Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är på en Hobby tripp i oljelandet och samlar många baht.........men sat...beep.....vad kallt de är är här......vad i h--e---beep tänkte de första invånarna här uppe igentligen när de gick i sina ev sandaler eller håriga Mr frodo fötter,inga lampor,blåsigt och kallt 9 månader och året....
Wooohooo här bosätter vi oss lät säkert som en bra ide för en desorienterad snubbe utan mat/vatten och värme.Jag anar att frugan hans ville använda den andra klubban till att slå ned han.. Jag vet...jag låter blödig nu men efter att ha haft 40 dagar utan regn och mellan 30-35+ grader och anländer i Thai utstyr så upplevdes detta som 40 minus trots att de bara står -5...!
Jaja...72 dagar kvar innan hemresan och Nyårsfesten -Songkran ska firas.Tick tack......
Jaha! då har man varit ut i trädgården och skördat sin första bananklase, grenen de satt på knäckes i natt av tyngden(stora och fina), många blev det inte. Så nu är det bara att vänta tills de mognar, så man stoppa ett par i truten...
Fan, det ser gott ut. Här hemma får man nöja sig med de sydamerikanska bananerna, de är OK. Men "fingerbananerna" i Thailand är mycket sötare och godare. Några sådana efter frukost och man mår som en prins. Synd att de inte exporteras så mycket, det beror väl på det tunna skalet.
Gillar åxo de små rackarna, lätta att äta, sötare än vanlig Kluay, frugan brukar handla 3-4st småklasar, med mig i huset så hinner de stackarna inte ens bli 24 timmar gamla i huset ;D ;D
Skönt att ha dem som substitut för godis, chips och annat onyttigt...
Nu har man mumsat i sig det som vart kvar av smörgåstårtan igår. Så otroligt smaskigt !!
Inte ett spår av bakfylla heller ?? Blev inte så mycket dricka igår faktiskt.
Den ena familjen som kom igår är ifrån Syd Korea och dom var tydligen seriöst religösa. (mannen jobbar som präst)
Kvinnan en skolkompis till frugan.
Det andra gänget som kom var bilburna av någon konstig anledning ??
Så det blev jag, frugan och en Thai polare till henne som drack. (konstigt folk när man bjuder)
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.