Vackra thailändska vyer att beskåda

Micke.T

Forumveteran
I dyra Phuket får du tillbaka 100 bath när du lämnar över 20000 bath. Här bor bara ärliga människor.
Men du har inte dessa vackra vyer att beskåda gunnarg:D:p;)
20170131_091724.webp
20170131_091716.webp

Han kanske har sådana här vyer i sin närhet istället ;)
14681941_10154291071233751_2167880396769174014_o.webp
Vacker och behaglig vy får man allt säga.

Är det adressen hem som hänger runt halsen??
:wai::wai::wai::wai::wai:

Skulle inte ha något emot att ha en sådan runt halsen. Har inte haft det under hela mitt långa liv. Till slut hamnar man kanske med en sån här "tag", inte runt halsen men väl runt stortån. Då är det slut på de vackra vyerna förmodligen. Ja, eller det beror kanske på var man hamnar när man dör.

toe_tag_black_white-250x250.jpg

Är det adressen hem som hänger runt halsen??
:wai::wai::wai::wai::wai:
55555, japp, nä men regna ju konstant där så en vattentät Ben10 plastficka behövs ;)
Thailands regnigaste plats med en regnperiod som varar ca. 10 månader och regnade gjorde det, men fin natur var det och värt ett besök trots vädret.

Får väl bidra med några bilder från norra regionen som är tagna idag.
Vill tillägga att var chaufför igen för sambons arbetslag och jag måste säga att jag blir imponerad mer och mer hur thai tar hand om sina äldre och sjuka.
Det är nödvändigt att du har ID kort som thai för att få hjälp av sjukvård och annat i samhället.
Vi åkte runt till personer i ingenmansland som inte kommer hemifrån.
Vi hade med oss full utrustning datorer kameror och uppkoppling till internet för att fixa id kort till dessa människor. Vu kom hem till dessa människor som bodde i hyddor i dalgångar mellan höga berg nästan obefintlig väg.
Jag fick inte ta min bil sista biten vi blev hämtade och jag är glad för det.
Men jag säger bara så vackert det är jag blir nästan stum. Fast det är jag det, jag går ju inte igång på bilder på vatten för är född och bott det mesta i mitt liv vid vatten och hav.
Det är så grönt och frodigt här uppe på bergen inte alls som södra Europa där det mesta grönskan har bränts upp av solen. Visst finns det sol i Thailand också med det regnar lite då och då.
IMGP2290.webp
IMGP2402.webp
IMGP2301.webp
IMGP2343.webp
så det finns inte.
IMGP2285.webp
IMGP2370.webp

Måste bara lägga en bild till, den beskriver vilken möda man har lagt ner för att lyckas med att fixa bild på legg.
IMGP2409.webp

Först försökte vi i hyddan hon bor på, uppkopplingen var för dålig.
Sedan flyttade vi till en byskola och de nära fick flytta henne dit och då lyckades det till sist.
Vill inte skryta men det gick med min uppkopplingsbox till internet.
Ni skulle veta hur svårt det är ibland att bli uppkopplad i ödemarken, I Sverige tappade man kontakten fem kilometer utanför Oskarshamn så vi skall inte skryta. Normalt koppar vi upp via Thailands egna satellit men nu hade vi inte den utrustningen.

Såg ni granarna i fotot på mig från Khao Kho Phetchabun, nästan så man kan tro man är i Norden.
Lilla Sweitz "hur stavas det" kallas det, otrolig natur där, vägen som går genom där blev av Lonely planet utsedd till Thailands vackraste vägsträcka, the green route.

Får väl bidra med några bilder från norra regionen som är tagna idag.
Vill tillägga att var chaufför igen för sambons arbetslag och jag måste säga att jag blir imponerad mer och mer hur thai tar hand om sina äldre och sjuka.
Det är nödvändigt att du har ID kort som thai för att få hjälp av sjukvård och annat i samhället.
Vi åkte runt till personer i ingenmansland som inte kommer hemifrån.
Vi hade med oss full utrustning datorer kameror och uppkoppling till internet för att fixa id kort till dessa människor. Vu kom hem till dessa människor som bodde i hyddor i dalgångar mellan höga berg nästan obefintlig väg.
Jag fick inte ta min bil sista biten vi blev hämtade och jag är glad för det.
Men jag säger bara så vackert det är jag blir nästan stum. Fast det är jag det, jag går ju inte igång på bilder på vatten för är född och bott det mesta i mitt liv vid vatten och hav.
Det är så grönt och frodigt här uppe på bergen inte alls som södra Europa där det mesta grönskan har bränts upp av solen. Visst finns det sol i Thailand också med det regnar lite då och då.
IMGP2290.webp
IMGP2402.webp
IMGP2301.webp
IMGP2343.webp
så det finns inte.
IMGP2285.webp
IMGP2370.webp

Underbart att höra hur vackert du tycker det är, men för att läga lite sordi på munterheten. Om du nu inte går igång på vatten, så går då inte jag igång på brända och nerhuggna bergssidor, som man ser på alla dina foton. Är det verkligen så illa där uppe i bergen?? Det var ju himmelskt vackert där förut, med t.om träd på bergssidorna???

Men annars skitsnyggt med berg och dylikt..

Underbart att höra hur vackert du tycker det är, men för att läga lite sordi på munterheten. Om du nu inte går igång på vatten, så går då inte jag igång på brända och nerhuggna bergssidor, som man ser på alla dina foton. Är det verkligen så illa där uppe i bergen?? Det var ju himmelskt vackert där förut, med t.om träd på bergssidorna???

Men annars skitsnyggt med berg och dylikt..

En liten förklaring kanske att jag inte går i gång betyder inte att jag inte tycker om. Om någon hade frågat mig för 40 år sen om min åsikt på en paradisiskt vy så hade jag sagt; en sandstrand med palmer eller något i den stilen.
Jag har upplevt allt detta i överflöd och går inte igång på den bilden som då.
Jag tycker Jonas bilder är otroligt vackra, älskade segla i GBGs skärgård och alla kala kobbar och skär är vackra.
Numera längtar jag inte till stranden så mycket längre.
Läste om en mästerfotograf som tog de flesta av sina bilder på en liten fält i England. Han hittade nya vinklar.
Vad som är vackert för en beduin kanske inte är det samma som för mig.
Ett slitet uttryck, skönheten sitter i betraktarens ögon. Det mesta kan vara vackert likaså tvärtom om man inte mår bra. Svårt och tävla i det vackra.
Förresten dom brända bergsväggarna är få i norr, det mesta är ogenomtränglig djungel annars odlar man där det går och odla. Man har inte huggit ner skogen häruppe i norr. Var ser du dom brända bergssidorna?
Fast även en hydda på grön risfält kan vara vackert, en klassisk bild från Isaan.
Det finns över hundra nationalparker i Thailand och de flesta får en häpna som Kaeng Tana i Ubon Ratchahtani provins grönt och lummigt även där.

Du på ALLA dina foton ser jag nehuggna träd och kala bergsidor..... Så det kan du inte neka till, och sedan så vet vi alla att brand-röken ligger otroligt tät över t.ex. Chiang Mai, och den röken kommer då inte ifrån någon eldstad i en bergsby kan jag lova....

Men nej jag kan inte se brända bervsidor, men jag ser 100% nästan kala bergsidor med nedhugna träd.... och den vyn går inte jag igång på, men annars håller med dig, vi alla har olika favoritbilder i våra skallar.

Du på ALLA dina foton ser jag nehuggna träd och kala bergsidor..... Så det kan du inte neka till, och sedan så vet vi alla att brand-röken ligger otroligt tät över t.ex. Chiang Mai, och den röken kommer då inte ifrån någon eldstad i en bergsby kan jag lova....

Men nej jag kan inte se brända bervsidor, men jag ser 100% nästan kala bergsidor med nedhugna träd.... och den vyn går inte jag igång på, men annars håller med dig, vi alla har olika favoritbilder i våra skallar.

Dags för nya glasögon, och Nan province är inte samma som Chiang Mai

Liknande trådar

Tillbaka
Topp