men jag är övertygad om att Hilary är mindre farlig för världen än Trump. Han är livsfarlig och helt oberäknelig.

Ja jag har också hört ryktas om det att tydligen är hon inte helt ren, måste faktiskt kolla upp detta!

Som vanligt så fann Lyco sanningen , den skapades mycket riktigt för att skydda folket mot en yttre fiende och ävem mot en regeringsmakt som ev skulle kunna skada USA som nation , detta ar en grundlag som Obama försökt styra om länge men inte lyckas , tror det blir svårt , men att kontrollera så att bara lagliga medborgare kan handla legalt är ju en bra början .. Att då avväpna ett folk samt frånta dem möjligheterna att skydda sig mot en ev .fiende anser jag personligen som landsförräderi anser att detta nu är på gång i Sverige , helt vansinnigt anser jag då Sverige idag inte har ett försvar och vi har ett stort hot från en djäkla massa terrorister som etablerat celler i vårt land. Rent hypotetiskt så skulle vi ha ca 100,000 starkt troende // i landet,Totalt uppskattas det till mer än 500,000 , då menar jag folk som lever efter // till 100% , hoppas att detta är fel den dag det heliga kriget utropas ..

Svenska försvaret kan antas mobilisera max 20,000 man , varav en mindre del av dessa är bekväma med sina vapen ...

Men detta är ju naturligtvis bara fabler , inga onda krafter finns ju i detta land ....

Eller gör det kanske det ...???

Senast redigerad av en moderator:
Nej båda har en hel del smutsig byk att tvätta ren. Men jag är övertygad om att Hilary är mindre farlig för världen än Trump. Han är livsfarlig och helt oberäknelig.

Ja men alla de uttalanden som han gjort och som han skall genomföra om han blir president kommer ju aldrig att gå igenom i varken kongress eller senat, så om han nu skulle bli president "förlåt oss för våra synder", kommer han att antagligen agera helt annorlunda.

Denna uppståndelse han skapat nu är ju bara en show som allt annat i USA för att ta sig till posten som president, han har ju redan allt, han har redan gjort allt och detta är det ultimata som han vill göra, han vill bevisa för sig själv och sin omvärld att han kan göra det.

Kunde Reagan kan jag, det är som en regisserad film alltihop och all denna populistiska propaganda vet han ju går hem, allt handlar om USA position i världen som den stora ledarnationen och som det har det ju svajat betänkligt de senaste åren. USA behöver hjältar det är just själva själen i USA, hjältar som räddar världen undan ondskans makter, onda makter som de oftast varit med själva att skapa genom sin imperialistiska politik.

Vi hade ju liknande fasor när Reagan skulle bli president, men faktiskt blev han ju en ganska hyfsad president som faktiskt blev omtyckt av många av hans motståndare!

Tack Jonas , i alla fall en som har hjärnan på rätt ställe mellan axlarna , att skärpa vapenlagar hjälper föga mot Radikala Islamistiska Muslimer , ingen här är väl så korkad att de tror att de använder legala vapen som handlats över disk med uppvisande av licens utfärdad efter otaliga kontroller .. Inte heller i USA är det fritt att handla vapen i alla stater , de som inte har behöver givetvis införa dessa , men att det skulle hjälpa mot dylika atacker är ju korkat att tro ...
kanske att göra det illegalt att överlämna ett vapen till en psykiskt sjuk.
I den senaste massmordet uppges det att förövaren var psykiskt störd.
Troligen inte stoppar helt men försvårar möjligheterna.

Det har med gränskontroller att göra.
Problemet är att med bättre kontroller blir det bökigare för oss som har rent mjöl i påsen.
En annan känslig sak är polisens möjligheter till husransakningar

Sverige har ett mycket säkert kontrollsystem för vapoeninnehav , om sen tullen och gränspolisen gör sitt jobb så kan det inte ske några liknande attentat i Sverige , men nu är det för sent ,man räknar med att det finns felera tusen AK¤/ i landet som smugglats via okontrollerade gränser...

Det framkommer nu att de tre poliser som drivit detta ärende i Sverige misstänks ha utelämnat bla. remissvar från Svenska Försvaret när de lämnade detta till Sveriges Riksdag , tror att detta kan leda till mer problem för dessa än bara KU anmälningar . Intressant att följa detta nu när Svenska försvaret bevisligen skrivit ett svar till riksdagen där de anser att detta är en katastrof för det Svenska totalförsvaret , dessa civila skyttar svarar för en stor del av utvecklingen inom Svensk försvar ... jag följer detta med stort intresse. Uppenbarligen finns det ideologiska intressen i detta ,att utelämna material i avsikt att vilseleda skulle vara mycket allvarligt ...

Tillbaka
Topp