Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

För mig handlar det om detta nedanför här på nåt sätt. Tror det var därför vi fick avslag på UT först att dom inte godtog mina bevis om jobb eftersom min chef är närstående och intygade mitt jobb. Och efter överklagan kom en anmälan om Jäv på min chef. Jag är ledsen att jag inte kan förklara mer.

(Lagreglerna om jäv anger uttryckligen att det är jäv om ärendet
angår den anställde själv eller hans/hennes

• make
  • sambo
  • förälder
  • barn
  • syskon
  • någon annan närstående
Detta innebär att du inte ska anställa och vara chef för någon
närstående till dig. Skulle så ske är det jäv och anställningsbeslutet kan upphävas. Detsamma gäller andra beslut som fattas under anställningen)

Och eftersom MIG tyckte att jag inte uppfyllde försörjningskravet så hittade väl deras jurister denna paragraf och anmälde det till kommunen och ja nu uppfyller jag ju inte längre kravet om försörjning pga att istället för 15 månader till av jobb så har jag 11 dagar kvar och dom fick rätt.

Så dom vann och jag blir arbetslös.

Jaja man lär så länge man lever.
Bara att ta nya tag och kämpa på.

Appapp!
Vid boende i lägenhet så är det samma traktamente som i Norge i lägenhet. Typ 260kr/dag. Allt annat ska skattas för.
Hotell ska ligga på 1100kr/dag de första 4 veckorna eller något sådant. Efter det så blir det typ 900kr
Jag får det som pålägg på lönen, står i kontraktet 890kr och eftersom mitt kontrakt fortsatt är Bahamas tills vi går från kaj så är det 890kr netto utbetalning för min del.

Fast får väl säga nästan så man funderar på att säga upp sig, jag har ju en slant sparad.
Det börjar bli jobbigt nu, äldste fyller år om par dagar och yngste grabben blir 3 år sart.

rtc-snapshot-831067730285683511.jpeg

received_305942707219819.jpeg

FB_IMG_1595497872109.jpg

FB_IMG_1595497959728.jpg

FB_IMG_1595497904349.jpg

För mig handlar det om detta nedanför här på nåt sätt. Tror det var därför vi fick avslag på UT först att dom inte godtog mina bevis om jobb eftersom min chef är närstående och intygade mitt jobb. Och efter överklagan kom en anmälan om Jäv på min chef. Jag är ledsen att jag inte kan förklara mer.

(Lagreglerna om jäv anger uttryckligen att det är jäv om ärendet
angår den anställde själv eller hans/hennes

• make
  • sambo
  • förälder
  • barn
  • syskon
  • någon annan närstående
Detta innebär att du inte ska anställa och vara chef för någon
närstående till dig. Skulle så ske är det jäv och anställningsbeslutet kan upphävas. Detsamma gäller andra beslut som fattas under anställningen)
Om MIG har gjort en anmälan, som har drabbat dig, ska du begära att få en kopia av den och hänvisa till offentlighetsprincipen. Du vänder dig till registratorn. Du har ingen skyldighet att tala om vad du ska använda anmälan till. Jag tolkar din beskrivning som att anmälan är ett myndighetsbeslut av MIG. Därmed kan du begära att få en kopia av dem i stället för kommunen om det passar dig bättre. Myndighetsbeslutet måste ange vad man grundar beslutet på.

Att du blivit av med jobbet är inget som MIG har med att göra. Tror det handlar om att en pamp blivit nervös och vill visa handlingskraft. Tolkar dig som att du inte haft något chefsjobb. Tolkar ditt mail som att jävsanmälan avsåg att din närstående intygat fakta om dina arbetsförhållanden.

Normalt brukar jäv handla om kontrakt, pengar, lägenheter, resor, golfrundor etc och inte om ett vikariat på ett jobb om det inte är ett chefsjobb.
Tror att det är vanligt att föräldrar hjälper till med jobb. Min äldste som fick sitt första sommarjobb på banken när han var 15 år med att hjälpa folk med PC-problem. Påverkade antagligen hans val av levnadsbana.

Jag får det som pålägg på lönen, står i kontraktet 890kr och eftersom mitt kontrakt fortsatt är Bahamas tills vi går från kaj så är det 890kr netto utbetalning för min del.

Just fan, du är ju inte skattepliktig i Norge ändå.
Jag kommer ihåg mina norska kollegor som krävde 1100/d när dom bodde i lägenhet.
Jag frågade om dom riktigt förstår vad dom sysslar med och sa att det var vettigare att följa statens normer och slänga en summa på lönen som är grund till semesterersättning och pension åtminstone.
Dom åkte på skatt på deras 1100kr/dag

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar