Vad göra i pattis förutom att hänga i barer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Själv dricker /konsumerar jag mycket lite öl och även annan alkohol, jag vill ha ett bra liv utan en massa barer och dylikt , bla så cyclar jag och gumman en hel del runt Pattis och Nongprue där vi bor ...

Vad gör ni andra i Thailand, då menar jag saker som tillför hälsan samt livet i positiv mening, lägg gärna in bilder i denna förhoppnngsvis seriösa tråd för uppslag på olika hobbys samt fritidssysselsättningar

Även vår hund får så mycket tid som möjligt , tyvärr så kan man inte pga.alla vilda lösa hundar cycla med henne

IMG_20140308_063953.webp

IMG_20140124_100404.webp

Jag dricker ingen alkohol alls. Slutade röka nu efter Sjukhusvistelsen så får se om det håller. Har kört Bigbike men man värderar hälsan så nu på vägarna så gäller Bilen och ute i naturen så är det benen. Fiskar i olika vatten spinnfiske och flugfiske och förstås meta med agn. Svampplockning ingår i hobbyn. Kantareller när det är regnperiod. Blommor är ett intresse som varit sedan jag var 13 år och gjorde praktiken i blomsterhandeln. Djur och helst ormar som var mitt intresse i Sverige och nu när dom finns i fria naturen så behöver man inte fånga in dom för dom finns där om så man vill ha dom eller inte.

• Like
Reactions: BGW
Spelar golf minst 2 ggr/vecka, går på gymmet 3 ggr och simmar i poolen. har nyligen köpt cyklar här också och brukar trampa på som en iller upp för en lång stigning här i närheten, hög puls och blodsmak i halsen medans man väntar på att tjejen ska komma ifatt ;D
Har ju ett stillastittande jobb så måste röra mig på fritiden och idag är det fredag så då blir det att gå ut och dansa till kvällen och då slinker det ner ett par 3 öl eller nån maitai ;D
Absolutist så trist..

Visa bilaga 37033

Undrar om vi inte köpt cycel på samma ställe,, helsikes snygg förare också :D

"Farang53 " sa:
Jag dricker ingen alkohol alls. Slutade röka nu efter Sjukhusvistelsen så får se om det håller. Har kört Bigbike men man värderar hälsan så nu på vägarna så gäller Bilen och ute i naturen så är det benen. Fiskar i olika vatten spinnfiske och flugfiske och förstås meta med agn. Svampplockning ingår i hobbyn. Kantareller när det är regnperiod. Blommor är ett intresse som varit sedan jag var 13 år och gjorde praktiken i blomsterhandeln. Djur och helst ormar som var mitt intresse i Sverige och nu när dom finns i fria naturen så behöver man inte fånga in dom för dom finns där om så man vill ha dom eller inte.

Verkar som om vi har mer gemensamt än jag trodde ;) Precis detta med fisket ,djur och natur samt blommor har hela livet varit av stort intresse för mig . Fisket i Pattis lär vara OK sägs det , nåt du vet om ?? Har mina flugspön med från Sverige likaså andra fiskegrejor..

Big Bikes är trevligt , men man skall ta det lugnt,, här nere vid fiskmarknaden i Naklua

IMG_20131101_070121.webp

"Phonta " sa:
Verkar som om vi har mer gemensamt än jag trodde ;) Precis detta med fisket ,djur och natur samt blommor har hela livet varit av stort intresse för mig . Fisket i Pattis lär vara OK sägs det , nåt du vet om ?? Har mina flugspön med från Sverige likaså andra fiskegrejor..

Big Bikes är trevligt , men man skall ta det lugnt,, här nere vid fiskmarknaden i Naklua
Har varit på många ställen men turistorterna har jag undvikit för jag är mer för naturen och försöka behålla min hälsa. Så Pattis känner jag inte till

Na Jomtien, soi 48. Där kan du säkert börja med uppfödning av gyltor.

Gyltor?? hmmm inte något jag skulle vilja uppföda hemma...

Taget från Wikipedia:

De flesta blågyltor föds som honor, kallade rödnäbbor. Mellan 7 och 13 års ålder (vid 25–30 centimeters kroppslängd[1]), byter fisken kön och blir hane, så kallad blåstråle. Vissa fiskar föds dock som hanar och byter aldrig kön. Dessa är dock rödaktiga, precis som honor, men saknar dessas svarta ryggfläckar

Risken finns ju ändå att ungarna tar efter blågyltorna, men det är ju inget man strävar efter...

Men nat ligger det da i detta med Gyltor, de byter som , precis som de vi inledningsvis talade om ;D

Phonta din bike e ingen höjdare bå soi beukao skulle jag tro ;
Om man inte gillar barer finns massor att göra förutom det aquarum nice sen kommer det att öppna ett jätte vatten land strax utanför .
Pattaya e ju som vilken stor stad som hellst finns för alla o alla intressen där vill man inte se bak sidan så kan man hålla sig på helt andra soier
Själv älskar jag soi beukao o soierna där om kring

"Phonta " sa:
Undrar om vi inte köpt cycel på samma ställe,, helsikes snygg förare också :D
Jo hon e inte så dum gumman, ingen bartjej som du förstår, dom snygga hittar man inte där ;)

Ska ta ett kort på min cykel, tror den e på pricken lik din fast jag har herr ram... ;) ;D

Hur orkar ni med vardagen i Pattis. Ni går upp äter frukost håller flickvännen i handen tills ni ska iväg och spela golf sedan mat hålla flickvännen i handen för att sedan ut och ta några öl för att få träffa andra handhållare sedan vänta på morgondagens baksmällar. Är det ungefär så det ser ut för en Pattis. OK jag bredde på lite med det där att hålla handen. För mig ser det enformigt ut om man inte skaffar sig intressen eller tar upp sådana man har haft förut. Livet är väl att hitta nya vyer eller ska man trampa i samma spår resten av livet när man har möjligheter nu. Jag har jobbat sedan jag var 13 år. Betalat skatt från 16 års ålder utbildat mig under åren som gått, bestämde mig att sluta vi 50 år och det har jag hållit och nu vid 60 så har jag hälsan kvar och lär mig nytt varje dag. Så stanna inte upp att leva det är bekvämt att bara vara..

Kan göra precis samma saker i Pattaya som vilken storstad som helst förstår inte alltid varför folk fokuserar direkt på barerna, pattaya är en storstad finns hur mycket som helst att göra här än att hänga i någon bar.
Men dem som kommer hit par dagar brukar hamna på par gator nära stranden och tror det är hela Pattaya.
Allt jag kan göra i Göteborg kan jag göra i Pattaya plus lite till.

Förstår därimot inte hur orkar ni med vardagen i isan finns ingenting, tråkigaste tiden i mitt liv får bara ångest jag tänker på hur urtrist det är där uppe.

"Jonas " sa:
Förstår därimot inte hur orkar ni med vardagen i isan finns ingenting, tråkigaste tiden i mitt liv får bara ångest jag tänker på hur urtrist det är där uppe.
Det beror på att man tar för sig saker och inte väntar på att någon annan ska komma på något. i Sverige så bodde jag ute på landsbygden så städerna besökte man när det var nödvändigt. Förstår dig om du är en stadskille.
Du är här i omgångar inte fast boende.
Om du är fast boende så gör man sin tillvaro så den passar en om inte så måste man titta efter det som gör en att man mår bra. A-O den man ska leva tillsammans med här för om inte det fungerar med det som tillkommer (familjen) då är det kört .

Ja man kan fixa med huset, fixa i trädgården, ja så mycket fixa man kan göra i Isan men bara jobb inget nöje. Jag kommer inte hem efter 4 veckor på sjön för att jobba.
Själv går jag så gott som aldrig på barer som fokuserar på tjejer, jag går på ställen med bra liveband eller på restaurang med nån god mat vilket det finns gott om här.
Har bara gått ut en gång i Pattaya denna gång tog med farsan, hans tant plus tjejen och kollade på Isaan koncert.
Gillar man motorsporter finns det gott om dom har Jetski, Gocart, motorcross, Enduro med guide, ATV bana, bana för rally med 4 hjulsdrivna pickups.
Lägga sig på stranden är rätt skönt, finns mängder av turistattraktioner, gå ner sätta sig på nåt cafe på nån fin gata finns mängder av dom utan några barer, gå på bio brukar jag göra par gånger per ledighet har en fin biograf på central och en på the avenue filmerna med Eng tal.

På Måndag är det st. Patricks day parader på beach road etc. 21-23 Mars är det Pattaya musik festival på beach road alltid något på gång man behöver inte hänga runt en bar.
Gillar man natur finns det gott om grönområden runt omkring, vill man ut på havet kan man ta färjan till Kho Larn flera fina stränder för en dagsutflykt, underskattad ö.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp