Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Godaste schwartz bier, lite för kall just nu. Dethär är en öl som man njuter en av blir för mycket med två.

IMG_20260321_144110_268.webp

Du har 10-15 är på dig innan du är ikapp. Så än finns det hopp.
För många år sedan drack jag en Guiness på Heatrow. Drack och drack, två klunkar blev det möjligen. Sedan har jag provat någon gång, men fy fn.
För snart 10 år sedan åkte jag och dottern till Scottland ölen där var så blaskig att vi började dricka mörk öl för att få lite mera smak på ölen.

Detta var början på att vänja sig vid Guiness har jag senare förstått. Nästa steg var att jag började jobba på ett nytt företag med en arbetskamrat som älskade Guiness. Han fick för sig att han skulle lära mig att dricka Guiness. Så varje aw kom han efter några öl med en Guiness till mig. Gratis är gott så jag tog väl några klunkar ibland vid sidan av den andra ölen jag drack. Dessa klunkar blev fler och fler efter några aw. Det tog nog ett år innan jag klarade av att få i mig en hel. Nu många år senare kan det hända att jag köper en Guiness för att jag känns sugen på en.

Är ju inte min favorit öl men den har något ändå, fast inte för ofta. Tog säkert 25 år innan jag kom dit. Räknar inte åren från jag smakade min första Guiness för sedan totalvägrade jag i många herrans år.

När jag var på "Systemet" sist så köpte jag denna whiskeyn som jag nu sitter och avnjuter.
Jag är ju inte på bolaget speciellt ofta utan beställer hellre på nätet, eller köper med mig på någon utlandsresa.
Jag märkte att det nog var ganska länge sedan då jag hade tänkt mig att köpa en 75'a.
Vad fan, dom finns ju inte längre!
Denna Peat's Sake var t.ex. bara på 70 cl, precis som alla andra.
Hur länge har detta pågått!
Jag har hört talas om smör och kexpaket som minskat i innehåll men stannat i samma pris.
Det är ju givetvis bedrägligt, men detta!
Nu måste vi förena oss och agera mot denna gigantiska bluff, illdåd och lömska handling!
Märk väl vilka som sitter vid makten. :angry_transparent:
IMG_0230.webp

När jag var på "Systemet" sist så köpte jag denna whiskeyn som jag nu sitter och avnjuter.
Jag är ju inte på bolaget speciellt ofta utan beställer hellre på nätet, eller köper med mig på någon utlandsresa.
Jag märkte att det nog var ganska länge sedan då jag hade tänkt mig att köpa en 75'a.
Vad fan, dom finns ju inte längre!
Denna Peat's Sake var t.ex. bara på 70 cl, precis som alla andra.
Hur länge har detta pågått!
Jag har hört talas om smör och kexpaket som minskat i innehåll men stannat i samma pris.
Det är ju givetvis bedrägligt, men detta!
Nu måste vi förena oss och agera mot denna gigantiska bluff, illdåd och lömska handling!
Märk väl vilka som sitter vid makten. :angry_transparent:
IMG_0230.webp
Dom som sitter vid makten nu har verkligen inte infört 0,7 flaskor. Det var ju ganska många år sedan men fint att du fick in lite politik ;)

Men vadå standard?
Jag beställer ju enlitersflaskor från både Tyskland och spanien...
Ja precis som på taxfree så finns literflaskorna kvar. Förresten fjollar dom med dessa småflaskor även i Thailand men går att hitta liter varianter också. Finns säkert en djupare förklaring till det hela men detta var vad en snabb googling fick fram.
Köper man Bombay på taxfree är det en liter dessutom 47% har jag för mig. Köper man Bombay på tex 7/11 i Thailand så är det 0,7 och runt 40%.

Vi skall väl dricka mindre är väl tanken. Lite som ölen i Thailand där dom minskat med några cl.

Hittade en stackars ensam New Zealändare på hyllan hos doktorn som botar för höga höjder, 2 l, 199Sek och 13,5V%.

IMG_20260330_154924.webp

Har aldrig tidigare hittat, fel, sett en från NZ i den här storleken (2L), så va faan! Hä, måst slå till på å inte miss grisbilen påväg hem..

@JBK.Ltd.
Drick väl & ofta!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp