Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Han kan skriva Borgå redan så det tar sig sa räven! :nerd_transparent: :beer:
Och även Ingå. Men här vill finländarna gärna använda dom finska namnen, dessa står t ex på samtliga lastinstruktioner. Så det är inte alltid så lätt hålla koll på det svenska.

Nu solar segrarna (dvs vi) i glansen av det fortfarande strålande och vindstilla vädret. Vi tar lots om 1,5 timme direkt in till Fredrikshamn, sen avgång mot Ingå vid midnatt.

Fyllt på 2 flaskor hemmagjord ketchup.
20200818_102316.jpg
20200818_104621.jpg
20200818_131334.jpg

Hej,
Kan du inte starta en tråd med dina recept, det skulle vara guld värt om du vill dela med dig.
Jag använder sällan recept rent av, jag ta bort eller lägger till ingredienser och smakar av när jag lagar till något.

Detta är grundreceptet till ketchupen men jag tog bort lökpulver och använde vanligt salt, sedan lade jag till tomater, rödlök, chilisås, svart och kryddpeppar.

3 dl Tomatpuré
4 tsk Honung
1 tsk Lökpulver
1/2 tsk Oraffinerat havssalt
2,5 msk Vitvinsvinäger
2,5 msk Vatten

Jag använder sällan recept rent av, jag ta bort eller lägger till ingredienser och smakar av när jag lagar till något.

Detta är grundreceptet till ketchupen men jag tog bort lökpulver och använde vanligt salt, sedan lade jag till tomater, rödlök, chilisås, svart och kryddpeppar.

3 dl Tomatpuré
4 tsk Honung
1 tsk Lökpulver
1/2 tsk Oraffinerat havssalt
2,5 msk Vitvinsvinäger
2,5 msk Vatten
Perfekt. När man bor i Sverige är man bortskämd med att det man behöver för västerländsk matlagning kan man handla enkelt och billigt. Så alla recept och tips är välkomna.

Kanske hade varit bra med recepttråd?

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar