Vackra thailändska vyer att beskåda

En bild från C/M utan tät brandrök.
IMG_1319.webp

Jag vet bara en sak och det är inte mycket, jag tillstår det. Men det jag VET är att folk flyr Chiang Mai i stort sett, speciellt då under den säsong som hela Thailands befolkning däruppe luntar, eldar, och sätter fjutt på allting.

Röken ligger som ett lock över stan, och jag har hört många historier om detta,. Men som sagt var, detta är hörsägen... Så måste jag byta glasögon tro???? Eller andra som behöver hör-apparat:):):):)

Jag vet bara en sak och det är inte mycket, jag tillstår det. Men det jag VET är att folk flyr Chiang Mai i stort sett, speciellt då under den säsong som hela Thailands befolkning däruppe luntar, eldar, och sätter fjutt på allting.
IMGP2427.webp
IMGP2423.webp
IMGP2364.webp
IMGP2414.webp
IMGP2345.webp

Röken ligger som ett lock över stan, och jag har hört många historier om detta,. Men som sagt var, detta är hörsägen... Så måste jag byta glasögon tro???? Eller andra som behöver hör-apparat:):):):)
Det måste vara något liknande som en del upplever i Isaan, otrolig hetta 45, 43, och kanske flera grader C ibland. :p
Alltså tillfälligt, bönder bränner ofta efter skörden för att antar jag ge kalium till ny skörd. Det kan hända att de vill röka ut faranger också vad vet jag.
Lägger in några brända vyer till här, tog bilder igår från en skakig bil så kvaliteten är inte så hög.
IMGP2427.webp

IMGP2423.webp

IMGP2364.webp
IMGP2414.webp
IMGP2345.webp

Telefonkiosken var en höjdare tycker jag. Hit finns det inga vägar, alltså för normala fordon +Thai men en fungerande telefon hade dom smällt in där, kul.
Brukar inte du Mr Newdawn cykla ibland? du kan ta med dig cykeln hit till Nan eller Phrae så skall jag visa dig vägar som är så gröna så. :nod: Även bergsluttningar så gröna så att du behöver en machete för att ta dig upp vid sidan av vägen. :thumbsup:

Det måste vara något liknande som en del upplever i Isaan, otrolig hetta 45, 43, och kanske flera grader C ibland. :p
Alltså tillfälligt, bönder bränner ofta efter skörden för att antar jag ge kalium till ny skörd. Det kan hända att de vill röka ut faranger också vad vet jag.
Lägger in några brända vyer till här, tog bilder igår från en skakig bil så kvaliteten är inte så hög.
IMGP2427.webp

IMGP2423.webp

IMGP2364.webp
IMGP2414.webp
IMGP2345.webp

Telefonkiosken var en höjdare tycker jag. Hit finns det inga vägar, alltså för normala fordon +Thai men en fungerande telefon hade dom smällt in där, kul.
Brukar inte du Mr Newdawn cykla ibland? du kan ta med dig cykeln hit till Nan eller Phrae så skall jag visa dig vägar som är så gröna så. :nod: Även bergsluttningar så gröna så att du behöver en machete för att ta dig upp vid sidan av vägen. :thumbsup:

Underbara bilder. Telefonkiosk? Jag trodde att alla i Thailand har mobiltelefon vid det här laget, kanske inte ändå? ;)

IMGP2427.webp

IMGP2423.webp

IMGP2364.webp
IMGP2414.webp
IMGP2345.webp

Jo jag skulle gärna åka upp dit för att kolla läget, ser jättefint och grönt ut, förutom på de två första fotona, där man ser röken ligga utefter bergssidan..... eller????

:thumbsdown:

:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Du på ALLA dina foton ser jag nehuggna träd och kala bergsidor..... Så det kan du inte neka till, och sedan så vet vi alla att brand-röken ligger otroligt tät över t.ex. Chiang Mai, och den röken kommer då inte ifrån någon eldstad i en bergsby kan jag lova....

Men nej jag kan inte se brända bervsidor, men jag ser 100% nästan kala bergsidor med nedhugna träd.... och den vyn går inte jag igång på, men annars håller med dig, vi alla har olika favoritbilder:thumbsdown:QUOTE]

Jo jag skulle gärna åka upp dit för att kolla läget, ser jättefint och grönt ut, förutom på de två första fotona, där man ser röken ligga utefter bergssidan..... eller????

En liten förklaring för det du uppfattar som rök. Det är helt enkelt soldis för jag hade ingen polariserande filter till kameran och solen står högt.
Du har i och för sig rätt att vissa åstider bränns det rätt mycket men inte mera här i norr än någonannanstans i Thailand.
Nu fick du lite rätt så jag hoppas att du är nöjd.
Annars är det fint på många ställen det är ju ingen tävling på var som är vackrast utan det är det på sitt sätt på det flesta platser.

Ja vackra vyer är det onekligen. Nackdelen är att man blir fruktansvärt sugen på att åka iväg vilket tyvärr är en omöjlighet. Jag får njuta av dom norska vyerna istället. :(

Liknande trådar

Tillbaka
Topp