Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

”Passfoto”kan man ju ta i en automat. Behöver inte gå till en studio för det.
Kanske, kanske inte. Automaten tar oftast på bara ett sätt.
Tyvärr har olika ambassader olika regler om fotot.
Det finns en viss risk att ambassaden inte godkänner.
Fotostudio tar in bilden i Photoshop, där de har en mall för storlek, näsa och ögons placering.
Mindre risk man behöver springa en gång till för ambassaden sade nej.

Fotostudio tar in bilden i Photoshop, där de har en mall för storlek, näsa och ögons placering.

Sist jag sökte visum för mig och grabben till Thailand tog vi foto i en automat och det var inga problem alls. Du tror att ambassad folket kan avgöra bildens korrekthet vad gäller dina punkter du tar upp? Men alla gör som dom vill, det var endast ett förslag.

Tänk att du till och med kan krångla till det med en fråga i passfoto.
Är det forskning på det också?

Sist jag sökte visum för mig och grabben till Thailand tog vi foto i en automat och det var inga problem alls. Du tror att ambassad folket kan avgöra bildens korrekthet vad gäller dina punkter du tar upp? Men alla gör som dom vill, det var endast ett förslag.
Ja, varför krångla till det. Har aldrig varit med om att inte få min handling igenom med foto från automat.

Nej det var enbart en not om att det finns olika regler mellan ambassader om fotot. Jag har själv varit tvungen ta nytt foto när jag sökte ett kinesiskt visum då de inte godkände storleken.

Ja har man inte varit hos frisören och ser ut som en slusk kan det kvitta. Billigare också! ;)

Här är det blåsigt och 4 grader på morgonen men klart. Hämtning av hyrbil senare i eftermiddag sedan direkt till Göteborg.
Jag tror panpan klipper o rakar sig och kanske köper en ny kostym innan han tar ett professionellt passfoto. Det är ju ändå en tant eller gubbe på ambassaden som skall se hans bild.

Känslan att få åka hem!!!!!
Sitter dock och väntar på försäkringsbekräftelse och bekräftelse från ASQ hotellet.

FB_IMG_1602665675813.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar