En jackpott med 21,4 miljoner ”dopar” sjurättspotten denna vecka och det ökar givetvis spelsuget. Jag tror benhårt på mina spikar och hoppas hitta någon outsiders i de övriga loppen. Min känsla är låg utdelning men Bergsåker är också skrällbana.
V75-1:
Voltstart. Kortlopp. 4 Kissinger Boko är rapp i voltstart och får Goop i sulkyn, men från spår fyra är det ändå svårt att komma i väg tillräckligt snabbt första stegen. 5 L.L.Labero också trög med voltstart. 6 Firefoot snabb i foten. Siktar på felfri avgång från perrongen. Jag chansar gå kort på 5 hästar. Annars behövs väl 5 till…..
Ranking 4-5-1-6-12-11-8.
V75-2
Nr 7 Load Master barfota runt om för första gången och brukar vara först ur blocken. Men lite feg till slut. Robert Berg fick hemlängtan, åter Bergsåker, där han tog 4 segrar igårkväll. Roberts nr 5 Liberty Boko öppnar bra bakom bilen, men tar nog ingen ledning av egen kraft, men har vettig segerchans ändå så länge han slipper göra allt jobb själv. Garderar för hopp om skräll.
Ranking: 7-5-6-2-1-3-8-9.
V75-3
Respekten för nr 8 Månlykke A.M. är tokstor så jag tror att Mats med Stjärnblomster försöker komma tiil vinnarhålet. Så. Månlykke släpps till ledning och vinner tredje SM i rad. Grattis Gunnar 75 år också. Ranking: A 8-7-9.
V75-4 7 Go Peppergirl har gått bra för Katja Melkko och tävlat starkt på slutet. Hon kan öppna bra och med Adielsson i en amerikansk vagn är det inte omöjligt att det blir tidig ledning och i spets har hästen gått bra tidigare. Förhoppningsvis skänker inte Erik bort loppet till storfavoriten Ivanka Amok som vi garderar och då finns det hopp om favoritfall.
Ranking: 8-7-1-11-12-3-5-6-3-2
V75-5
5 Dwayne Zet har härdats i tuffare sällskap nu maxar Oscar Berglund i balans och utrustning med barfota, jänkarvagn och helstängt huvudlag. Det mesta talar för 5 Dwayne Zet. Men är ibland lite trög och nr 2 Park View är en kortloppsrusare.....så jag väljer gardera loppet lite bredare…
Ranking 5-2-3-8-6-11-7
V75-6 Nr 1 Hefner Am är min "hoppas på skräll" - man testar amerikansk vagn den här gången som säkert ger en kick om det fungerar. Ranking: 7-9-1-11-8-3-2-12-5-6.
V75-7 Sundsvall Open Trot har en miljon till vinnaren och 6 Don Fanucci Zet är storfavorit och har bra chans att vinna.1 Moni Viking är ändå rätt snabb bakom bilen och bör sitta bra till direkt även om det inte blir spets. Jag tror inte någon rör Don Fanucci- Spik. Ranking: A: 6-1-3-4